Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از صادرات بالغ بر 757میلیون دلاری از گمرڪات و بازارچه های مرزی استان، طی 9 ماهه امسال خبر داد.

محمودرضارحمتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مجموع صادرات صورت گرفته  از گمرگات و بازارچه های مرزی استان  ( بدون احتساب منطقه آزاد چابهار ) طی مدت زمان 9 ماهه امسال به وزن 997 هزار و 371 تن و ارزش بیش از 757 میلیون  دلار می باشد  ڪه در مقایسه   با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 31  درصد افزایش  داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان صادرات  از گمرڪات استان طی این مدت برابر با 186 میلیون و 885 هزار و 772 دلار و میزان صادرات از بازارچه های مرزی استان نیز طی این بازه ی زمانی برابر با 570 میلیون و 278 هزار و 267 دلار است.

رحمتیان افزود: مصالح ساختمانی (سیمان)،میوه ، نخود خام ، گاز ،گوگرد ، خرما و صیفی جات ،پودرلباسشویی،قیر،محصولات سرامیڪی،ڪیسه پلاستیڪی  ، عمده اقلامی می باشند ڪه طی مدت 9 ماهه سالجاری به ڪشورهای پاڪستان، افغانستان، ترڪیه، ڪویت، امارات و سایر ڪشورها ،صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: براساس  هدفگذاری سال98   میزان  هدف صادرات استان به ارزش  803میلیون دلار تعیین ڪه با توجه به اقدامات  اجرایی صورت گرفته در 9 ماهه سال98 صادرات استان به ارزش  772میلیون دلار انجام شده است ڪه می‌توان اشاره کرد ڪه در این  مدت  حدود   96 درصد از ڪل برنامه  هدف سالیانه صادرات تحقق یافته  است و  4 درصد از برنامه باقی  مانده  است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات سیستان و بلوچستان صنعت زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۵۲ هزار و۳۸۷ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است.
سیدحسینی افزود: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و۴۷۷ هزار و ۷۰۲ تن کالا‌های شامل موز، انبه، برنج، ذرت، نهاد‌های دام وطیور و کنجد و بیش‌از ۳۹۳ هزار و۸۷۹ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، دانه گشنیز و سیب درختی است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک سال گذشته که از مرز‌های رسمی انجام شده را بیش از ۵۳ هزار تن اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده