Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@09:42:56 GMT

برای کاهش وزن پایدار چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۲۲۵

آفتاب‌‌نیوز :

رضا افتخار کارشناس ارشد تغذیه گفت: کاهش وزن پایدار از مباحث پزشکی رایج در سراسر دنیا است نکته‌ای که محققان بر سر آن توافق نظر دارند این است که فرد باید قبل از کاهش وزن، از لحاظ روحی آمادگی و باور را داشته باشد. نکته دوم تغییر سبک زندگی فرد به زندگی سالم است.

او ادامه داد: معمولا در هر شیوه کاهش وزن، داخل سلول چربی خالی و وقتی فرد بیش از حد کالری دریافت کند این سلول چربی دوباره پر می‌شود و وزنش اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد تغذیه گفت: روش‌های کاهش وزن مثل طب سوزنی از لحاظ علمی چندان تایید شده نیست در واقع طب سوزنی روی هورمون اشتها اثر می‌گذارد و با کم شدن آن، فرد میل کمتری به غذا پیدا می‌کند، اما بعد از قطع جلسات طب سوزنی، اشتهای فرد به روال قبل برمی گردد و با خوردن غذا دوباره وزنش اضافه می‌شود.

افتخار افزود: در روش‌های جراحی که معده فرد کوچک می‌شود فرد معمولا در سال اول با رعایت دستورات پزشک در میزان غذاخوردن کاهش وزن قابل توجهی دارد، اما با گذشت زمان و رعایت نکردن رژیم درمانی، فرد به علت کوچک بودن معده، در هر وعده غذای کمی را میل می‌کند، اما مصرف وعده‌های غذایی زیاد است در نتیجه به دلیل کاهش نیافتن کالری مصرفی، فرد دچار اضافه وزن می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاهش وزن تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: امواج ناپایداری که از سطح منطقه عبور کردند موجب بارش‌هایی در برخی نقاط استان شد به طوری که بیشترین بارش باران با ۷ میلی متر در بوئین زهرا و ۶ میلی متر در آوج به ثبت رسید.   به گفته وی، تا بعد از ظهر امروز بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای را در برخی مناطق استان خواهیم داشت.   کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا وضعیت جوی پایدار می‌شود، گفت: امروز و فردا وزش باد‌های شمالی را خواهیم داشت که موجب کاهش دما می‌شود.   آخوندی افزود: پنجشنبه و جمعه هم وضعیت جوی به نسبت پایدار خواهد بود.   به گفته وی، بامداد امروز حداقل دما با ۵ درجه در آوج به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • سیل ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان برجای گذاشت
  • آب شرب شهر کنارک پایدار شد
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • آغاز عملیات توسعه ۶۰۰ متر شبکه آب شهر کبودراهنگ
  • توزیع آب شرب با کیفیت از اولویت‌های آبفای خوزستان