Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در پاییز 98 نسبت به پاییز سال 97 سه درصد کاهش داشته است به‌طوری که در نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته 8.4 درصد بوده که این رقم در پاییز امسال به 5.4 درصد تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مشیرالحق عابدی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع بررسی عوامل مؤثر بر کاهش نرخ بیکاری استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این دور هم نشستن و بیان موضوعات از زبان مدیران دستگاه‌های اجرایی دلیل بر ارائه برنامه‌های لازم برای ایجاد اشتغال در استان است یعنی ما در ابتدای سال امروز را پیش‌بینی می‌کردیم که با برنامه‌ای که ارائه کردیم کاهش نرخ بیکاری را در استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش بیکاری و برنامه‌ریزی را از مؤلفه‌های توسعه‌یافتگی ذکر کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه با هدایت و راهبری حوزه اقتصادی برنامه‌های مربوطه را اعلام و تدوین کردند که در پاییز امسال اثرات آن را مشاهده کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح‌های عمده در بخش عمرانی، مطرح کرد: احداث 10 هزار واحد مسکونی، آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خراسان‌جنوبی و نهضت گلخانه‌ای از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی در دست اجرا است.

عابدی با اعلام اینکه قریب بر 62 درصد واحدهای صنعتی استان به حرفه و رشته ساختمان و امور معدنی مرتبط است که نقش به‌سزایی در کاهش نرخ بیکاری استان دارد، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با شرکت ایمیدور، ستاد اجرایی فرمان امام و غیره نیز نقش مؤثری در کاهش نرخ بیکاری استان داشته است.

وی اعلام کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در پاییز 98 نسبت به پاییز سال 97 سه درصد کاهش داشته است به‌طوری که در نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته 8.4 درصد  بوده که این رقم در پاییز امسال به 5.4 درصد تقلیل پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: همچنین بنا بر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بهار 98 نسبت به زمستان 97، تعدادی از استان‌ها در اولویت امنیت سرمایه‌گذاری بودند که خراسان‌جنوبی دومین استان در امنیت سرمایه‌گذاری بوده است.

عابدی با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداختی در سال ۹۸ علی‌رغم اینکه در بسیاری از استان‌ها میزان تسهیلات کمتر بوده در خراسان‌جنوبی از رشد ویژه‌ای با توجه به تلاش و پیگیری‌های استاندار واقع شد، تبیین کرد: موارد مطرح شده در حوزه کشاورزی، معدن و میراث فرهنگی حکایت از تثبیت اشتغال و راه‌اندازی اشتغال جدید دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای رسیدن به نرم اشتغال باید تلاش بیشتری در استان صورت پذیرد، مطرح کرد: تلاش متولیان این بخش ستودنی است و باید با برنامه‌ریزی درست و البته اجرایی در راستای کاهش میزان بیکاری و افزایش میزان اشتغال تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ارائه اینگونه آمارها نه برای این است که کار به سرانجام رسیده بلکه باید بگوییم هنوز اول راه هستیم و برای اجرای بهتر و با توان بیشتر در راستای کاهش میزان بیکاری و افزایش میزان اشتغال تلاش نماییم.

انتهای پیام/69039/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی کاهش نرخ بیکاری استانداری خراسان جنوبی کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری مرکز آمار ایران امنیت سرمایه گذاری طرح های عمرانی راه آهن خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی

همزمان با ۲۹ فرودین مراسم رژه نیرو‌های مسلح مستقر در خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مردم و تنی چند از مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • می‌خواهیم اقدام اسرائیل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد
  • کامرون: می‌خواهیم اقدام اسراییل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی