Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم روز هوای پاک در مشهدمقدس، گروهی از دانش آموزان مشهد به نمایندگی از تمامی دانش‌آموزان میثاق نامه هوای پاک امضاء کردند. ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در همایش استانی روز هوای پاک اظهار داشت: محیط زیست مکان و فضایی است که موجود زنده در آن زندگی می کند و این محیط برای انسان که اشرف مخلوقات است بسیار حائز اهمیت است و حتما باید یک تعامل، تعادل و توازن منطقی و متناسب میان این محیط و انسانها وجود داشته باشد تا این محیط به بهترین وجه ممکن حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: زیست بوم ما از سه عنصر حیاتی آب، هوا و خاک شکل گرفته و هر کدام دچار اختلال شود به سلامت انسان آسیب خواهد زد و در این بین پاکی و سالم بودن هوا به عنوان اصلیترین ماده مورد استفاده انسان بسیار حائز اهمیت است که اگر این شاخص آلوده باشد به بیماریهای پوستی، چشمی، قلبی ریوی و انواع سرطانها منتج خواهد شد.

خدابنده با اشاره به اینکه بیشترین آمار مرگ و میرها مربوط به بیماریهای قلبی عروقی است که یکی از دلایل اصلی آن کمبود اکسیژن و هوای سالم است بیان کرد: حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا با مشارکت همه آحاد جامعه اتفاق خواهد افتاد و بدون مشارکت نتیجهای حاصل نخواهد شد.

رفع آلودگی هوای مشهد نیازمند عزم و اراده همگانی است‌استان قم به 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز داردچرا با وجود وضع قوانین هنوز با آلودگی هوا مواجه هستیم؟

وی افزود: انتقال مفاهیم محیط زیست به دانش آموزان از رسالتهای دستگاه تعلیم و تربیت است و باید دانشآموزان و خانواده آنها را نسبت به موضوعات محیط زیست حساس کنیم تا بتوانیم فرهنگ حفظ محیط زیست و کمک به کاهش آلودگی هوا را در جامعه نهادینه نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: آشناسازی دانشآموزان با فرهنگ محیط زیست و هوای پاک، توسعه فضاهای سبز مدارس، کاشت درخت در هفته درختکاری در مدارس، راه اندازی سیستم گلخانه در بعضی مدارس، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و اصلاح سیستم گرمایش مدارس از جمله اقدامات مهمی است که آموزش و پرورش استان در جهت کمک به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا انجام داده است.

خدابنده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در جهت اصلاح سیستم گرمایشی مدارس گامهای بزرگی برداشته و قطعا اصلاح سیستم گرمایشی به بهبود کیفیت هوای شهر کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر آموزش و پرورش خوانسار در نشست شورای آموزش این شهرستان گفت: در پویش سپاس از معلم دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان در مدارس خوانسار به برگزاری برنامه‌های فرهنگی پرداختند.
مرتضی گرجی افزود: ۴۸ واحد آموزشی درشهرستان فعال است که فرسوده بودن برخی از مدارس و کمبود کادر آموزشی از عمده مشکلات سال آموزشی جدید در خوانسار بوده است.
وی گفت: آسفالت محوطه مدرسه شهیدان سقایی و رفعتی خوانسار و استحکام بخشی دبیرستان مفتح شهر ویست از جمله مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش در راستای حل مشکلات این دو واحد آموزشی است.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار