Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: بارش برف و کولاک مقطعی در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی و کوهستانی این استان ادامه دارد و تردد در گردنه‌های صایین و اسالم با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ سیدمحمد صفوی روز یکشنبه اعلام کرد: برغم بارش برف در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارداشت: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی راه‌ها نیز با تلاش راهداران سخت‌کوش استان ادامه داشته و برخی گردنه‌های استان کولاک مقطعی برف و یخبندان دارند.

وی افزود: با تلاش مجموعه پلیس راه استان اردبیل از شب گذشته تاکنون به ۲۴۲ نفر از رانندگان و سرنشنیان خودروهای گرفتار در برف و کولاک در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی  استان امدادرسانی شده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل تصریح‌کرد: با توجه به کولاک مقطعی برف در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی و یخ‌زدگی مقطعی سطح راه، رانندگان فاصله طولی را از وسایط نقلیه جلویی را حفظ و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و تا پایداری شرایط جوی و خاتمه بارش برف، تا حد امکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت لزوم تجهیزات ایمنی زمستانی بویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی جدید از چهارشنبه وارد قزوین می‌شود

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد مقطعی محور سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ یدالله جهان تاب در تشریح این خبر، گفت: به منظور اجرای عملیات تعمیرات اساسی و بهسازی تونل چپ دره در محور سوادکوه، محور فوق از یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز، در زمان اجرای عملیات مسدود است.

وی با بیان این که این محدودیت به صورت شبانه روزی خواهد بود، اظهار داشت: تردد در این مسیر در زمان اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط از مسیر کناری تونل چپ دره امکان پذیر خواهد بود.

رئیس پلیس راه مازندران، در خاتمه از رانندگان، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • لغو انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • لغو انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • مسدود شدن مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه در مازندران
  • اجرای مسدودیت مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه