Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامعلی رجایی»  روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اظهارات «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به درخواست رییس جمهوری برای تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها افزود: این شخصی کردن قضیه است و بدترین پاسخی که آقای کدخدایی می توانست بدهد همین بود که بگوید اعتراض رییس‌جمهوری به دلیل ردصلاحیت بستگانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رسانه‌ای شهردار تهران خاطرنشان کرد: حسن روحانی رییس قوه مجریه، رئیس نهاد مجری قانون اساسی و شخص بعد از رهبری است و اظهارات سخنگوی شورای نگهبان به نظر من رد گم کردن و پاک کردن صورت مساله است. وی به این سئوال پاسخ دهد چرا اصلاح‌طلبان در استان‌ها ردصلاحیت شدند.

وی یادآور شد: ردصلاحیت اصلاح‌طلبان، عملا مشارکت در انتخابات را پایین می‌آورد و تنور انتخابات را سرد می‌کند. صحبت‌هایی با عبدالواحد موسوی لاری داشتم و وی هم با اسحاق جهانگیری و در نهایت قرار شد که رییس‌جمهوری با مقام‌های مربوطه درباره ردصلاحیت‌ها صحبت کند.

رجایی با یادآوری نقش مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایجاد وحدت در کشور به ویژه در ایام انتخابات، گفت: یکی از کارکردهای وی چانه زنی در این مسائل بود و رایزنی‌هایش هم تاثیرگذار بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اجماع این جریان سیاسی برای ارائه لیست واحد تاکید کرد: کسی نمانده که بخواهند به لیست واحد برسند.

رجایی درباره اهمیت ایجاد وحدت در کشور با توجه به حساسیت شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت: به دلیل اجماعی که بیرون از کشور، علیه ما شکل گرفته است و در شرایطی که مقابل رفتارهای غیرمنطقی ترامپ از اروپا کاری ساخته نیست باید به فکر وحدت و انسجام داخلی باشیم.

مشاور سابق مرحوم هاشمی رفسنجانی افزود: وحدت ملزوماتی دارد و برای ایجاد وحدت، این ملزومات باید در نظر گرفته شود. به طور مثال مرحوم هاشمی وقتی صحبت دادگاه فرزندش پیش آمد، گفت اهل دعوا نیستم و گذاشت دادگاه سیر طبیعی خود را طی کند و فرزندش به مجازات محکوم شد و الان هم در حال گذراندن زندان است.

وی افزود: برای رسیدن به وحدت باید حتما تکلیف تندروها مشخص شود؛ تندروهایی که رسانه و تریبون و آزادی عمل دارند و متاسفانه این آزادی عمل هم به رسمیت شناخته شده است.

رجایی به حضور دهها میلیون نفری مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: تندروها جریان عظیم فراملی را جناحی و سلیقه‌ای می کنند که نباید چنین شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر تکلیف تندروها مشخص شود به اجماع رسیدن و وحدت در داخل، شدنی است.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی رییس‌جمهوری در واکنش به ردصلاحیت برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت از نهادهای نظارتی خواسته بود انتخابات با حضور همه احزاب و گروه‌ها برگزار شود و در جاهایی که صلاحیت [نامزدی] نامشخص یا ضعیف است، مردم را ناراحت نکنند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد، یادآور شده بود که حواسمان را جمع کنیم تا یک جناح و یک جمعیت بزرگ را  مخالف نکنیم.  

سخنگوی شورای نگهبان ساعاتی پس از سخنان رییس جمهوری، واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: جنجال برای تأیید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رییس‌جمهوری در این پروژه ضدملی تأسف بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور نیز روز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به سخنگوی شورای نگهبان نوشت: انتظار می رود شورای نگهبان و شخص جنابعالی، صحبت های دلسوزانه و مشفقانه و قانونی رییس جمهوری را با نظر حسن و وسع در چارچوب قانون در انتخابات پیش رو تلقی کرده و در فرصت باقی مانده قانونی بررسی شکایات، امکان حضور و رقابت و مشارکت بیشتر را فراهم آورید.

وی ابراز امیدواری کرد که با همدلی، همکاری و همراهی بخش اجرا و نظارت انتخابات و اعتماد کامل به مردم در تشخیص درست سرنوشت خود در خلق حماسه جدید و تقویت وحدت، انسجام و ناامید کردن دشمنان انقلاب اسلامی گام بلندی برداریم.  

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی اصلاح طلبان عباسعلی کدخدایی قاسم سلیمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام پروندهٔ خبری گام سوم برای مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی اصلاح طلبان عباسعلی کدخدایی قاسم سلیمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام حسن روحانی حسن روحانی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی حسن روحانی اصلاح طلبان عباسعلی کدخدایی قاسم سلیمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش شورای وحدت اصولگرایان

عکاس: پانته‌آ نیکزاد

دیگر خبرها

  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • عبدی:راه حلی به جز حمله برای ایران نمانده بود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • تصاویر| همایش شورای وحدت اصولگرایان
  • پوچتینو: فرض کنید با این وضع مصدومان به رقابت‌های اروپایی برویم!
  • شورای وحدت اصولگرایان: گنبد به‌ظاهر آهنین لانه سست عنکبوت شد
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد
  • (تصاویر) همایش شورای وحدت اصولگرایان
  • همایش شورای وحدت اصولگرایان