Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، درباره تبلیغات انتخاباتی زودهنگام کاندیداها و هوادارانشان قبل از موعد قانونی تبلیغات هشدار داد.

به گزارش خبرگزای فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادسرا، محمدحسین صادقی باممنوع اعلام کردن هرگونه تبلیغات زودهنگام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از اخذ رای (مرحله اول و دوم) آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای‌گیری انتخابات ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در ماه‌های منتهی به زمان رای گیری جلسات و نشست‌هایی برای کاندیداها برگزار می‌شود، اما هر نوع فعالیت و تبلیغ علنی در سطح شهر باید در بازه زمانی مذکور و طبق ماده قانونی مزبور انجام گیرد، در غیراینصورت از مصادیق ماده ۵۶ قانون یاد شده خواهد بود و مشمول برخورد قانونی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه به فرارسیدن ایام فاطمیه و تبلیغ برخی از کاندیداها در هیأت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: در این ایام گاها مشاهده می‌شود که خادمین بعضی از هیأت‌های دینی و محافل مذهبی برخی از کاندیداها را به عنوان سخنران، مداح یا مدعو دعوت و تحت این عنوان اقدام به نصب بنر، پلاکارد، پوستر، اطلاعیه و ...در سطح شهر می‌کنند. هرچند ماده ۵۶ قانون انتخابات تصریحی در مورد این نوع تبلیغات ندارد، اما تبلیغات زودهنگام می‌تواند مصادیق بسیار زیادی داشته باشد که یکی از آن‌ها هم تبلیغ در مجالس، محافل و هیأت‌های مذهبی است.

صادقی اضافه کرد: در صورتی که در این مراسم، تبلیغ انتخاباتی کاندیداها مشخص و محرز باشد، به تشخیص دستگاه قضایی می‌توان آن را از مصادیق ماده مذکور دانست یا لااقل نوعی نقض حقوق عامه به شمار آورد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات اخیرشان تصریح فرمودند که عده‌ای با عجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کرده اند و این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این امر به ضرر مصالح کشور است.

صادقی در ادامه بابیان اینکه کاندیداهای انتخاباتی باید از تخریب همدیگر پرهیز کنند، اعلام کرد: در فعالیت‌های انتخاباتی گاهی کاندیداها به مطرح کردن نظرات، برنامه‌ها و ایده‌های خود و گاهی احیاناً انتقاد از دیگران می‌پردازند که ممکن است تا سر حد تخریب افراد نیز پیش برود، اما اولین درس محافل مذهبی به‌خصوص مجالس عزای حضرت صدیقه کبری(س) پرهیز از هرگونه اختلاف تحت لوای ولایت است.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی حتی در زمان قانونی در محافل دینی و مذهبی و ولایی با شأن والای این مجالس همخوانی ندارد و حتی ممکن است اذهان عمومی را نسبت به نامزدهای انتخابات مشوش سازد که خدای نکرده قصد استفاده نابجا از عنوان اهل بیت و اینگونه محافل را دارند.

وی اضافه کرد: تبلیغات انتخاباتی نه تنها در محافل مذهبی حتی در مجالس ختم نیز امری ناشایست و دون شأن مجلس ترحیم، میت و بازماندگان است، به‌خصوص اگر منتهی به نام بردن از افراد تحت عنوان تشکر از حضور و... باشد.

 داداستان کرمانشاه در ادامه از اندیشیده شدن تدابیری برای جلوگیری از تبلیغات کاندیدها در هیأت‌های مذهبی خبرداد و گفت: مراجع مرتبط و ذی‌صلاح مانند سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی به سرپرستان هیئاتی که مبادرت به فعالیت تبلیغاتی زودهنگام برخی از کاندیداها تحت عنوان سخنرانی مذهبی و... کرده‌اند - خواه این افراد قبل از این هم سابقه سخنرانی در محافل مذهبی داشته باشند، خواه نداشته باشند - اخطار کنند که ظرف ۲۴ ساعت به جمع‌آوری هر نوع تبلیغات در این راستا یعنی تبلیغاتی که حاوی نام، عنوان یا عکس نامزدهای انتخاباتی است اهتمام ورزند، در غیراین صورت شهرداری اقدام به جمع‌آوری آنها خواهد کرد.

وی تاکید کرد: همچنین باید به کلیه هیئات تذکر داده شود که از فعالیت‌های مشابه در خارج از مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی به نام هیئات یا محفل مذهبی یا عزاداری جدا پرهیز کنند.

صادقی اعلام کرد: کسانی که اقدام به نصب داربست برای این نوع تبلیغات خارج از مهلت قانونی می‌کنند، در صورتی که شهرداری داربست‌ها را جمع‌آوری کند، مسؤولیتی در قبال جبران خسارت احتمالی وارده بر عهده آن سازمان و یا سازمان‌ها و یا ادارات دیگر نخواهد بود.

وی یادآورشد: در مورد برپایی مجالس ختم نیز به صاحبان تالارها، متصدیان مساجد، قاریان قرآن و مداحان تذکر داده شود که از بردن نام افراد در تمام ایام سال خودداری کنند، خصوصاً پیش از مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی(هشت روز قبل از روز اخذ رای تا ۲۴ ساعت مانده به روز اخذ رای) نام بردن از کاندیداها ممکن است نوعی تبلیغ خارج از مهلت قانونی تبلیغات تلقّی و شمول ماده ۵۶ قانون انتخابات را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تبلیغات کرمانشاه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی شهر راه‌اندازی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم راه‌اندازی چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: می‌توانیم برای ایجاد چایخانه‌های حضرتی ثابت و پرتابل از تجارب سایر شهرها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در سال ۱۴۰۳ بعدازظهر امروز -یکشنبه بیست‌وششم فروردین- به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور مهری‌ السادات تقوی عضو کمیسیون، محمدرضا قافله باشی مدیر مسئول هفته‌نامه پیام شهر و با محوریت بررسی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش رو در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه اظهار کرد: طی سال‌های اخیر این رژیم غاصب، تعدادی از دانشمندان هسته‌ای و نخبگان و فرماندهان نظامی را در عملیات‌های گوناگون به شهادت رسانده است و این اقدامات دیشب پاسخ به تمامی جنایت‌های گذشته اسرائیل بود.

وی تأکید کرد: اسرائیل اگر دچار خطای محاسباتی دیگر شود می‌داند که ایران پاسخ جدی و سیلی محکم‌تری را خواهد زد و معادلات در منطقه غرب آسیا با نقش محوری ایران رقم خواهد خورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین همچنین از تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و دیپلماسی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این اتفاق را رقم زدند قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم که با نابودی رژیم غاصب صهیونیستی شاهد برقراری آرامش و صلح در منطقه باشیم.

اللهیاری خواستار برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برنامه‌های مدیریت شهری در ایام پیش رو از جمله دهه کرامت، روز دختر و ولادت حضرت رضا (ع) و فضاسازی متناسب با این برنامه‌ها شد.

وی بر لزوم ایجاد چایخانه‌های حضرتی به صورت ثابت و پرتابل در برنامه‌های مذهبی سطح شهر تأکید کرد و گفت: می‌توانیم از تجارب سایر شهرها در حوزه ایجاد چایخانه‌های حضرتی به صورت ثابت و پرتابل استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت: روز ارتش را به تمام دلاورمردان و غیور مردان عرصه دفاع از کشور که استوار و محکم در دفاع از آرمان‌های کشور ایستاده‌اند، تبریک می‌گوئیم.

در ادامه جلسه علیرضا منجم، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در تشریح اقدامات انجام شده در مناسبت‌های ماه‌های اخیر تاکید کرد: در دو ماه اخیر ۱۰ برنامه مهم و بزرگ داشتیم که متناسب با آنها فضاسازی و زیباسازی شهری انجام شده است.

وی تصریح کرد: سه برنامه مهم در ایام پیش رو شامل گرامیداشت دهه کرامت، اعیاد قربان و غدیر و مناسبت‌های ایام محرم وجود دارد که برای آذین‌بندی شهر و همچنین فضاسازی برنامه‌ها تمهیدات لازم اندیشه شده است. تمام تلاش ما این است که تمامی آذین بندی‌های شهر دائمی باشد تا بتوانیم در مناسبت‌ها مدیریت خوبی داشته باشیم.

کد خبر 744481

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • ممنوعیت ورود به کنگره فلسطین برلین علیه وزیرسابق یونانی
  • برنامه هیأت‌های مذهبی به مناسبت سالروز تخریب بقیع اعلام شد
  • اعلام حمایت هیئات مذهبی مازندران از حمله موشکی سپاه
  • چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی شهر راه‌اندازی شود
  • ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد