Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@17:44:42 GMT

افزایش ۲۱۰ هکتاری گلخانه‌های همدان طی سه سال

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۳۸۲

افزایش ۲۱۰ هکتاری گلخانه‌های همدان طی سه سال

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در برنامه راهبردی سه ساله استان توسعه گلخانه‌ها در اولویت بوده است گفت: طی سه سال ۲۱۰ هکتار گلخانه‌های استان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الله شهبازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه گلخانه مهمترین دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است اظهار کرد: در برنامه راهبردی سه ساله استان نیز توسعه گلخانه‌ها در اولویت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته ۱۰۷ هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد شده و در سال جاری نیز ۳۶ هکتار گلخانه در دست احداث است که تاکنون ۳۰ هکتار آن محقق شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان به  افزایش ۲۱۰ هکتار گلخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: طی سه سال این میزان توسعه گلخانه‌ها در استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان با توسعه و ایجاد گلخانه‌ها، اشتغال نیز افزایش می‌یابد تصریح کرد: با توسعه گلخانه‌ها طرح امنیت غذایی در استان ارتقا می‌یابد.

تخصیص سهمیه آب جدید برای توسعه گلخانه‌های استان

شهبازی با تأکید بر اینکه در استان همدان هشت مجتمع گلخانه‌ای در همدان، ملایر، رزن، درگزین، نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ و اسدآباد وجود دارد بیان کرد: با ایجاد گلخانه‌های جدید در استان در سال جاری برای ۳۳۰ نفر اشتغال مستقیم داشتیم و بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را شاهد بودیم.

وی از تخصیص سهمیه آب جدید برای توسعه گلخانه‌های استان خبر داد و گفت: در سال جاری بالغ بر  یک‌میلیون و ۱۷۲ هزار متر مکعب آب برای گلخانه‌ها تخصیص یافته است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان به  ایجاد ۱۵ مجتمع گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و افزود: کشت در فضای باز گلخانه نیز به مرور زمان در دستور کار است تا علاوه بر  کشت کمتر در اراضی بیش از ۹۰ در صد صرفه‌جویی مصرف آب  را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح  ماندگاری و راندمان تولید محصول افزایش خواهد یافت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در گلخانه‌های استان  از تکنولوژی روز استفاده می‌شود.

فعالیت گلخانه‌های مختلف شیشه‌ای در همدان

شهبازی با تأکید بر اینکه گلخانه‌های مختلف شیشه‌ای در استان فعال است تصریح کرد:  سال گذشته محصولاتی چون گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، خیار و گل شاخه بریده در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات باغی سالانه در کشور ۲۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تن است ادامه داد: سالانه ۶۷۰ هزار تن محصولات باغبانی در استان تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: : استان همدان۷۶ هزار و ۷۰ هکتار باغات کشور را معادل با ۲/۶ درصد و رتبه ۱۵ کشور در باغات را دارد.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۳/۳ درصد تولیدات باغی کشور تولید می‌شود افزود:  استان رتبه نهم کشور را در تولید محصولات باغی  کسب کرده است.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان توسعه کشاورزی گلخانه مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: در راستای تحقق شعار سال توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و همینطور بحث گردشگری را با اجرای سه اصل محوری تسریع، تسهیل و تکریم در دستور کار خود قرار دادیم.

علیرضا قاسمی فرزاد در گفت‌وگو با ایسنا، در تبیین شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» بیان کرد: شعار سال یک شعار و برنامه راهبردی برای دولت است و رئیس‌جمهور نیز سه عنصر اصلی تسریع، تسهیل و تکریم را در این زمینه تعیین کرد یعنی باید کارها به سرعت و سهولت انجام شود و افرادی که برای انجام کارهای خود مراجعه می‌کنند باید مورد تکریم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌های سال‌جاری در حوزه تولید تعیین شده است، اظهار کرد: با معاونان هماهنگ شده تا به سرعت نخستین جلسه با واحدهای تولیدی و اقتصادی را برگزار کنند تا آنچه که برای اجرا و اقدام عملی شعار سال لازم است، صورت بگیرد. 

استاندار همدان مطرح کرد: طی سال‌های اخیر که مقام معظم رهبری شعار سال را توجه به تولید و رشد تولید قرار داده بودند، ما مباحثی در بخش‌های مختلف اقتصادی مورد توجه قرار دادیم به طوریکه در بخش صنعت، حوزه دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت‌های صنعتی، استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزایش شهرک‌های مورد نیاز یا تکمیل و توسعه آنها، بخش کشاورزی، بخش معدن و ... اقدامات خوبی صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه امسال توجه ویژه و خاصی به موضوع تولید خواهیم داشت، اظهار کرد: توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و همین طور بحث گردشگری را با اجرای سه اصل محوری تسریع، تسهیل و تکریم در دستور کار خود قرار دادیم.

وی توجه ویژه به مبحث پروژه‌های مسکن ملی، تأمین شغل و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل را از دیگر برنامه‌های استان در اجرای شعار سال دانست.

استاندار همدان با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان علمی در تحقق شعار سال بیان کرد: مدنظر داریم با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مجموعه دانشگاهی بتوانیم از ظرفیت حداکثری نخبگان کشور استفاده کنیم و همانطور که در رهنمودهای رئیس جمهور نیز تأکید شد، باید فرمانداران و مدیران از ظرفیت نخبگان در مجموعه ادارات‌کل و سازمان‌های سطح استان و شهرستان‌ها بهره‌مند شوند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در قالب طرح شهید زین‌الدین توانستیم ظرفیت ۸۰ نفره برای جذب نخبگان سهمیه کسب کنیم که از طریق آزمون در دستگاه‌های مختلف با کسب ضریب بالای علمی و پذیرفته شدن در مصاحبه مشغول به کار می‌شوند، به علاوه ۱۰ نفر که بنیاد علمی نخبگان به صورت ویژه گواهی نخبه بودن آنها را صادر کرده باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • نامگذاری پارک ۶.۵ هکتاری گلسار به نام «جوانمرد»
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • توسعه گردشگری بوستان ۵۳ هکتاری بعثت