Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مهاجرانی امروز یکشنبه در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ۷۵۲ به ویژه فارغ التحصیلان سمپاد اظهار داشت: صحبت در این مجلس دو سوی دارد، یکی بحث دردناک از دست دادن ها و سوی دیگر کاری است که باید در آینده انجام شود.

وی افزود: مرگ یکی از واقعیت های جدی و سخت جهان است، زندگی و مرگ در هم تنیده هستند، در واقع زندگی آموزگار مرگ ماست و باید از مرگ دیگران زیستن را آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهاجرانی گفت: در این روزها مومن دیدیم ، والدینی که با داغ فرزندان مومنی کردند، درد از دست دادن فرزند سخت است، اما این خانواده ها زینب وار تحمل کردند؛ خوشا به سعادت آنها که به گونه ای رفتار کردند که کافر از رفتار آنها حسرت برد.
وی تاکید کرد: در واقع مرگ آغاز زندگی دیگر است، اما شهادت این افراد مسوولیتی سنگین از جنس ساختن کشور و تربیت افراد وفادار به ارزش های جمهوری اسلامی را باقی می گذارد.

رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان افزود:‌هر چند جان باختن دانشجویان و فارغ التحصیلان در حادثه سقوط هواپیما برای همگان ناگوار است، اما این حادثه، در ادامه زندگی مسوولیت بزرگ تربیت افراد پایبند به ارزش‌های انقلاب را بر دوش بازماندگان می‌گذارد.
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: با توجه به ارزش های والای دینی در کشور، در این مدت افراد صبور بسیاری دیدیم که با وجود داغ فرزند باز هم به پای ارزش های جمهوری اسلامی ایستادند.

مهاجرانی با اشاره به تعداد بالای دانشجویان در هواپیمای سقوط کرده اوکراینی، گفت: بسیاری از این جانباختگان دانشجو و جوینده راه علم و دانش بودند. این جویندگی خود ارزش والایی دارند؛ چرا  که علم کمک می کند تا سردار سلیمانی ها و بسیاری از شهدای کشور پرورش یابند و در راه کمک به وطن جان خود را فدا کنند. 

وی ادامه داد: جان هر مومن برای ما عزیز است اما غم از دست دادن آنهایی که جوینده رفاه و آبادانی جامعه بودند و جهان را پر از صلح و لطافت می خواستند، بیشتر و سهمگین‌تر است. هر چند ممکن است عده بگویند که غربی‌ها صلح‌طلب هستند، اما در واقعیت این گونه نیست و تمدن بزرگ اسلامی است که دنیایی با صلح را می‌خواهد که در آن ارزش‌های انسانی والا شمرده شود.
مراسم یادبود عروج شهدای ۷۵۲ به ویژه فارغ التحصیلان سمپاد امروز با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از دانش‌آموزان در مرکز باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی با ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد که در این حادثه  همه مسافران و خدمه هواپیما جان باختند.

برچسب‌ها سقوط هواپیما ریاست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان فاطمه مهاجرانی پروندهٔ خبری همدردی مردم با خانواده های جانباختگان سانحه هوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما حاجی میرزایی سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است. 

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها میخواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • افزایش آمار این عمل زیبایی ۳۰۰ میلیونی!