Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@04:06:19 GMT

مشمولان غایب از چه خدماتی محروم می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۴۴۸

مشمولان غایب از چه خدماتی محروم می‌شوند؟

سرهنگ علی اشرف نجفی در نشستی خبری که امروز (۲۹ دی) برگزارشد، با اشاره به راه اندازی قرارگاه احضار و اعزام مشمولین غایب خدمت نظام وظیفه در کرمانشاه، اظهارکرد: این قرارگاه در راستای طرح تشدید برخورد با مشمولین غایب از ابتدای آبان در کرمانشاه راه اندازی شد.

وی بابیان اینکه در این طرح مشمولین غایب نظام وظیفه در استان شناسایی می‌شوند، افزود: همچنین به استناد ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت نظام وظیفه با صاحبان مشاغل، کارگاه‌ها و دستگاه‌هایی که مشمولین غایب را بکارگیری کنند، برخورد می‌‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: صاحبان مشاغل و دستگاه‌هایی که مشمولان غایب را بکارگیری کنند، برای بار اول ضمن معرفی به دادگاه ۱۳ میلیون تومان جریمه نقدی می‌شوند و برای بار دوم دو تا سه برابر این رقم جریمه شده و به دادگاه نیز معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: درصورتی که مشمولین غایب خودمعرف شوند، از مزایا و اولویت‌هایی برخوردار خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به انجام خدمت پس از دوران آموزشی در منطقه محل سکونت و سه ماه کسری خدمت به ازاء هر فرزند اشاره کرد.

نجفی یادآورشد: همچنین اگر نحوه انجام وظیفه این افراد در طول خدمت مطلوب باشد، برای بخشش اضافه خدمت مورد مساعدت قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: به استناد ماده ۱۰ قانون خدمت نظام وظیفه عمومی ارائه خدماتی مانند اخذ تسهیلات، کاندیدا شدن، پروانه کسب و گذرنامه به مشمولین غایب ممنوع است و این افراد اجازه بهره مندی از این خدمات را ندارند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به مدارک مورد نیاز مشمولان در روز اعزام اشاره کرد و گفت: این افراد در روز اعزام باید مدارکی همچون برگه اعزام، برگه محل مراجعه، برگه واکسیناسیون، کارت ملی و سرباز کارت را به همراه داشته باشند و منظور از سرباز کارت، کارت عابربانکی است که برای مشمولین صادر و حقوق سربازی آن‌ها به این کارت واریز می‌شود.

نجفی درخصوص نحوه دریافت این کارت هم گفت: زمانی که مشمولان خدمت سربازی برای ثبت نام به دفاتر الکترونیکی مراجعه می‌کنند، اطلاعات آن‌ها بصورت خودکار به بانک سپه ارسال شده و بانک برای آن‌ها حساب بانکی باز می‌کند و این افراد می‌توانند بعد از یک هفته تا ۱۰ روز به یکی از شعب بانک سپه مراجعه و کارت عابربانک خود را دریافت کنند.

وی در ادامه از پیگیری اقداماتی برای خوشایندسازی محیط خدمت سربازی و حقوق و مزایای آن‌ها خبرداد و گفت: براساس ماده ۸۰ قانون خدمت وظیفه عمومی سربازان می‌توانند از خدمات و اماکن رفاهی و گردشگری دولتی به صورت رایگان استفاده کنند که این قانون اکنون درحال پیگیری برای اجرایی شدن است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خدمت سربازی مشمولان غایب نظام وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس - سپاهان با یک اتفاق جذاب؛ در انتظار تقابل سال

به گزارش همشهری‌آنلاین، ابتدا گفته شد با کارت زردی که رامین رضاییان در بازی سپاهان و ملوان گرفت، این بازیکن محروم شده و برابر پرسپولیس قادر به حضور در میدان نخواهد بود. یک عده آدم بیمار هم که متأسفانه بین هواداران همه تیم‌ها دیده می‌شوند، فورا نتیجه گرفتند رضاییان عمدا خودش را محروم کرده تا برابر تیم سابقش به میدان نرود. بعدتر اما خود رامین با انتشار یک استوری انتقادی نسبت به انتشار این خبر غیرواقعی واکنش نشان داد و گفت هنوز یک کارت تا محرومیت جا دارد و می‌تواند برابر قرمزها به میدان برود.

به این ترتیب انتظار می‌رود روز ۱۲‌اردیبهشت شاهد یکی از هیجان‌انگیزترین و باکیفیت‌ترین تقابل‌های این فصل در ورزشگاه آزادی باشیم؛ جایی که رضاییان در سمت راست سپاهان رودرروی زوج عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف در سمت چپ پرسپولیس قرار می‌گیرد.

کد خبر 846588 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • پرسپولیس - سپاهان با یک اتفاق جذاب؛ در انتظار تقابل سال
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • عکس| رامین رضاییان مقابل پرسپولیس محروم نیست
  • عکس| واکنش رضاییان به محرومیت مقابل پرسپولیس
  • رامین رضاییان از بازی با پرسپولیس محروم شد
  • ابعاد ژئوپلیتیکی جنگ غزه
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی