Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:51:44 GMT

بخش تعاون در تاسیس مراکز نوآوری پیشگام باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۶۵۳

بخش تعاون در تاسیس مراکز نوآوری پیشگام باشد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مشترک مسؤولین این معاونت و اتاق تعاون ایران، ضمن تاکید بر حمایت از بخش تعاون گفت: بی شک، این حوزه پتانسیل تلفیق با زیست بوم نوآوری در کشور را دارد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مشترک مسئولین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق تعاون ایران اظهار داشت: از روزهای اولیه پایه‌گذاری و گسترش، زیست بوم دانش بنیان در کشور، تعاونی‌ها یکی از محورهایی بود که مورد توجه قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در جلسات متعددی که با مسؤولین وقت تعاون کشور، از جمله مدیران  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ضمن تاکید بر حمایت از بخش تعاون گفت: بی شک، این حوزه پتانسیل تلفیق با زیست بوم نوآوری در کشور را دارد.

تفکر مدیریتی نفتی

ستاری با اشاره به لزوم تدارک برخی پیش نیازها برای توسعه فناوری در بخش تعاون کشور گفت:  باید توجه داشت که یک اکوسیستم به صورت خلق‌الساعه و لحظه‌ای به وجود نمی‌آید، ایجاد نوآوری با تزریق بی هدف وام از جمله آسیب‌های، تفکر و مدیریت نفتی است.

 رئیس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به ظرفیت‌های بالای منابع انسانی در کشور گفت: رتبه نوآوری در ایران از ۱۲۰ به ۶۱ ارتقاء یافته است و کشور، در بسیاری از حوزه‌های علوم انسانی توانسته است، رتبه های ممتازی کسب کند.

همگام شدن با تحولات

به گفته وی: این بستر مناسب می‌تواند مورد استفاده بخش تعاون قرار گیرد،ممکن است تعاونی‌هایی که بر ادامه روش و تفکر سنتی خود اصرار دارند در سالهای آتی، رو به اضمحلال بروند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان راه جلوگیری از این موضوع را انطباق بخش تعاون با شرایط جدید معرفی کرد و بیان داشت: تعاونی‌ها می‌توانند با شناسایی فرصت‌ها و ایده‌های جدید، در زمینه سرمایه گذاری جسورانه (ونچر کپیتال) بر روی استارتاپ‌ها پیشگام باشند. تاسیس مراکز نوآوری تخصصی، ویژه بخش تعاون از دیگر حوزه‌هایی است که بخش تعاون و شرکت‌های تعاونی بزرگ می‌توانند در ایجاد آن، پیشقدم شوند.

ستاری افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز آمادگی دارد تا در چهارچوب قوانین موجود از بخش تعاون و تعاونی‌های نوآور، به صورت جدی حمایت کند. 

بالا بردن راندمان

بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران نیز در  این نشست با اشاره به اهم فعالیت‌های انجام گرفته در بخش تعاون، گفت:  بخش تعاون در زمینه کمی از رشد مطلوبی برخوردار بوده است، اما مدیریت این بخش در نظر دارد تا توان و تمرکز خود را بیش از گذشته بر توسعه کیفی متمرکز سازد.

به گفته عبدالهی کیفی سازی خدمات و بالا بردن راندمان بخش تعاون می‌تواند از مسیر دانش بنیان کردن تعاونی‌ها محقق شود، امیدوار هستیم که با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتوانیم بخش تعاون را هر چه بیشتر با تحولات سریع نوآوری و دانش در کشور همگام سازیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رئیس اتاق تعاون ایران عبداللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از فعالیت ۲۵۰ تشکل صنفی و کارگری و کارفرمایی در واحدهای صنفی استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته تجلیل از مقام کارگر، ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران همدان طی این هفته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، یوسف شعبانی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر بیمه اجباری در استان در واحدهای کارگری فعالیت دارند، اظهار کرد: سال گذشته ۹ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان اجباری کارگری اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیمه‌شدگان رشد قابل توجه اشتغال پایدار را در طول یک سال اخیر نشان می‌دهد، افزود: ۲۷۲ هزار و ۹۱۳ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان داریم که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ نفر بیمه شده اجباری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: از جمعیت یک هزار و ۸۵۰ نفر استان معادل ۸۰۹ هزار و ۳۴۴ نفر با احتساب خانوارها زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

۱۸۰۰ نفر مقرری بگیر تأمین اجتماعی

شعبانی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۲۱۴ واحد در استان در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان مقرری بگیرند که تا سقف ۵۴ ماه تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و البته به میزان سابقه فعالیت آن‌ها ماه‌ها تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۴ هزار و ۱۴۳ نفر شاغلین استان معادل ۲۶.۵ درصد در بخش کشاورزی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: ۱۶۱ هزار و ۵۵۰ نفر معادل ۲۹.۷ درصد در بخش صنعت و ۲۳۸ هزار و ۲۴۴ نفر معادل ۴۳.۱۸ درصد در حوزه خدمات مشغول هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به ارائه خدمات در پنج بخش و مدیریت مستقل توسط اداره کار استان تصریح کرد: در حوزه روابط کار با چهار زیر بخش همچون هیئت‌ها، بازرسی با هدف صیانت از نیروی کار، بخش تشکلات کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه می‌شود.

شعبانی یادآور شد: در تنظیم روابط، هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به روند شکایات کارگران و کارفرمایان رسیدگی می‌کنند که به طور متوسط ۶ هزار دادخواست در طول سال رسیدگی می‌شود.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایات

وی با اشاره به کاهش زمانی رسیدگی در هیئت‌های رسیدگی با حدود ۲۳ روز ادامه داد: تمرکززدایی با استقرار هیئت‌های حل اختلاف در شهرستان‌ها و برگزاری آموزش‌های مستمر روابط کار بین کارگر و کارفرما به طور جد مورد پیگیری است.

شعبانی از فعالیت ۲۵۰ تشکل صنفی و کارگری و کارفرمایی در واحدهای صنفی استان خبر داد و افزود: در حوزه تعاون اقدامات خوبی صورت گرفته که در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ تعاونی فعال در بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان فعال هستند و همچنین کمک به تشکیل، نظارت و توسعه تعاونی‌ها هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری کردیم کانون‌ها و خوشه‌های کسب و کار را با تشکیل تعاونی‌های مورد نیاز توسعه دهیم که موفق هم بودیم، گفت: سال گذشته ۱۱ تعاونی به مرحله ملی راه یافتند به طوری که دو تعاونی برتر ملی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم برای رشد تعاونی‌ها با توجه به اهداف برنامه هفتم توسعه در استان فراهم است، اضافه کرد: هدف‌گذاری شده در طول برنامه هفتم به ازای هر سال دو درصد تعداد تعاونی‌ها رشد کند که این مهم در استان مورد توجه است.

شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی سه هدف با قوت پیگیری شده و توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در دستور کار است، گفت: اعطای تسهیلات مشاغل خرد خانگی با سود چهار درصد، تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات حمایتی بخشی از این اقدامات به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: آمارهای درخوری در اعطای تسهیلات داشتیم که می‌توان به جذب ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات برای یک هزار و ۴۰۰ طرح طی سال گذشته اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: به مناسبت هفته تجلیل از مقام کارگر، ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران همدان طی این هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر 747283

دیگر خبرها

  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود