Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران در آستانه سالگرد پلاسکو به ایجاد سامانه برخط برای ثبت اطلاعات ساختمان‌های پایتخت رأی مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط ساختمان‌های سطح شهر روی میز بررسی قرار گرفت و محسن هاشمی در ابتدای مطرح شدن این دستور جلسه با بیان اینکه انتظار داشتیم به مناسبت سالگرد پلاسکو این طرح با اخذ نظرات مختلف اعضای شورای شهر به صحن بیاید، گفت: از مهر ماه سال جاری ارائه پیشنهادات در دستور کار کمیسیون سلامت و کمیسیون شهرسازی قرار گرفته و برایم جای سوال است که چرا کمیسیون شهرسازی از این دستور جلسه ابراز تعجب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری بعد از آنکه پیشنهادی در خصوص ایمنی ساختمان‌ها در شورای شهر رأی نیاورد و قرار شد دو کمیسیون معماری و شهرسازی بر روی مفاد طرح جدید جلسه بگذارند و دبیر کمیسیون‌ها می‌گفتند که پیگیر هستند.

وی با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی نیز باید نظرات خود را در این زمینه ارائه دهد و نمی‌شود که تنها نظرات یک کمیسیون در این طرح لحاظ شود، گفت: ما نظراتمان مشخص است و باید نظرات ما نیز در این زمینه لحاظ شود. چرا که این بحث خیلی ضروری است.

وی با بیان اینکه من نمی‌خواهم بگویم که کمیسیون سلامت برای اینکه خودش این طرح را به صحن بیاورد بدون اطلاع به ما نامه زده است، گفت: ما پیشنهادات زیادی داریم و به احترام طی کردن این فرآیند می‌خواهم که اعضای شورای شهر به پیشنهادات ما نیز در کمیسیون شهرسازی توجه کند.

زهرا صدراعظم نوری در واکنش به این سخنان سالاری گفت: چرا بی توجه هستید؟! پیشنهاداتی که شهرداری برای ما آورد ۱۹۰ درجه تغییر کرده و این موضوع مسئله حریق است و نباید بی توجه باشیم و به من بگویید از مهر ماه که قرار شد ما بر روی این پیشنهادات کار کنیم تا حالا چه اتفاقی افتاده و چه تغییراتی ایجاد شده است؟

وی با بیان اینکه چرا در بررسی طرح‌ها ان‌قلت می‌آورید، گفت: در روزهای اول شورا مسئله ایجاد کمیته‌ای برای بررسی پلاسکو ارائه شد اما همان زمان اعضای شورا مخالفت کردند و گفتند که بهتر است کمیته ایمنی شورا روی این موضوعات ورود کند و حالا سه سال گذشته و کاری عملیاتی انجام نشده و اصلا چرا زمان تعیین می‌کنید، وقتی قرار است باری به هر جهت عمل کنیم.

محسن هاشمی نیز در واکنش به این سخنان دو عضو شورا گفت:‌ من خطاب به کمیسیون‌ها نوشته‌ام که تا ۴ آبان ماه موضوعات خود را به هیات رئیسه اعلام کنید و اگر شما برای طرح پیشنهادات و طرح‌های خود درخواست زمان بیشتری نکنید من این عدم ارائه درخواست را به معنای آمادگی در ارائه گزارش برداشت می‌کنم و به همین دلیل نیز موضوع ایمنی ساختمان‌ها را در دستور کار گذاشتم.

زهرا صدراعظم نوری در ادامه در تشریح جزئیات طرح سامانه برخط با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۰ هزار و ۲۶۴ حریق در پایتخت رخ داده که ۱۴ هزار مورد در فضای سبز و معابر و بیش از ۴۰۰۰ حریق نیز در ساختمان‌ها رخ داده است، گفت:‌ عمده حریق‌ها در کاربری‌های مسکونی رخ داده است که مجموعا حریق‌های پایتخت ۱۷۱۴ میلیارد ریال خسارت مالی بر جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که عدم وجود سیستم اطفای حریق، دپوی کالای قابل اشتعال، نقص در تاسیسات مکانیکی، عدم مقاوم سازی از جمله دلایل ناایمن بودن ساختمان‌ها است، گفت: آتش نشانان در این مدت از ۲۸ هزار ساختمان اختصاصی، ۳۴۹۵ ساختمان دولتی و ۱۲۰۷ ساختمان متعلق به شهرداری تهران بازدید کردند و از لحاظ ایمنی این ساختمان‌ها را کنترل کردند.

وی افزود: با این وجود ضروری است سازمان آتش نشانی با همکاری دستگاه‌های مختلف مجهز به «سامانه برخط» شوند تا اطلاعات ساختمان‌ها ثبت شود و اگر حادثه‌ای رخ داد آتش نشانی بتواند به راحتی به اطلاعات ساختمان‌ها دست یابد و بداند که نقشه این ساختمان یا سازه آن چگونه ایجاد شده است. هر چند که در حال حاضر آتش نشانی در حال فعالیت در این زمینه است اما لازم است که هم مصوبه شورا را داشته باشد و هم اعتباراتی را برای انجام این مهم برای آنها در نظر بگیریم.

در ادامه نوری در واکنش به سخنان سالاری گفت: سوابق همه اعضا مشخص است و ما احتیاج نداریم که با آوردن یک طرح یا پیشنهادی بگوییم که ما این کار را کردیم و خوشبختانه آنقدر طرح و لوایح زیاد است که هر کاری انجام دهیم باز هم کار برای انجام دادن وجود دارد.

هاشمی نیز در واکنش به این سخنان گفت: این موضوع را فقط به خاطر سالگرد پلاسکو در دستور قرار دادم و در آستانه پلاسکو باید کاری می‌کردیم، هر چند حالا که یکی از کمیسیون‌های تخصصی که قرار بود این طرح را بررسی کند اعلام بی اطلاعی کرده، پیشنهاد می‌کنم که کلیات این طرح را به رأی بگذارید و جزئیات آن را در هفته آینده و با الحاق نظرات و پیشنهادات کمیسیون شهرسازی بررسی کنید.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران به کلیات طرح ایجاد سامانه برخط برای سازمان آتش نشانی رأی دادند و به پیشنهاد هاشمی مقرر شد جزئیات این طرح در هفته‌ آینده بررسی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتش سوزی در ساختمان پلاسکو شوراي شهر تهران آتش نشاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند

شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.   به گزارش ایسنا، سید محمد موسوی، با اشاره به تعداد مراکز درمانی منطقه ۱۱ تهران گفت: در منطقه ما، بیش از ۲۰ بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد و سرانه آموزشی و درمانی ما زیاد است. بافت قدیمی منطقه ۱۱ و مشکلات ایمنی برخی از ساختمان های منطقه  وی با اشاره به بافت قدیمی این منطقه افزود: از آنجایی که این منطقه از مناطق قدیمی و پرجمعیت پایتخت است؛ متأسفانه اکثر ساختمان‌های موجود، مشکلات ایمنی دارند. برخی از ساختمان‌ها خیلی مشکل دارند و برخی ساختمان‌ها هم مشکلات کمتری دارند.   شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: از مدتی پیش، بازرسی تک تک ساختمان های مراکز درمانی آغاز شده و همکاران من از ساختمان ها بازرسی می کنند تا با شناسایی و رفع مشکلات، ضریب ایمنی این مراکز درمانی و در مجموع کل منطقه را بالا ببرند.   موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا در بازدید از مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، این مراکز با مشکلی مواجه هستند؟ گفت: آتش نشانی در زمینه بازدید و بررسی از این مراکز هیچ مشکلی ندارد. همچنین ساختمان های تحت نظر شهرداری نیز با آتش نشانی در این زمینه همکاری دارند؛ زیرا آتش نشانی جزئی از شهرداری است؛ اما برخی مالکان ساختمان های شخصی یا برخی مراکز و ارگان‌های دولتی ممکن است اجازه این کار را ندهند.   وی افزود: عوامل آتش نشانی هر جا که بخواهند به ساختمان های مدیریت شهری ورود کنند؛ نه تنها هیچ مانعی وجود ندارد؛ بلکه ما استقبال هم می کنیم.   شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: متأسفانه برخی از مردم و سازمان‌ها اجازه بازدیدهای ایمنی را به آتش نشانی نمی دهند و این مسئله تخصصی باید در قانون دیده شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • اتاق کارگران یک ساختمان سوخت و ۶ کشته بر جای گذاشت
  • انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن