Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه نقش آفرینی هنرمندان انقلابی در جامعه نشاط آفرین است، اظهار کرد: شاعر با شعر خود، بازیگر سینما و تئاتر با ایفای نقش، نویسندگان با قلم خود پیام‌ها و ارزش های اسلامی و انقلابی را ماندگار می‌کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 29 دیماه در جلسه درس اخلاق با حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان با بیان اینکه نقش آفرینی هنرمندان انقلابی در جامعه نشاط آفرین است، اظهار کرد: شاعر با شعر خود، بازیگر سینما و تئاتر با ایفای نقش، نویسندگان با قلم خود پیام‌ها و ارزش های اسلامی و انقلابی را ماندگار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اثرگذاری و جایگاه والای هنر و هنرمند در جامعه ما باعث شده است دشمنان هم در جهت تغییر ذائقه آنها عملیات فرهنگی و روانی داشته باشند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با یادآوری برخی موضع گیری‌های تعدادی از هنرمندان در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: دشمن با تمرکز بر روی هنرمندان در صدد پیاده سازی اهداف جنگ نرم خود است اما هنرمندان انقلابی با تعهد به آرمان های انقلاب و نظام بهانه را از دشمن می‌گیرند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید شاگردپروری و انتقال دانش‌های هنری به نسل جدید بیان کرد: اساتید و هنرمندان رشته های مختلف هنری باید با همتاپروری جوانان مستعد و انقلابی را با هنر انقلابی آشنا کنند تا روز به روز شاهد رویش های هنری جدید باشیم.
وی با بیان اینکه باید از همه فرصت‌ها برای رویش‌های هنری استفاده ‌کرد، ادامه داد: بعنوان مثال هیات های حسینی که اجتماع چند صد نفری از جوانان است باید محل تبیین آموزه‌های دینی و انقلابی و اسلامی در قالب‌های مختلف باشد و هیات ها نباید صرفاً محل مداحی و روضه خوانی باشد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه جوانان را دریابیم، اضافه کرد: با ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب علم، کار و تلاش و انجام فعالیت های اثر گذار در جامعه ، وحدت و همدلی را بین آحاد مردم گسترش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

جام جم آنلاین - خوزستان، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با حضور شهباز گهروئی، رییس حوزه هنری خوزستان مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از فعالین فرهنگی با علی زارعی رضایی از شاعران آیینی و مصطفی نیک پی از پیشکسوتان عرصه موسیقی دیداری صورت گرفت‌.

محمد شهباز گهروئی با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی، هنرمندان و پیشکسوتان هنر و ادبیات انقلاب را سرمایه‌های انقلاب عنوان کرد و افزود: حضور هنرمندان متعهد از برکات توجه به هنر در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که توانستند به عنوان سفیران فرهنگی ایران اسلامی ارزش‌های ایرانی اسلامی و انقلابی را به دنیا نشان دهند.

رییس حوزه هنری خوزستان درادامه با تاکید برهم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی برای تولید آثار ارزشمند در حوزه هنر انقلاب بیان کرد: باید هر سازمانی متناسب با رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده دارد فعالیت کند و تقسیم کاری بین این نهادها صورت گیرد.

شهباز گهروئی با بیان اینکه در فرهنگ غنی ایرانی تکریم، حفظ حرمت و عزت پیشکسوتان به‌عنوان یک ارزش همواره مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: ضمن قدردانی از زحمات همه هنرمندان باتجربه، از تمامی اساتید عرصه هنر انقلاب می‌خواهیم که ما در مسیر درست پرورش هنرمند انقلابی راهنمایی و همراهی نمایند.

مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با تاکید بر اینکه هنر انقلاب هنری متعهد است، گفت: امروز وظیفه هر هنرمند، تعهد و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که باید این رسالت را به‌ عنوان وظیفه خود ادا کند.

به گفته ی وی، بی شک نگاه اعتقادی هنرمندان باعث می‌شود آثار هنری متعهد و بر اساس ارزش های جامعه تولید شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • آینده درخشان کشور درگرو نقش‌آفرینی جوانان است
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است