Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا ابدالی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک در دبستان دخترانه توحید اظهار داشت: پسماند، پساب و زباله از عوامل مهم آلودگی محیط زیست انسانی، جانوری و گیاهی است که باید با اقدام های موثری چون تفکیک، کاهش تولید، دفع مناسب و عدم سوزاندن زباله ها مخاطرات زیست محیطی این حوزه را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت تولید، جمع آوری و دفع زباله در استان ایلام اصولی و استاندارد نیست و شیرابه یا دود حاصل از سوزاندن زباله ها موجب آلودگی هوا، آب و خاک می شود و سلامت انسان ها، جانوران، گیاهان به خطر می افتد.

مدیرکل محیط زیست ایلام یادآور شد: حفظ محیط زیست و طبیعت امر و وظیفه ای همگانی و عمومی است که باید تمام دستگاه ها و اقشار مختلف مردم در آن سهیم باشند ، در این میان دانش آموزان می توانند نقشی بسزا و تاثیر گذار در کاهش آلودگی محیط زیست و آگاهی بخشی به والدین خود داشته باشند.

ابدالی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان بیشتر و زودتر از افراد بزرگسال قابل تغییر و پذیرش موضوع ها هستند و با تحلیل درست موضوعات می توان از همین سنین کم تا زمان بزرگسالی به محافظان خوبی برای محیط زیست تبدیل شوند و با روشنگری والدین خود را به سمت حراست از طبیعت سوق دهند.

وی با بیان اینکه هوا یکی از عناصر مهم طبیعت و محیط زیست است، گفت: در سال های اخیر سلامت هوا به خاطر رفتارهای نادرست انسان ها به مخاطره افتاده و آلودگی هوا تاثیر زیادی بر سلامت خود انسان ها نیز گذاشته است.

ابدالی یادآور شد: در تقویم ملی و جهانی روزهای نمادین متعددی در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست ثبت شده که روز هوای پاک یکی از این روزهای نمادین است که به مردم اهمیت حفاظت همگانی از طبیعت و نقش عامه مردم و مسئوللان در سلامت محیط زیست را بازگو می کند.

رفتارهای اشتباه عامل انسانی زوال کره زمین را تشدید کرده است

رییس آموزش و پرورش شهرستان ایلام هم با بیان اینکه حال کره زمین به خاطر رفتارهای غلط انسان ها خوب نیست، گفت: دیگر از آب، خاک و هوای پاک چیز زیادی نمانده و طبق بررسی کارشناسان و صاحب نظران اگر وضعیت به همین منوال پیش برود تا ۲۰ سال آینده جنگ بر سر آب، خاک و هوای سالم در می گیرد.

مهدی مومنی افزود: عملکرد اشتباه انسان ها، استفاده بی رویه و بدور از ملاحظات زیستی شرایط زندگی و حیات در کره زمین را سخت و دشوار کرده و تخریب زمین شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی یادآور شد: آلایندگی حاصل از دود یا پساب و پسماند کارخانجات صنعتی، تولید انبوه زباله، دفن و دفع غیر اصولی زباله، قطع درختان، کشتار حیوانات، تخریب زیستگاه ها، وفور خودروها و ... از جمله رفتارهای غلط و جبران ناپذیر انسان در برابر زمین است.

مومنی یادآور شد: در برخی کشورهای دنیا پیاده روی، استفاده از دوچرخه یا خودروهای بدون آلودگی جایگزین وسایل نقلیه دودزای کنونی شده است تا حجم بالای آلودگی هوا کاهش یابد و این فرهنگ باید در کشور و استان ما هم ترویج داده شود.

وی تاکید کرد: باید تغییرات مثبت زیست محیطی را از بچه ها شروع کرد و احترام به طبیعت، فرا گرفتن اقدام هایی در راستای کاهش آلودگی های زیستی و حفاظت از محیط زیست در بین کودکان و نوجوانان به صورت ریشه ای نهادینه شود تا آینده ای سالم برای خود رقم بزنند.

روز ملی هوای پاک، اقدام و عمل شعار امسال این روز است.

برچسب‌ها ایلام محیط زیست قانون هوای پاک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام محیط زیست قانون هوای پاک ایلام محیط زیست قانون هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها