Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:46:57 GMT

امکان کاهش مصرف آب و برق با کمک استارتاپ‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۸۲۱

امکان کاهش مصرف آب و برق با کمک استارتاپ‌ها

«سورنا ستاری » روز یکشنبه در مراسم امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ساختمان وزارت نیرو افزود: جوانان متخصص می توانند با تلاش های شبانه روزی خود نوآوری های مهمی داشته باشند که نیاز های کشور را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار نوآوری از هیات علمی استخدامی داشت، گفت: نوآوری با جوانانی بدست می‌آید که بدون توجه به محدودیت‌های زمانی فعالیت های مداوم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به ضرورت ایجاد اکوسیستم در بخش فناوری تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: این اکوسیستم از دانشگاه ها شکل می‌گیرد.
وی گفت: اکنون در برخی بخش ها مانند بخش دارویی کشور این اکوسیستم اجرایی شده است به گونه ای که شرکت های مهمی در این بخش شکل گرفته که می‌توانند هر دارویی که به اکوسیستم وارد می شود را ساخته و پس از تایید نهایی، وارد بازار کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از تایید تعدادی واکسن مورد نیاز کشور توسط بخش خصوصی فعال در اکوسیستم نوآوری بخش دارویی خبر داد و افزود: سازمان‌های کشور فاقد چنین توانایی هستند تا بتوانند کالای تولیدی را در آن واحد آزمایش کرده و تاییدیه ورود به بازارها را بدهند که معاونت علمی و فناوری می تواند تا قبل از مرحله بازار کمک لازم را داشته باشد.

وی به پژوهشگاه نیرو به عنوان پژوهشگاهی که توانسته خیلی در قید و بند های اداری نباشد اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه نیرو هوشمندانه توانسته به گونه‌ای عمل کند که نه مجری پژوهش که تسهیل کننده باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه وزارت نیرو بازار فوق العاده‌ای را در اختیار دارد، افزود: باید این پژوهشگاه بیشتر تقویت شده و توسعه یابد تا بتواند بازوی ورود شرکت های دانش بنیان به صنعت آب و برق باشد.

ستاری بر ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: شرکت ها سربازاران مبارزه در جنگ اقتصادی هستند بنابراین لازم است این سربازان توسعه بیشتری داشته باشند زیرا اینها لشکریان در امر مبارزه هستند.

وی به استفاده از هوش مصنوعی در امر صرفه جویی اشاره کرد و گفت: اگر وزارت نیرو بازارهای خود را در اختیار استارت آپ ها قرار دهد آنان می توانند با هوش مصنوعی گام های مهمی در مدیریت مصرف بردارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت های دانش بنیان و استارت آپی می توانند کاهش های قابل ملاحظه ای در مصرف آب و برق به همراه داشته باشند.

ستاری ادامه داد: اکنون ایده های بسیار خوبی در زمینه «پیک سایی» وجود دارد و همچنین می توان با استفاده از ایده های علوم شناختی گام های موثری برای اصلاح رفتاری مصرف داشت.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌منظور حمایت از "توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری در حوزه آب و برق کشور"  توسط رضا اردکانیان و سورنا ستاری صبح امروز در محل وزارت نیرو به امضا رسید.

برچسب‌ها رضا أردكانيان سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا أردكانيان سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت نیرو رضا أردكانيان سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، جواد مشایخ در اولین دورهمی امسال مدیران عامل شرکت‌های پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید، گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

مشایخ با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها در خصوص اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک‌ها پیگیری می‌کند. در این راستا هم در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱.۵ هزار میلیارد تومان مصوبه اعطای تسهیلات در این معاونت تصویب شده است.

پارک فناوری پردیس میزبان نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ نیز در این جلسه گفت: سیزدهمین دوره این نمایشگاه ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت در فضایی بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع و با حضور همه اجزای فعال زیست‌بوم نوآوری کشور در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

عباسی فشمی گفت: ۲۴ عنوان رویدادی نیز در حاشیه این نمایشگاه و در قالب‌های مختلف برگزار خواهد شد.

دبیر نمایشگاه اینوتکس از آمادگی دبیرخانه نمایشگاه برای استفاده از ظرفیت ساختمان شرکت‌های عضو برای برپایی نمایشگاه اختصاصی هر شرکت در دوران برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: شرکت‌هایی که مایل به برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی خود در محل شرکت هستند، می‌توانند در هماهنگی با دبیرخانه اینوتکس به عنوان بخشی از نمایشگاه، معرفی و در نمای کلی نمایشگاه جانمایی شوند.

برگزاری نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ توسط پارک فناوری پردیس

امین‌رضا خالقیان، دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ نیز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در روزهای ۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: با توجه به مجوز صادر شده، راهبری نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ بر عهده پارک فناوری پردیس است و برنامه‌ریزی اجرای این نمایشگاه با همکاری تشکل‌های حوزه سلامت در دست اقدام است.

خالقیان گفت: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه‌های مربوط به سلامت، اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و نمایشگاه ایران هلث بستری برای ارائه مطلوب‌تر دستاوردهای این شرکت‌ها است.

کد خبر 6079092 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی