Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:07:34 GMT

آغاز کنفرانس صلح لیبی در برلین

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۸۳۸

آغاز کنفرانس صلح لیبی در برلین

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کنفرانس صلح لیبی امروز در برلین، پایتخت آلمان در محل استقرار صدراعظم این کشور با حضور مقامات دو طرف درگیر در جنگ لیبی آغاز شد.

در این گردهمایی فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، خلیفه حفتر، رهبر به اصطلاح ارتش ملی این کشور، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و دنیس ساسو نگسو، رئیس‌جمهور کنگو حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان میزبانی این کنفرانس را برعهده دارد.

در اوایل هفته جاری، خلیفه حفتر پس از ملاقات با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با کلیت صلح موقت توافق کرد. قرار است در این کنفرانس از دو طرف درگیر خواسته شود آتش‌بس کنند و به میدان‌های نفتی لیبی حمله نکنند. اقدامات امنیتی در برلین به منظور برگزاری این کنفرانس افزایش یافته است و حدود ۸۰۰ خبرنگار آن را پوشش می‌دهند.

چندی پیش، ترکیه و روسیه پیشنهاد آتش‌بس را در لیبی مطرح کردند. فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر به مسکو رفتند تا با مقامات دیپلمات و نظامی ترکیه و روسیه گفت‌وگویی داشته باشند. السراج و حفتر که دیدار مستقیمی نداشتند پیش‌نویس آتش‌بسی را که ترکیه و روسیه پیشنهاد داده بودند از روز یکشنبه (۱۲ ژانویه) آغاز شود، تنظیم کردند. السراج این پیش‌نویس را امضا کرد، اما حفتر زمان بیشتری را برای بررسی آن تقاضا و بدون آنکه آن را امضا کند مسکو را ترک کرد.

نیرو‌های حفتر از ماه آوریل با هدف به تصرف درآوردن طرابلس، پایتخت لیبی و خارج کردن دولت وفاق ملی از این شهر به آن حمله و آن را محاصره کردند. از آن زمان تاکنون درگیری‌ها در لیبی ادامه دارد. در چند روز گذشته نیز به دلیل حملاتی که به بنادر نفتی لیبی صورت گرفته صادرات نفت این کشور دچار مشکل شده است.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لیبی خلیفه حفتر مذاکرات صلح لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، قطع کرد.

براساس گزارش عربی پست، کرونین امروز پنج‌شنبه یک کلیپ ویدیویی را در حساب کاربری خود در پلتفرم X منتشر کرد که در آن بر سر اورسولا فون در لاین فریاد می‌زند و خواستار دستگیری او می‌شود. چرا که رئیس کمیسیون اروپا از نسل کشی که توسط اشغالگران اسرائیل در نوار غزه انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

این خبرنگار ایرلندی به او گفت: خانم فون در لاین، شما از آغاز این نسل‌کشی از اسرائیل حمایت می‌کنید. شما نباید در لاهه باشید.

او همچنین قبل از اینکه نیروهای امنیتی از کنفرانس دفاعی و امنیتی اروپا که در بروکسل برگزار شد بیرونش کنند، با صدای بلند اعلام کرد: فلسطین آزاد است، (فون در لاین) نباید برای انتخاب مجدد شرکت کند.

این روزنامه نگار ایرلندی توضیح داد که حمایت اورسولا فون در لاین  از نسل کشی غزه و حمایت مالی آن از برخی رژیم‌های عربی همدست در این جنایت، چیزی بود که او را به انجام این کار واداشت.

در سال ۲۰۱۱ نیز این روزنامه‌نگار ایرلندی زمانی که سعی کرد سخنرانی آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل بهم بزند، دستگیر شد.

رئیس کمیسیون اروپا چندین بار به دلیل مواضع خود در حمایت از اشغالگری اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان در غزه و کشتار مردمی علیه آن‌ها محکوم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • آغاز برنامه‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟