Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره‌شمالی با انتقاد از طرح ژاپن برای تشکیل یگان فضایی نظامی، تاکید کرد چنین طرحی یک اقدام خطرناک و بی‌مهابا برای تبدیل کردن ژاپن به "غول نظامی" است.

به گزارش ایسنا، آژانس خبری مرکزی کره‌ (کی‌سی‌ان‌ای) که تریبون رسمی کره‌شمالی محسوب می‌شود، در سرمقاله‌ای نوشت: ژاپن دیوانه‌وار مشتاق استفاده از فضا برای اهداف شوم خود و ایجاد "ظرفیت دفاعی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضا هرگز نباید به محلی برای تخاصم و جنگ تبدیل شود.

ژاپن سال گذشته اعلام کرد، "نیروهای دفاع از خود" آن قصد دارند یک یگان نظامی مختص امور فضایی تا سال ۲۰۲۳ ایجاد کنند. کی‌سی‌ان‌ای اما هدف این همسایه آسیایی برای تقویت ظرفیت‌ دفاعی خودش در فضا را زیر سوال برده است.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: ژاپن هنوز یک کشور جنایتکار جنگی است؛ یک نیروی جنگی که رویای حمله به خارج از این کشور را دارد و تلاش‌های ناامیدکننده‌ای برای لاپوشانی و تکرار گذشته‌های آغشته به خون و غلطیده در جنایات خود، پیش جامعه بین‌المللی انجام داده است. بدتر از همه، حرکت سریع ژاپن به سمت تحقق رویای وحشی آن برای تبدیل شدن به یک غول نظامی و انجام تهاجم به خارج از این کشور است.

به گفته کارشناسان، کره‌شمالی نگران است قدرت فضایی به روز رسانی‌ شده توکیو به سادگی بتواند آزمایش‌های موشکی و دیگر تحرکات نظامی آن را ردگیری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كره شمالي ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

در پی شکست‌ و غافلگیر شدن این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در برابر مقاومت فلسطین، فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی و بدون اعلام قبلی از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ایسنا، منابع عبری زبان گزارش دادند فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

روزنامه یدیعوت احارونوت هم در این مورد نوشت: «این فرمانده اسرائیلی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.»

پیش از این، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین رئیس مرکز اطلاعات نظامی این رژیم به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، از سمت خود استعفا داده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان « اشباح » ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور