Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:55:07 GMT

مراسم بزرگداشت پرویز کردوانی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۷۹۹۶

مراسم بزرگداشت پرویز کردوانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت پرویز کردوانی استاد نمونه دانشگاه تهران، کویر شناس و چهره ماندگار عرصه جغرافیا روز چهارشنبه ۲ بهمن انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

پرویز کردوانی متولد ۱۳۱۰ شمسی در روستای مندولک گرمسار است. او تحصیلات ابتدایی را در دبستان داراب ریکان و دوره متوسطه را تا کلاس ۹ در دبیرستان آفتاب گرمسار گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمش را از دبیرستان رازی تهران (مدرسه فرانسوی‌ها) گرفت و پس از پایان تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و مقاطع تحصیلی را تا مقطع دکترای رشته عمران کویر (سال ۱۳۴۵) طی کرد.

کردوانی پس از بازگشت به ایران به‌عنوان اولین عضو هیات‌علمی دانشکده تازه‌تاسیس کشاورزی ارومیه، مشغول به خدمت شد. پس از ۲ سال تدریس در این دانشکده در سال ۱۳۴۷ شمسی به گروه آموزشی جغرافیای دانشگاه تهران انتقال پیدا کرد و در همین‌سال‌ها بود که مطالعه میدانی خود روی مناطق کویری ایران را با جدیت فراوان پی گرفت.

از جمله آثار و تالیفات کردوانی می‌توان به کویر (نمکزار) بزرگ مرکزی ایران و مناطق همجوار آن، جغرافیای خاک‌ها، حفاظت خاک، اکوسیستم‌های طبیعی، اکوسیستم‌های آبی، آب‌های شور، آب‌های سطحی و زیرزمینی، ژئوهیدرولوژی، مراتع ایران، مناطق خشک: ویژگی‌های اقلیمی، علل خشکی، مسائل آب و…، خشکسالی و راه‌های مقابله با آن در ایران و دانشنامه‌ای تاریخی و ادبی در حوزه جغرافیای شهری و ریشه‌های تاریخی شهرها اشاره کرد.

مراسم بزرگداشت کردوانی باحضور و سخنرانی جمعی از استادان دانشگاه درباره شخصیت علمی و فرهنگی این چهره ماندگار عرصه جغرافیا همراه است.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۲ دی از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی واقع در خیابان ولیعصر (عج)، پائین‌تر از میدان منیریه، پل امیر بهار، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک ۷۱ برگزار می‌شود.

کد خبر 4829482 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: خیابان ولی عصر پرویز کردوانی دانشگاه تهران آلمان سردار سلیمانی گردشگری ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه رایزنی فرهنگی میراث فرهنگی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ نشر مرکز دفاع مقدس بازار نشر خانه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام واحدیان در این مراسم جوانمردی و شجاعت را از ویژگی‌های این شهداپ خواند و گفت: امروز روحیه جهاد و ایثار و فداکاری شهدای ما در میدان، دشمنان را در همه ابعاد به عقب رانده است.


وی با بیان اینکه، این روحیه شهدای ما الهام یافته از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) است افزود: تا زمانی که جوانان ما با این روحیه و ولایت پذیری و دفاع از مظلوم را حفظ کنند؛ دشمنان اسلام و انقلاب هرگز نخواهند توانست به ایران اسلامی ضربه وارد کند.


مداحی، حضور خادمان رضوی و هم نوایی صلوات خاصه امام رضا (ع)، اهداء لوح به خانواده‌های شهدای مدافع امنیت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • مراسم استقبال از ملی‌پوشان تیراندازی استان تهران برگزار شد
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد