Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:15:07 GMT

شهروندان از هرس خودسرانه درختان خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۰۱۹

شهروندان از هرس خودسرانه درختان خودداری کنند

ایسنا/همدان شهردار ملایر از آغاز عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر خبر داد و گفت: چندین گروه از ‏نیروهای متخصص فضای سبز به همراه کارگران اجرایی با هدف افزایش تولید شاخه‌های جوان ‏در فصل بهار، شکل‌دهی و حذف شاخه‌های خشک و بیمار، در حال اجرای عملیات هرس زمستانه ‏درختان سطح شهر هستند.‏

حسین بابائی در گفت‌وگو با ایسنا، کنترل حجم تاج درختان به ویژه در مسیر شبکه‌های برق و رفع دید ترافیکی را دیگر مزایای این اقدام دانست و افزود: اکیپ های هرس با رعایت دستورالعمل های ابلاغی سازمان و رعایت نکات تخصصی نظیر ضدعفونی کردن وسایل هرس، استفاده از چسب مخصوص هرس و رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مهمترین دلایل هرس را ایجاد شاخه‌های جوان عنوان کرد و ادامه داد: هرس موجب یکنواختی، تعادل و استحکام بیشتر شاخه‌ها در مقابل شرایط نامساعد جوی و جلوگیری از شکستن شاخه‌ها در هنگام بارش برف می‌شود.

بابائی اظهار کرد: پیرایش درختان و درختچه‌ها هر ساله به صورت مستمر از اوایل دی ماه از خیابان های اصلی سطح شهر آغاز می‌شود و حذف تنه ‌جوش ها و پاجوش ها در سطح بوستان ها و بلوارهای شهر نیز از جمله برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر است.

وی تصریح کرد: هرس درختان امری کاملاً تخصصی بوده و ناظر و تصمیم‌ گیرنده در زمینه اجرای هرس درختان سطح شهر از نظر قانونی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از حوادث و صدمه زدن به درختان از هر گونه هرس خودسرانه درختان خودداری کنند.

شهردار ملایر در ادامه به نواخته شدن زنگ هوای پاک در دبستان دخترانه امامت همزمان با روز ملی هوای پاک اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی این ‌گونه مراسم زیست ‌محیطی سبب افزایش اهمیت به محیط ‌زیست و فضای سبز شهری و توجه به ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین کودکی و نوجوانی می شود.

وی یادآور شد: هر ساله زنگ هوای پاک برای جلب توجه مردم و مسئولان نسبت به آلودگی هوا نواخته می‌شود و این روز بهانه‌ای است تا احساس مسئولیت اقشار مختلف برای فراهم ساختن هوایی پاک، بیشتر و مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا، نهادینه و تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هرس درختان شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم رهاسازی آب از سد مهاباد به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خالید رحمانی ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله دوم عملیات رهاسازی آب از سد مهاباد از ششم فروردین ماه سال جاری با میزان ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آغاز شد.

وی همچنین یادآور شد: با رهاسازی این میزان آب، از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

رحمانی از کشاورزان منطقه درخواست کرد در راستای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیر مجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش خودسرانه کرایه تاکسی و نارضایتی مردم+فیلم
  • نارضایتی مردم از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در سنندج+فیلم
  • داعش خراسان چه کسانی هستند و چرا به روسیه حمله کردند؟
  • دامداران از چراندن احشام در مزارع، خودداری کنند
  • بازپس‌گیری فضای شهری از خودروها به نفع شهروندان به سبک بارسلون
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • شهادت 30 فلسطینی دیگردرشمال نوارغزه
  • پایش سردهنه های انهار کشاورزی منشعب از رودخانه ساروق در تکاب
  • مرحله دوم رهاسازی آب از سد مهاباد به دریاچه ارومیه