Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شبکه برق ۳۵ روستا اصلاح و نوسازی شد»، «۲۶ میلیارد تومان اعتبار به منظور آبیاری نوین مزارع و اراضی کشاورزی تصویب شد» و «ثبت ۱۴۷ عنوان فعالیت کانون محبان الزهرا(س) در رویداد «فهما»»؛ بخشی از تیترهای امروز یکشنبه خبرگزاری شبستان را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سرهنگ علیرضا حسین زاده» با بیان اینکه مه گرفتگی، تردد در گردنه های خراسان شمالی را کُند کرده، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: از رانندگان انتظار می رود با احتیاط رانندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه خراسان شمالی افزود: در حال حاضر مه گرفتگی در گردنه های امین الله، اسدلی و جوزک، سبب کُندی و اختلال در تردد خودروها شده است.

وی گفت:  تمام جاده های استان به علت بارش برف لغزنده است، از این رو رانندگان جانب احتیاط را رعایت کنند.

سرهنگ حسین زاده اظهارداشت: تردد تریلی و کامیون در مسیر بجنورد – اسفراین که در شب گذشته به علت بارش برف و کولاک ممنوع شده بود، اکنون آزاد است.

 

 

معاون جهاد کشاورزی فاروج:
خرده مالکی، مهم ترین مانع در مسیر افزایش سطح طرح های آبیاری نوین است


معاون جهاد کشاورزی فاروج گفت: طرح های آبیاری نوین در سطح ۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان اجرایی شده و خرده مالکی، مهم ترین مانع در مسیر افزایش سطح آن است.

«حبیب الله مقتدر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از ۶ هزار هکتار طرح آبیاری نوین اجرا شده، پنج هزار هکتار با استفاده از تسهیلات یارانه دار بوده و هزار هکتار به صورت خودجوش از سوی خود کشاورزان اجرایی شده است.

معاون جهاد کشاورزی فاروج با اشاره به اینکه در 45 درصد زمین های آبی کشاورزی شهرستان، طرح های نوین آبیاری اجرا شده، افزود: امسال 550 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها در استان پیش بینی شده که از هر شهرستان به تناسب متقاضیانش می تواند از آن برخوردار شود.

وی راندمان در آبیاری سنتی را، 35 درصد، در آبیاری بارانی 70 درصد و در قطره ای 90 درصد عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح های آبیاری در 6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان، 22 میلیون متر مکعب صرفه جویی محقق شده است.

مقتدر مجموع سطح زمین های آبی شهرستان را، 11.8 درصد عنوان کرد و بیان داشت:  برای اجرای آبیاری قطره ای،  105 میلیون ریال، برای آبیاری قطره ای 175 میلیون ریال و برای آبیاری کم فشار 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

مقدار زمین های زراعی و باغی شهرستان حدود  67 هزار هكتار است که سالیانه حدود 38 هزار  هكتار زيركشت محصولات زراعی و باغی می رود.

 

 

مدیر توزیع شبکه برق شیروان:
شبکه برق ۳۵ روستا اصلاح و نوسازی شد


مدیر توزیع شبکه برق شیروان گفت: امسال، شبکه برق ۳۵ روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه اصلاح و نوسازی شد.

«امیر معروف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون، ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق در این شهرستان اصلاح و نوسازی شده است، اظهار داشت: تا پایان سال جاری ۱۵ کیلومتر دیگر از شبکه در برنامه است که عملیات آن به اتمام خواهد رسید.

مدیر توزیع شبکه برق شیروان ایمن سازی فضای عمومی، جلوگیری از آتش سوزی درختان، کاهش اثرات بلایای طبیعی، اصلاح مبلمان شهری و غیره را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

معروف افزود: به منظور بهبود وضعیت زیرساخت‌های برق در شهرستان، تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و شاهد بهبود وضعیت هستیم.

به گفته وی میزان هدر رفت برق در شبکه‌های توزیع این شهرستان خراسان شمالی ۱۰ درصد است که فرسودگی سیم‌ها و شبکه‌ها از عوامل اصلی آن است.

مجموع مشترکان برق در شیروان ۶۴ هزار نفر هستند که از این تعداد ۴۴ هزار مشترک شهری و ۲۰ هزار مشترک روستایی اند.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان:
۲۶ میلیارد تومان اعتبار به منظور آبیاری نوین مزارع و اراضی کشاورزی تصویب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری نوین مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان مصوب شده است.

هادی قهرمانیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه ظهارداشت: مقرر شده در سطح هزارو 500 هکتار از اراضی شهرستان مانه و سملقان، آبیاری نوین انجام شود که مطالعات آن در حال انجام است و به محض پایان یافتن مطالعات، این اعتبار جذب خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان بیان کرد: امسال برای اجرای هر هکتار آبیاری نوین موضعی، دولت مبلغ 17 و نیم میلیون تومان اعتبار بلاعوض اختصاص خواهد داد.

وی افزود: تاکنون، سه هزار و ۲۱۲ هکتار اراضی زراعی و باغی این شهرستان زیر پوشش آبیاری بارانی قرار گرفته که مطالعات لازم برای افزایش این میزان در حال انجام است.

قهرمانیان بیان کرد: عملیات اجرایی آبیاری نوین در اراضی کشاورزی این شهرستان هم از پارسال در سطح ۵۴۵ هکتار آغاز شده که تاکنون ۷۰ میلیارد ریال اعتبار و کمک بلاعوض به آن اختصاص یافته است.

وی پیشرفت فیزیکی این میزان طرح کشاورزی را  ۸۰ درصد دانست و  عنوان کرد: با اجرای شبکه های آبیاری نوین، راندمان افزایش و تلفات آبی کاهش یافته و موجب افزایش عملکرد محصول در سطح خواهد شد.

حذف عملیات تسطیح و کاهش هزینه های آماده سازی اراضی، تهویه خاک به راحتی، مبارزه با یخبندان، آفات و انگل ها، هزینه کمتر نیروی کارگری، تلفات حداقل خاک به صورت روان‌آب و فرسایش خاک، افزایش  راندمان آبیاری در مقایسه با روش های سنتی از جمله مزایای آبیاری نوین است.

شهرستان مانه و سملقان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و داشتن ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی به عنوان قطب کشاورزی خراسان شمالی محسوب می شود.

 

 

۸۰ بیمار دیالیز شیروان تحت پوشش خدمات بخش همودیالیز هستند


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ۸۰ بیمار دیالیزی در شهرستان های شیروان و فاروج تحت پوشش خدمات بخش همودیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شیروان هستند.

دکتر علی آرمیده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۵ بیمار دیالیزی این شهرستان در نوبت پیوند کلیه هستند که هزینه انجام خدمات درمانی و برخی از داروهای گران قیمت برای آنان رایگان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه از مجموع کل بیماران، ۳۷ نفر خانم و ۴۳ نفر آقا هستند که ۱۱ نفر برای انجام خدمات درمانی از شهرستان فاروج مراجعه می کنند، گفت: ۱۶ تخت دیالیز در این بیمارستان فعال است، که در ۹ ماهه امسال، هشت هزار و ۳۰۵ جلسه دیالیز برای بیماران دو شهرستان انجام شده است.

دکتر آرمیده افزود: خیریه مردم نهاد بیماران دیالیزی در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان در زمینه اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی به بیماران نیازمند دیالیزی و برگزاری اردوی تفریحی در تابستان امسال فعالیت های خوبی داشته است.

وی گفت: با توجه به کمبود تخت های دیالیز این شهرستان و خدمات دهی به بیماران دو شهر، برای رضایت مندی بیماران، دو دستگاه دیالیز به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اهدا شد.

به گفته دکتر آرمیده طبق استانداردها هر بیمار دیالیزی به صورت  هفته‌ای نیاز به ۱۲ تا ۱۶ ساعت دیالیز دارد.

 

 

مدیر کانون محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین تشریح کرد؛
ثبت ۱۴۷ عنوان فعالیت کانون محبان الزهرا(س) در رویداد «فهما»


کانون محبان الزهرا سلام الله علیها مسجد حسينيه فاطميون شهر اسفراین با داشتن ۴۶۲ عضو فعال موفق به ثبت ۱۴۷ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری و ورزشی و کسب ۱۰هزارو ۶۶۱ امتیاز در رویداد ملی «فهما» شده است.

«غلامحسن اميري» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد بابیان اینکه کانون محبان الزهرا سلام الله علیها در سال 92 راه اندازی شده است، افزود: این کانون در حال حاضر 462 عضو، متشکل از 227 عضو خواهر و 235 عضو برادر دارد.

مدیر کانون محبان الزهرا سلام الله علیها مسجد حسينيه فاطميون شهر اسفراین با بیان اینکه 100درصد اطلاعات و فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است، افزود: امتیاز کانون در رویداد فهما 10هزارو 661 امتیاز است.

وی با بیان اینکه کادر و چارت کانون در 13 عنوان فعالیت تعریف شده است، اظهارداشت: با توجه به ارزیابی فعالیت های اعضای کانون، فعالان کانون در بخش های مسئول جذب و ساماندهی، رابط کانون، مسئول کتابخانه، مسئول آموزش و پژوهش، مسئول قرآنی و فرهنگی و .... کادربندی شده اند.

امیری از ثبت 147 عنوان فعالیت اجرای شده در کانون خبر داد و افزود: اطعام نیازمندان، برگزاری اردوهای جهادی، برپایی ایستگاه های خوشنویسی در مناسبت های ملی، برگزاری کرسی تلاوت قرآن، تشکیل هیئت اندیشه ورز، دوره های کارآفرینی و برگزاری کلاس های آموزشی فرهنگی و ورزشی و هنری از جمله این عناوین است.

مدیر کانون محبان الزهرا سلام الله علیها مسجد حسينيه فاطميون شهر اسفراین، با بیان اینکه در ایام اوقات فراغت امسال هم 91 عنوان فعالیت اجرا شده است، بیان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، دوره های آموزشی قرآنی، کلاس های تقویت درسی، کلاس های ورزشی همچون کوهنوردی، فوتبال و رزمی، دوره های سبک زندگی اسلامی و دوره های آموزشی عکاسی، تئاتر و سرود از مهم ترین برنامه های اوقات فراغت اجرا شده است.

وی همچنین از ثبت یک عنوان طرح در سامانه بچه های مسجد خبر داد و گفت: طرح ها، روش ها و تدابیر عملیاتی جامع، مناسب، متناسب و مرتبط با اهداف، سیاست ها و ماموریت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که  با توجه به ظرفیت ها و قابلیت ها و اولویت های بومی و منطقه ای ارائه می شود.

امیری با اشاره به فعالیت گروه فیلم کانون، از ساخت فیلم «هشت قدم مانده تا بهشت» با محوریت ترویج فرهنگ رضوی و ثبت در سامانه خبر داد و گفت: یک گروه سرود و یک گروه نمایش هم در کانون فعالیت دارد که به ثبت رسیده است.

مدیر کانون محبان الزهرا سلام الله علیها مسجد حسينيه فاطميون شهر اسفراین بیان کرد: اجرای طرح «شنبه های کتاب» از دیگر برنامه های کانون است که تا کنون کتاب های حکمت هاي نهج البلاغه، قرارگاه هاي فرهنگي، سلام بر ابراهيم، ائين وهابيت، سبک زندگي و نگين آفرينش برای مخاطبان تبیین شده است.

وی همچنین به ثبت پنج ایده با عناوین ايجاد قرارگاه سايبري در شمال شرق کشور، طراحي نرم افزار شهيد قاسم سليماني، طراحي نرم افزار بچه هاي مسجد، ثبت اهنگ سردار سليماني و آسیب فضاي مجازي اشاره کرد و افزود: این ایده ها بر پایه دانش، خلاقیت، اشتغال، کارآفرینی و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی شکل گرفته است.

گفتنی است؛ رویداد ملی فهما با هدف به کارگیری خلاقیت های فرهنگی و هنری بچه های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات و فعالیت های کانون های مساجد کلید خورده و  فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در قالب شاخص‌های هشت گانه شامل قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری ارزیابی خواهد شد و کانون های برتر بر اساس ارزیابی شاخص های عنوان شده، تقدیر می شوند.

لازم به یادآوری است؛ پایتخت «فهما» ( فرهنگ و هنر مساجد ایران) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معرفی می شود و 16 استان هم در هشت آیتم اعلام شده و سه استان هم به عنوان استان های برتر معرفی خواهند شد.

 

 

با رقابت تیم های ۲۰ کشور؛
فردا؛ رقابت مسابقات جهانی کُشتی پهلوانی و زورخانه ای در بجنورد آغاز می شود

رقابت مسابقات جهانی کُشتی پهلوانی و زورخانه ای با حضور تیم های ایران و ۱۹ کشور خارجی از فردا به مدت سه روز در مرکز خراسان شمالی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «امیر رضا آیرم» امروز یک شنبه (29 دی) در جمع خبرنگاران خراسان شمالی به برگزاری تورنمنت چند جانبه بین المللی با عنوان جام «صلح و دوستی» در حاشیه برگزاری سومین دوره مسابقات جهانی کُشتی پهلوانی و زورخانه ای در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: تیم اترک به نمایندگی از خراسان شمالی در این تورنمنت شرکت می کند.

مشاور رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کُشتی پهلوانی با بیان اینکه دور اول این مسابقات در کشور کره جنوبی با  حضو ۱۱ کشور، دور دوم در کشور اندونزی با حضور ۱۷ کشور و دورم سوم آن در ایران با حضور ۲۰ کشور برگزار می شود، اظهارداشت: فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با ۸۶ عضور در سال ۱۳۸۴ تشکیل شد و اولین فدراسیون جهانی است که در ایران مستقر است.

«علی بیگ زاده» رییس ستاد برگزاری مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کُشتی پهلوانی هم گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات فردا دوشنبه سی ام  دی ماه به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

وی از حضور تیم های کشورهای ایران، لهستان، استونی، ترکیه، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون در این دوره از مسابقات خبر داد.

بیگ زاده قیمت هر بلیط برای تماشای این مسابقات را پنج هزار تومان اعلام کرد و گفت: از امروز فروش بلیط مسابقات در سالن ورزشی شهید علیدخت بجنورد آغاز می‌شود.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به صورت رسمی از ۳۰ دی ماه تا دوم بهمن ماه در محل سالن دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می شود که آیین افتتاحیه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین رییس کنفدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی کشور همراه خواهد بود.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی مسجد رویداد ملی فهما مناطق سیل زده شهادت سردار سلیمانی فهما جهادکشاورزی کانون مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در دیدار آب سوران مدیرکل کانون استان با فرماندار شهرستان چالدران، فعالیت های انجام شده در حوزه کودکان و نوجوانان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

آب سوران با بیان اقدامات صورت گرفته در کانون این شهرستان در سال گذشته از رشد فعالیت ها خبر داد.

اجرای فعالیت های عمومی، برگزاری کارگاه های تخصصی، توجه به فعالیت های کتاب محور و مناسبت های ویژه از مهم ترین آنها بود.

ایشان ضمن تشکر از زحمات فرمانداری، حمایت مسئولان شهرستانی را لازمه‌ی تحقق اهداف و پیشبرد برنامه‌های بلند مدت فرهنگی ذکر کرد.

فرماندار چالدران نیز ضمن قدردانی از حضور مدیر کل کانون در شهرستان به جهت پی گیری ها و برطرف نمودن مسائل کانون، از اهمیت و نقش کانون در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان سخن گفت.

عبدالله نژاد در ادامه، کانون را مکمل برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ضریب هوشی کودکان را بالا برده و در پرورش استعداد آنها کمک بسزایی دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حضور تماشاخانه سیار کانون در سال گذشته در این شهرستان گفت: برنامه های فرهنگی و هنری اخیر صورت گرفته توسط این مجموعه برای کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها تاثیرگذار بود.

کارشناس فرهنگی استان و مربی مسئول کانون چالدران در این دیدار مدیر کل را همراهی کردند.

دیگر خبرها

  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه
  • توسعه بالغ بر ۸۱۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در فارس
  • توسعه بالغ بر ۸۱۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب