Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیرالله خادمی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن همدان - سنندج اظهار داشت: یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزادراه و هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته پنج مرکز را برای توسعه راه ریلی کشور در اولویت قرار دادیم و اکنون راه‌آهن غرب کشور نیز جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: با اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای اتمام پروژه راه‌آهن کردستان طی یک و نیم سال موافقت شد که تاکنون سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

خادمی تاکید کرد: ریل زیرساخت اصلی برای توسعه هر منطقه است و در این راستا بررسی‌های اولیه برای اتصال مسیر ریلی به باشماق و شبکه ریلی عراق صورت گرفته که برای این کار بررسی‌های مهندسی دقیق‌تری را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تقریبا پروژه‌های عمرانی بدون کمترین تاثیرپذیری در حال انجام است، گفت: سه محور جدید در کشور در حال ساخت است که یکی از آنها محور سنندج - مریوان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: برای تکمیل جاده سنندج - مریوان یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده که چنین رقمی به هیچ محوری در کشور اختصاص داده نشد. 

خادمی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در مجموع برای کریدور شمال به جنوب در نظر گرفته شده است اظهار داشت: اعتبارات جاده‌ای استان کردستان از یک هزار میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. 

استاندار کردستان هم در این آیین با بیان اینکه اراده دولت بر این است که خواسته مردم کردستان برای ساخت راه آهن را محقق کند، افزود: تمام تلاش دولت بر این است که این پروژه مهم در سال ۹۹ به بهره برداری برسد. 

بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه شروع ریل گذاری این پروژه قبل از پایان امسال از دو سمت سنندج به همدان و همدان به سنندج آغاز می‌شود، یادآور شد: ارتباط ریلی با سلیمانیه عراق نیز در دستور کار داریم که تا قبل از پایان سال سفری برای انجام مذاکرات نهایی به اقلیم خواهیم داشت.

برچسب‌ها طرح های زیرساختی کردستان راه آهن وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی کردستان راه آهن وزارت راه و شهرسازی طرح های زیرساختی کردستان راه آهن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان از بهره‌برداری پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر تأمین روشنایی مسیر دسترسی میدان باغبان (ابتدای خیابان الفت از سمت میدان سهروردی) به جاده سلامت شماره یک و سه (حاشیه جنوبی زاینده‌رود)، بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک در دستور کار واحد بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیراتِ اداره خدمات شهری مدیریت ناژوان قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه شامگاه ششم فروردین سال جاری همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به بهره‌برداری رسید و با تأمین روشنایی مورد نیاز بر اساس استانداردهای فنی، درخواست شهروندان اجابت شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه روشنایی ناژوان با اجرای ۴۵۰ متر طول حفاری، کابل‌کشی و نصب ۱۴ عدد فونداسیون و پایه شش متریِ دوطرفه، ۱۴ پروژکتور ۷۰ وات و LED ۱۴ عدد پروژکتور ۱۰۰ وات LED ضمن در نظر گرفتن شرایط بهینه مصرف برق و انرژی، با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

قائلی تاکید کرد: مسیر مذکور روشنایی نداشت، از این‌رو با اجرای این پروژه امنیت تردد استفاده کنندگان از مسیر مذکور به‌طول حدود ۵۰۰ متر طول و عرض ۱۶ متر بالغ بر ۸۰۰۰ متر مربع از عرصه تأمین شد.

وی گفت: اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها با تلاش و همت بی‌وقفه همکارانم در مدیریت این مجموعه ادامه دارد و خبرهای خوب اتمام پروژه‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 739518

دیگر خبرها

  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • تک عکس: مسیر زیبای ریلی لرستان _ خوزستان
  • ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ۷ کیلومتر از محور کندوان نیازمند تعریض و چهاربانده شدن است
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت
  • قطارهای نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافته است
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است