Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اطلاعیه آنی نسبت به ورود یک سامانه بارشی در استان هشدار داد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

یک سامانه بارشزا به تدریج از اواسط روز سه‌شنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر پنج‌شنبه هفته جاری (یکم تا سوم بهمن ۹۸) در استان خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه اثرگذاری این سامانه در تمامی نقاط استان پیش بینی شده است و رگبار، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، تندباد لحظه‌ای و بارش به شکل برف در ارتفاعات، همچنین پیش‌بینی مواج و طوفانی شدن خلیج فارس در مدت مذکور به ویژه در روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه سال جاری از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

ستاد مدیریت بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستاد‌های بحران شهرستان‌ها دستور داده که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناور‌های سبک در آب‌های جنوبی توصیه شد.

در این اطلاعیه به رانندگان در زمینه احتیاط لازم در تردد جاده‌ای و همراه داشتن تجهیزات زمستانی تاکید شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران سامانه بارشی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، گفت: بارش باران، وزش باد شدید و سیلابی‌شدن مسیل‌ها برای استان انتظار می‌رود. - اخبار استانها -

مهران چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکردبا اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: سامانه بارشی برای استان از امروز بعدازظهر تا روز چهارشنبه انتظار می‌رود که تقویت سامانه بارشی و وزش باد شدید را به همراه دارد.

وی با اشاره به رگبار باران، رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال رخداد تگرگ، عنوان کرد: شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، شهرکرد، فرخشهر، سامان، بن، لردگان، خانمیرزا، فلارد و بروجن، متأثر از این سامانه بارشی خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر برای استان، مطرح کرد: جاری شدن رواناب، صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک برای استان انتظار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به احتمال آسیب به گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از پارک خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی وناپایداری‌های محلی سیستان وبلوچستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان