Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@21:16:34 GMT

کارگاه مولوی‌شناسی «حکایت نی» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۲۸۲

کارگاه مولوی‌شناسی «حکایت نی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه مولوی‌شناسی حکایت نی به‌زودی در فرهنگسرای سرو برپا می‌شود.

جلسات این‌کارگاه آموزشی با تدریس حجت‌الاسلام حمید وحیدی برگزار می‌شود و مطالب آن در سرفصل‌های شرح احوال مولانا، تبیین آثار مولانا، خوانش و شرح مثنوی گزیده‌ دفتر اول و خوانش و شرح گزیده‌ فیه ما فیه جا می‌گیرد.

برگزارکنندگان این‌رویداد فرهنگی، در کارگاه مذکور که در حکم هم‌اندیشی با مولاناست، از منظر فلسفی و با نگاهی نقادانه زیرمایه‌های فلسفی تفکر مولانا را مورد بررسی قرار می‌دهند و از حیث معرفت‌شناسی یا شناخت‌شناسی و سپس از حیث وجودشناسی یا هستی‌شناسی و در نهایت از منظر فلسفه اخلاق و براساس حکایت‌های مثنوی در مقایسه افکار مولانا با افکار سایر نظریه‌پردازهای شرق و غرب، تلاش می‌شود نگاهی عمیق‌تر به زیرمایه‌های داستان‌های مثنوی و زیرمایه‌های گفته‌های مولانا انداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌کارگاه بناست روزهای پنجشنبه هرهفته ساعت 10 برپا شود و با توجه به ظرفیت محدود، علاقه‌مندان می‌توانند به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، خیابان ساعی مراجعه کنند.

کد خبر 4829693 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مولوی ادبیات فارسی فرهنگسرای سرو کارگاه آموزشی سردار سلیمانی گردشگری کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه رایزنی فرهنگی میراث فرهنگی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ نشر مرکز دفاع مقدس بازار نشر خانه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، 50 وکیل از 14 کشور در استانبول گرد هم آمدند و با برگزاری یک برنامه حقوقی برای آزادی فلسطین، خواستار اقدام در مقیاس بین‌المللی شدند.
 
این وکلا اظهار داشتند که مبارزه فردی علیه یک قدرت جهانی کافی نیست و باید در سطح بین‌المللی اقدام کرد.
 
ناوگان آزادی نیز در دستور کار استدر استانبول برگزار شد
انس قافادار، وکیل دادگستری با ارائه اطلاعاتی درباره هدف گردهمایی وکلا گفت: این روند با تمام واقعیت به ما نشان داده است که مبارزه فردی با یک قدرت جهانی ناکافی است. 

وی افزود:  در این کارگاه، روش‌های لازم برای مبارزه حقوقی در مقیاس جهانی را تعیین کردیم و وکلایی که داده‌های این حوزه را جمع‌آوری کردند و وکلایی که در برنامه‌های بین‌المللی تجربه دارندرا به منظور تقویت استراتژی‌های حقوقی و هماهنگی تلاش‌های حقوقی جهانی گرد هم آوردیم. یکی از دستور کارهای این کارگاه، آماده شدن ناوگان آزادی برای حرکت بود. روش‌های قانونی برای مقابله با مداخله احتمالی در ناوگان آزادی مشخص شده است.
 
مبارزه سازمان یافته و قوی
لامیا دیک، وکیل در نیویورک و بنیانگذار کمیسیون حقوقی PAL، که اصالتا فلسطینی و اهل کرانه باختری است، گفت که آنها روزهای سختی را سپری می‌کنند، اما امیدوارند.

دیک ادامه داد: «در حال حاضر، رویه حقوقی بین‌المللی در ناامیدی کامل است. پروژه صهيونيستي با حمايت اروپا و آمريكا نه تنها فلسطينيان را در سرتاسر جهان پراكنده كرد، بلكه آنها را در نااميدي حقوقي فرو برد. آنچه ما باید انجام دهیم یک مبارزه قانونی منسجم، سازمان یافته و قوی است. ما همچنین روی ناوگان آزادی کار می‌کنیم. ما در حال آماده کردن هیئتی در این زمینه هستیم. ما در ژنو و مقابل ساختمان سازمان ملل فعالیت‌های خود را انجام خواهیم داد.

 

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم