Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@05:29:29 GMT

کمیته امداد، امدادرسانی‌هایش را رسانه‌ای کند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۳۰۸

کمیته امداد، امدادرسانی‌هایش را رسانه‌ای کند

ایسنا/قم استاد سطح خارج حوزه علمیه قم بر لزوم افزایش اطلاع رسانی در خصوص روند فعالیت‌های کمیته امداد تاکید کرد.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، امروز ۲۹ دی‌ ماه، در دیدار با اکبر میر شکار، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  برگزار شد، گفت: نقش کمیته امداد، تنها کمک به نیازمندان نیست، بلکه فراتر از کمک رسانی، مسئله امداد و نجات انسان‌ها از فقر و بزه اجتماعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: کمیته امداد از یادگارهای امام راحل بعد از انقلاب و کمیته امداد یکی از برکات انقلاب است که هدف اصلی این کمیته خدمت‌رسانی در موارد مختلف اجتماعی، اشتغال، وام و... است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در راستای خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) لازم است که ادبیات این کمیته عوض شود، مدد یعنی احیاء برای زندگی و لذا باید به گونه‌ای قدم برداریم که در جامعه فقیری نباشد.

وی ضمن قدردانی از خدمات‌رسانی مردم قم در رسیدگی به نیازمندان، افزود: مردم قم در این وضعیت سخت، نیازمندان را فراموش نکردند که این نشان از دیانت مردم قم و علمای این شهر است.

وی با بیان اینکه در گذشته و حال مسئله مبارزه با فقر مورد توجه علما بوده‌است، تاکید کرد: مسئولین و مجلس باید قوانین را به گونه‌ای تنظیم و تدوین کنند که طلاق‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از دعواها ونزاع‌ها در جامعه امروز، مشکلات مالی و نبود  شغل است، افزود: توجه به این مسائل و مسئله احیای خانواده‌های نیازمند، مشمول بیان نورانی خدای متعال در قرآن است و کمیته امداد نیز در این مسیر قدم برمی‌دارد.

عضو جامعه مدرسین باذکر این نکته که براساس باورهای دینی در رأس مستحبات، کمک به نیازمندان قرار دارد، گفت: موضوع کمک‌رسانی و احیاء زندگی نیازمندان از سوی کمیته امداد امام راحل به مردم اطلاع‌رسانی، مستند سازی و فیلم‌سازی شود زیرا ارائه این مسائل برکات زیادی به همراه خواهد داشت که از جمله آن مطلع شدن مردم از نوع فعالیت کمیته امداد امام راحل است.

فاضل لنکرانی با اشاره به فعالیت و خدمت‌رسانی مشاوران زن به زنان نیازمند و بی سرپرست، افزود: خدمات رسانی مشاوران زن به زنان نیازمند از اقدامات بسیار خوبی به شمار می‌رود و موجب جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تشویق و ترغیب جوانان به سمت ازدواج باید تلاش‌‌های گسترده‌ای انجام شود، گفت:این اقدامات در حوزه الگو سازی قرار می‌گیرد و باید قم در این نوع فعالیت‌های خداپسندانه الگو برای سایر شهرها باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان  در آیین واگذاری نمادین واحد‌های مددجویان کمیته امداد گفت: از ۳۳ هزار واحد ۵۱۵ واحد مربوطه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان قزوین است.

ظاهری گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ی بین کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و راه و شهرسازی ۵۱۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان قزوین آماده سازی شده است و امروز کار واگذاری این واحد‌ها انجام می‌شود.
به گفته وی؛ این افراد جزء دهک‌های ۱ هستند و متاسفانه این خانواده‌ها به علت مشکلات مختلف از جمله اجاره نشینی و هزینه‌های زیاد در شرایط سختی قرار دارند.

این واحد‌ها میانگین ۵۵ متر و با اعتبارات ۱۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض کمیته امداد، ۵۰ میلیون وام از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد و ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن تامین شده است.
نظارت بر ساخت این واحد‌ها برعهده ناظرین بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی است.
لازم به ذکر است ۳۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • ۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد
  • واگذاری ۳۳۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد
  • میز خدمت کمیته امداد امام خمینی ره استان سمنان دایر می‌شود
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در هرمزگان
  • بوشهری‌ها ۴۲ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند
  • بیش از ۶۱ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد
  • پرداخت بیش از ۱۶ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد