Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:31:27 GMT

مراسم بزرگداشت آیت الله میبدی در گرگان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۴۱۷

مراسم بزرگداشت آیت الله میبدی در گرگان برگزار شد

شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت آیت الله میبدی با قرائت قرآن کریم و مداحان و مرثیه سرایان با اشعار و نوحه‌خوانی، یاد و خاطره این عالم مجاهد را گرامی داشتند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری در این مراسم گفت: آیت الله میبدی مدرس، مفسر و مروج راستین دین اسلام بود که لازم است برای انتقال آموزه های ایشان، نوشته ها و تحریرات باقیمانده از وی به سرمایه مکتوب تبدیل شده و به جویندگان علم و دانش منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی اظهار داشت: ایشان در طول عمر پربرکت خود همواره در مسیر خدمت به اسلام و مردم حرکت کرد و آشنا به زمان و حوادث پیرامونی بود که همین ویژگی، از وی شخصیتی مبارز، بی حاشیه و سلیم النفس ساخته بود.

وی در ادامه به حمله موشکی اخیر سپاه به پایگاه آمریکایی ها در عراق اشاره کرد و گفت: سیلی نواخته شده سپاه به این کشور، مرهمی بر زخم مردم داغ دیده ایران ناشی از سوگ شهادت سردار سلیمانی بود.

آیت‌الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان و از شاگردان آیات عظام خویی، سید محمود شاهرودی و میرزا عبدالهادی شیرازی دوشنبه گذشته در سن ۹۹ سالگی به علت بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

پیکر این روحانی برجسته با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و سایر اقشار و گروه‌های مردمی در گرگان تشییع و در امامزاده عبدالله این شهر به خاک سپرده شد.

مرحوم میبدی متولد سال ۱۲۹۹ شمسی در شهرستان میبد از توابع استان یزد بود که ۳۰ سال بعد، پس از پایان تحصیلات و بازگشت از نجف اشرف به دعوت یکی از علمای گرگان در این شهر سکونت یافت و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع و فعالیت های تبلیغی در این شهر را بر عهده گرفت.

 وی از چهره های تاثیرگذار مبارزات اجتماعی قبل از انقلاب گرگان و دشت بود و امضای وی در برخی اعلامیه‌های اعتراض آمیز مردم این شهر به یادگار مانده است.

آیت الله میبدی پیش از بیماری و با وجود کهولت سن و مشغله تدریس، ارتباط نزدیکی با اقشار مختلف مردم استان گلستان داشت و همه روزه دیدارهای عمومی در رابطه با مسائل اجتماعی و مذهبی برگزار می‌کرد.

در پی درگذشت آیت الله میبدی مسئولین و مقامات ارشد کشوری و استانی از جمله وزیر اطلاعات، روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، امام جمعه گرگان، استاندار گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله میبدی را تسلیت گفتند.

برچسب‌ها اجتماعی حوزه علميه گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی حوزه علميه گلستان اجتماعی حوزه علميه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان