Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلام حیدر زورقی در رابطه با وقوع سیل در این استان اظهار داشت: بارندگی شدید اخیر در استان خصوصاً منطقه بلوچستان، باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد.

وی افزود: حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات، جاده‌های دسترسی به مزارع، تأسیسات آب و خاکی، دام و دامپروری، نهرهای سنتی و کانال‌های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخرهای پرورش ماهی و تأسیسات شیلاتی وارد آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زورقی تأکید کرد: عمده خسارت به بخش کشاورزی در شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب و سوران و خاش بوده که بر اساس برآوردهای اولیه گروه‌های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی ۷۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: گروه‌های برآورد خسارت به مناطق روستایی و عشایری اعزام و همچنان در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت دیدگان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سیلاب با ورود به باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، مزارع محصولات خارج از فصل که زمان برداشت محصول بوده و دامداری‌ها، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان تحمیل کرده است.

کد خبر 4829708

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چابهار قصرقند سیلاب سیستان و بلوچستان بانک مرکزی ایران سیل سیستان و بلوچستان قیمت دلار سقوط هواپیما قیمت نفت بازار سهام سقوط هواپیمای اوکراینی وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت سکه بهار آزادی سازمان هواپیمایی کشوری قیمت یورو ایالات متحده آمریکا سازمان بورس و اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

محمد نبی یزدانی در بازدید از مزارع خسارت دیده فنوج گفت: با توجه به قطع شدن آب بخش کشاورزی بازگشایی فوری برخی از قنوات در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فنوج ادامه داد: شهرستان فنوج دارای ۲۲۰ رشته قنات بوده که در حال حاضر ۱۷۵ رشته آن فعال است.

وی با بیان اینکه با صرفه‌ترین، منطقی‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه استحصال آب، قنات است و همین موضوع ضرورت مرمت و بازسازی آنها را دوچندان می‌کند، گفت: حدود ۹۰ درصد آب مورد نیاز کشاورزی این شهرستان از آب قنوات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • بازگشایی محور فاریاب _کهنوج
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت