Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:59:29 GMT

رتبه دوم خراسان جنوبی از نظر امنیت سرمایه‌گذاری

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۷۲۶

رتبه دوم خراسان جنوبی از نظر امنیت سرمایه‌گذاری

عیسی جعفری گیو روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع «تحلیل عوامل موثر بر کاهش نرخ بیکاری در پاییز ۹۸» که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: این شاخص در کنار کمترین نرخ بیکاری پاییز امسال که به خراسان جنوبی تعلق گرفت، نشانگر تلاش مسوولان برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: ۱۴ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان جنوبی آغاز شد که پس از تکمیل و بهره‌برداری ۸۷۰ اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار داشت: هشت مورد از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون به بهره برداری رسیده و ۶ مورد در حال تکمیل است که برای این طرح‌ها ۸۷۰ نفر اشتغال مستقیم پیش بینی شده و تاکنون اشتغال ۴۳۰ نفر محقق شده است.

وی ادامه داد: بررسی شاخص‌های اقتصادی استان از جمله نرخ بیکاری نشان می‌دهد که پاییز امسال نسبت به سال گذشته وضعیت اشتغال استان بهبود پیدا کرده است.

جعفری گیو گفت: تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی و سفرهای متعدد مقامات کشوری در یک سال گذشته کم‌نظیر بوده که شاهد تفاهم‌نامه‌های بین دستگاهی هستیم و ثمرات آن در کاهش نرخ بیکاری اثرگذار است.

وی حضور میدانی استاندار خراسان جنوبی و بازدید از شهرک‌های صنعتی را در جان گرفتن صنعت استان اثرگذار دانست و افزود: ملاقات با تولیدکنندگان و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی منجر به اشتغال‌ جدید شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت محصولات استراتژیک استان نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است گفت: طرح تولید چدن کویر خاوران در شهرستان خوسف با سرمایه‌گذار چینی تاکنون ۱۶۹ بیمه شده ایرانی داشته و در چند روز اخیر این آمار به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل سایر بخش‌های این واحد تولیدی رقم اشتغال به میزان پیش بینی شده برسد.

اشتغالزایی در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم در این نشست خبری با بیان اینکه هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اشتغال آفرین است گفت: در حوزه مرمت بنای تاریخی جزو معدود دستگاه‌هایی هستیم که بخش قابل توجه اعتبارات را به صورت امانی پرداخت می‌کنیم لذا در پروژه‌های مرمتی تعداد زیادی نیروی انسانی به کار گرفته می‌شود.

حسن رمضانی با اشاره به اینکه سال گذشته در مرمت بناهای تاریخی ۱۸۰ نفر مشغول به کار شدند افزود: امسال علیرغم همه کمبودهای اعتباری ۱۲۰ نفر در این پروژه‌ها کار کردند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال حوزه گردشگری پایدار است گفت: سال گذشته و زمانی که استاندار خراسان جنوبی منصوب شد ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان داشتیم که امسال این رقم به ۷۰ اقامتگاه رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۱۳ اقامتگاه در سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اضافه کرد: هر کدام این اقامتگاه‌ها براساس ظرفیت و نوع خدماتی که ارایه می‌دهند به طور متوسط ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی نیز به صورت انفرادی، کارگاهی و پشتیبانی تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود که از ابتدای امسال ۷۰ مجوز انفرادی به میزان ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات صادر شده است.

رمضانی از صدور مجوز هفت فقره اشتغال پشتیبان در حوزه صنایع دستی استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۲۵۰ نفر زیرپوشش این طرح هستند که ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال چهار پروانه تولید صنایع دستی به صورت کارگاهی صادر شد اظهار داشت: تعهد اشتغال این کارگاه‌ها ۴۰ نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای امسال ۲۲۰ کارت صنعتگری برای فعالان صنایع دستی صادر شده که صدور هر کارت به معنای ایجاد یک شغل است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز در میزان فروش صنایع دستی و رونق اشتغال اثرگذار است گفت: امسال ۳۰ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی شرکت کردند که تعداد غرفه ها نیز نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده بود.

براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری خراسان جنوبی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با سه درصد کاهش از ۸.۴ به ۵.۴ درصد رسید و این استان کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور دارد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد. 

خراسان جنوبی با وجود داشتن مرز طولانی با افغانستان از استان‌های امن کشور به شمار می رود و مرز مشترک یک فرصت اقتصادی و تجاری در این استان است.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی تسهیلات اشتغال خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی تسهیلات اشتغال خراسان جنوبی سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی تسهیلات اشتغال خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان گفت: بازارچه سوغات و صنایع دستی استان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در موزه صنایع‌دستی گلستان برپا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان افزود: این بازارچه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب در خانه تاریخی امیر لطیفی برگزار شود.

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت:حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و سوغات استان، توسعه، ترویج و آموزش‌های صنایع‌دستی است.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی