Web Analytics Made Easy - Statcounter

معیارهای فنی فهرست حداقل رتبه برچسب انرژی به دولت رسید، درخواست واگذاری حق استفاده از تعدادی مدرسه بی‌استفاده در چند شهرستان، پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضرت آیت‌ الله سیستانی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، معیارهای فنی فهرست حداقل رتبه برچسب انرژی به دولت رسید،  درخواست واگذاری حق استفاده از تعدادی مدرسه بی‌استفاده در چند شهرستان، پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضرت آیت‌ الله سیستانی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۹ دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰۰ هزار کیلومترمربع از استان سیستان و بلوچستان را سیل گرفت

«احمد علی موهبتی» شب گذشته (شنبه 28 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بارندگی اخیر از حد پیش بینی‌ها فراتر بود، گفت: ۱۰۰ هزار کیلومترمربع از استان را سیل گرفت و ۶۲ هزار کیلومتر هم تحت تاثیر بحران قرار گرفته است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حجم خرابی‌ها بیش از توان استان است و نیاز به کمک و حمایت ملی و مردمی داریم از همه مسئولان، دستگاه ها و اقشار مختلف مردم که تاکنون در کار امدادرسانی حضور داشته اند، تشکر کرد.

 

موهبتی در ادامه به بازدید رییس جمهوری از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اشاره و ابراز امیدواری کرد که پس از این دیدار با دستورات و قول‌های رئیس جمهوری و رئیس مجلس، علاوه بر رفع مشکلات سیل اخیر، جهشی در شرایط کلی استان ایجاد شود.

 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به استفاده رییس جمهور فرانسه از نام جعلی برای خلیج فارس

«سید عباس موسوی» ، سخنگوی وزارت خارجه در توییتر نوشت: به جناب مکرون یادآور می‌شوم خلیجی که در جنوب ایران واقع است تنها یک نام دارد و آن خلیج فارس است. حضور نظامی شما در خلیج فارس به اندازه اشتباه شما در نامیدن آن اشتباه است. هر دو اشتباه بزرگ اما قابل جبران است.

 

معیارهای فنی فهرست حداقل رتبه برچسب انرژی به دولت رسید

مطابق ماده (۱۱) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، معیارها و مشخصات فنی و استاندارد اجباری انرژی تجهیزات و ماشین‌آلات انرژی‌بر و فرآیندهای صنعتی، معدنی و کشاورزی و همچنین استاندارد کیفیت انواع سوخت های مصرفی و برق به ترتیبی که تولیدکنندگان و واردکنندگان موارد مذکور، ملزم به رعایت آن هستند از سوی کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت‌خانه‌های نفت، نیرو، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط تدوین می‌شود و به‌ تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

در همین راستا وزارت نفت به منظور اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۵) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، متن پیشنهادی معیارها و مشخصات فنی فهرست حداقل رتبه برچسب انرژی تجهیزات هیدروکربوری بخش ساختمان، مشمول آیین‌نامه اجرایی فوق را که از سوی کارگروه ماده (۱۱) قانون مورد اشاره تأیید گردیده، جهت سیر مراحل تصمیم‌گیری به هیئت دولت ارسال نموده است.

مطابق این پیشنهاد کلیه دستگاه های اجرایی، نهادها، مؤسسات، شرکت ها و واحدهای صنعتی دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی موظفند تجهیزات مورد نیاز خود را که در فهرست زیر قرار دارند با رعایت حداقل رتبه برچسب انرژی خریداری نمایند.

 

اگر رفتار غیر عادلانه داشته باشید ایران تصمیم جدی در همکاری با آژانس می گیرد

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 29 دی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از حوادث پر هیجان و پر ماجرای دو هفته اخیر کشور از یک طرف با حضور باشکوه و عزتمندانه ملت عزیز در مراسم تشییع سردار سلحشور حاج قاسم سلیمانی و همراهان او و همچنین حضور عظیم مردم تهران در نماز جمعه تهران می طلبید رهبر معظم انقلاب تحلیل جامعی از وقایع پر فراز و نشیب برای ملت ارایه دهند و روز جامعه همگی از بیانات عمیق و ارزشمند ایشان بهره مند شدند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دست خدا را در این اعتماد ملی می توان مشاهده کرد که با همه تلخی برخی از این وقایع آگاهی بالای ملت چگونه این ستم آمریکایی را به اراده قدرتمند ملی و انقلابی بدل کرد و باید قدر این همت بلند و رهبری خردمندانه را دانست. مجلس شورای اسلامی قدردان اراده ملت عزیز و سپاسگزار رهبر معظم انقلاب است و با همه شهدای حادثه غم انگیز سقوط هواپیما و حادثه تشییع در کرمان همدردی می کنم و از کمیسیون امنیت ملی می خواهیم پیگیر همه زوایای این حادثه باشند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام تصریح کرد: تاسف بار این است که یکی از وزرای کشورهای اروپایی به صراحت اعلام کرد که آمریکا ما را تهدید کرده است که اگر از سیاست ماشه استفاده نکنید، تعرفه واردات اتومبیل آمریکا را 25 درصد افزایش می دهد لذا ما در این مسیر قرار گرفتیم.

 

وی ادامه داد: پس نتیجه می گیریم مشکل در رفتار ایران نیست که بارها خود اروپایی ها هم رفتار آمریکا را به دلیل خروج از برجام را سرزنش کردند، مشکل در تهدید آمریکاست که سه کشور قدرتمند اقتصادی اروپا را به رفتار حقارت آمیز و غیر عادلانه وادار می کنند.

 

پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضرت آیت‌ الله سیستانی

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به حضرت آیت‌الله سیستانی، برای ایشان از درگاه خداوند متعال طلب شفای عاجل کردند. 

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‌ الله العظمی آقای حاج سیدعلی سیستانی( ادام الله ظله الوارف)

مرجع عالیقدرشیعیان

با سلام و تحیت

خبرعارضه منجربه عمل جراحی حضرت مستطاب عالی موجب نگرانی اینجانب گردید.

ضمن دعابرای شفای عاجل ،ازدرگاه ایزدمتعال دوام سلامتی و عافیت و توفیقات روزافزون آن وجودشریف را مسئلت می نمایم وامیدوارم همچنان حوزه های علمیه و مردم شریف ازفیض وجودمبارک آن مرجع عظیم الشان بهره مند گردند.

آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

درخواست واگذاری حق استفاده از تعدادی مدرسه بی‌استفاده در چند شهرستان

استفاده از الگوهای نامناسب برنامه‌ریزی منطقه ای، نابرابری های فضایی، عدم توزیع عادلانه امکانات طبیعی و ... عدم توسعه متوازن در سطح کشور را به همراه داشته است.

با توجه به تفاوت های موجود بین مناطق مختلف کشور، شرایط ایجاب می نماید تا ضمن اتخاذ سیاست های عدم تمرکز از کلیه ظرفیت ها و امکانات بالفعل و بالقوه موجود منطقه ای در رشد و توسعه مناطق استفاده گردد.

از طرفی به منظور تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و هم‌چنین دستیابی به اهداف و برنامه های پیش‌بینی شده در سند توسعه ۲۰ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور، بهره‌گیری از ظرفیت ها، قابلیت ها و امکانات موجود در پهنه سرزمینی، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

بر اساس برآوردهای وزارت کشور حدود ۲۰۴ مدرسه بی‌استفاده در مناطق روستایی شهرستان های هدف سند مذکور وجود دارد که بهره‌گیری مطلوب از آن ها در پیشبرد اهداف مورد انتظار به ویژه در زمینه های آموزش و توانمندسازی، افزایش مهارت های شغلی، ایجاد مشاغل خانگی، ایجاد بازارچه های محلی، افزایش کارآفرینی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار است.

 

ابلاغ قانون اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس از سوی رییس‌جمهوری

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری این قانون را که مشتمل بر شش ماده در جلسه علنی روز دوشنبه ۲ دی ۹۸ مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۱۸ دی ماه به تایید شورای نگهبان رسیده بود را به مجلس ابلاغ کرد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی نماز جمعه مسجد طرح ملی فهما اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی همچنین گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

کد خبر 6087385

دیگر خبرها

  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد