Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@10:17:19 GMT

رصد اولین سیارک در مدار سیاره "زهره"+عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۹۲۳

رصد اولین سیارک در مدار سیاره 'زهره'+عکس

محققان "موسسه فناوری کالیفرنیا" (Caltech) یک سیارک نادر را کشف کردند که در محدوده درونی منظومه شمسی قرار دارد.

این سیارک که در رصدخانه "پالومار " (Palomar) کالیفرنیا توسط دوربین "ZTF" رصد شده، " ۲۰۲۰ AV ۲" نام گرفته و اولین سیارکی است که به طور کامل در مدار سیاره زهره یا ونوس قرار دارد.

دوربین "ZTF" به طور ویژه برای یافتن سیارک‌ها استفاده می‌شود، زیرا به سرعت کل آسمان را اسکن می‌کند و در نتیجه می‌تواند سیارک‌ها را در آسمان شب شکار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"جرج هلو" (George Helou) از محققان موسسه فناوری کالیفرنیا اظهار کرد، عبور از مدار زهره چالش‌برانگیز بوده است.

وی ادامه داد، احتمالا این سیارک از منطقه‌ای فراتر از منظومه شمسی به مدار زهره آمده است.  

هلو افزود، تنها راهی که این سیارک از مدار خود خارج می‌شود این است که به دلیل یک برخورد گرانشی با عطارد یا زهره به بیرون پرت شود. ولی به احتمال زیاد این سیارک با برخورد با یکی از این دو سیاره، به پایان عمر خود خواهد رسید.

سیارک "۲۰۲۰ AV ۲" که یک تا سه کیلومتر وسعت دارد، متعلق به دسته‌ای کوچک از سیارک‌ها به نام "Atiras" است.

محققان موسسه فناوری کالیفرنیا برای این سیارک عنوان "Vatira" را به کار برده‌اند. این عنوان ترکیبی از حرف "V" (حرف اول ونوس) با "Atiras" است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری نجوم سیاره زهره سیارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) اولین نسخه از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray

این زیردریایی بزرگ برای انجام مأموریت‌های با برد بالا بدون نیاز به کمک انسان طراحی شده است.

به گزارش دیجیاتو، نورتروپ گرامن برای توسعه این زیردریایی، سیستم هیدرودینامیک ماهی همنام آن، یعنی سفره‌ماهی Manta Ray را با برخی از سیستم‌های خودران پیشرفته و پیشرانه‌های کارآمد ترکیب کرده است. این زیردریایی محرمانه ابعاد بسیار بزرگی دارد و همانطور که گفتیم برای مأموریت‌های با برد بالا طراحی شده است. همچنین می‌تواند در طول مأموریت‌های خود، محموله‌های متفاوتی را حمل کند و به‌طور کلی، در آن به جای سرعت، روی استقامت تمرکز شده است.

زیردریایی بدون خدمه Manta Ray متعلق به دارپا کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته نورتروپ گرامن، نمونه اولیه Manta Ray برای توسعه فناوری‌های خودران پیشرفته زیردریایی استفاده خواهد شد. علاوه‌براین، در آن از سیستم‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده شده است، به‌عنوان مثال، در شرایط موردنیاز می‌تواند به حالت خواب زمستانی برود. همچنین ساختار مدولاری دارد که به آن اجازه می‌دهد در پنج کانتینر حمل استاندارد جاسازی شود.

«آلن لیتل»، معاون راهبردی و راه‌حل‌های مأموریت در Northrop Grumman توضیح می‌دهد:

«Manta Ray قابلیت بارگیری از دریا را فراهم می‌کند و آن را به یک جزء حیاتی در زمینه جنگ‌های زیر دریا و چشم‌انداز فرماندهی و کنترل همه دامنه‌های مشترک (JADC۲) وزارت دفاع تبدیل می‌کند.»

دارپا در سال ۲۰۲۱ برای توسعه و راه‌اندازی این فناوری علاوه‌بر نورتروپ گرامن با آزمایشگاه فناوری‌های پیشرفته لاکهید مارتین و Martin Defense Group قرارداد‌هایی را امضا کرده بود.

دیگر خبرها

  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟
  • نور مصنوعی رشد گیاه در ایران از راه رسید
  • (ویدیو) اولین نسخه از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray
  • جایگزینی نورهای مصنوعی رشد گیاه به جای نور خورشید
  • جایگزینی نور‌های مصنوعی رشد گیاه به جای نور خورشید
  • فیلم| اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد وب‌کم/ اولین وب‌کم یک قهوه‌جوش را نشان می‌داد!
  • (ویدئو) اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی
  • اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی + فیلم
  • ویدیو/ اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی