Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول طرح استعدادهای قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی ویژه طرح استعدادهای درخشان قرآنی طی بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

محسن یاراحمدی، مسئول طرح استعدادهای قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در رابطه با روند اجرایی این طرح تا پایان سال جاری اظهار کرد: پس از ارسال و دریافت فایل صوتی تلاوت اعضای حاضر در طرح، برای تعداد 600 نفر، پرونده آموزشی تشکیل شد که این پرونده آموزشی، شامل اطلاعات فنی تلاوت هر فرد است که از طریق بررسی آن سطح قرآنیان حاضر در طرح مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاراحمدی ادامه داد: آخرین برنامه طرح در سال جاری، برپایی آزمون تئوری و عملی از قرائت نوجوانان و جوانان است که آزمون تئوری شامل مباحث تجویدی می‌شود و آزمون عملی نیز شامل تلاوت، طبق قرعه دریافتی خواهد بود. افرادی که نمره قبولی دریافت کنند، مدرک سطح 5 قرائت دریافت خواهند کرد. سال بعد نیز با قبولی‌های این آزمون، طرح را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پرداختن به سطوح قرائت و مدارک مربوط به آن، در اختیار سازمان دارالقرآن است، گفت: این سطوح از سطح یک تا هفت تعریف می‌شود که سطح پنج آن معادل با تلاوت تطبیقی یعنی قاری نسبتاً خوب است.

مسئول طرح استعدادهای قرآنی سازمان دارالقرآن تأکید کرد: افرادی که نمره قبولی را کسب نکردند، کار خود را در سطوح پایین‌تر ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی آزمون تئوری و عملی استعدادهای درخشان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس مدارس استعداد‌های درخشان استان همدان با بیان اینکه امسال برای مدارس سمپاد و نمونه دولتی یک آزمون برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند هنگام ثبت نام اولویت‌های خود را برای هریک از این مدارس مشخص کنند گفت: آزمون امسال با همکاری سازمان استعداد‌های درخشان و مرکز آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

ساده دل با بیان اینکه شرط شرکت در آزمون پذیرش در مقطع هفتم را داشتن تمام نمرات خیلی خوب در ترم پایان کلاس پنجم و ترم اول کلاس ششم و شرط شرکت در آزمون پذیرش در مقطع دهم را داشتن معدل ۱۹ در ترم پایانی کلاس هشتم و ترم اول کلاس نهم عنوان کرد و افزود: دانش آموزان سمپادی هم که معدل آنها از ۱۸ پایین‌تر بوده برای ادامه تحصیل در مدارس سمپاد باید در آزمون شرکت کنند.

او تصریح کرد: ظرفیت پذیرش در مدارس استعداد‌های درخشان امسال ۴۶۶ نفر در پایه‌ی هفتم و ۷۷۳ نفر در پایه‌ی دهم است و طبق آیین نامه مدارس سمپاد هر دانش آموزی که پذیرفته شود به دلیل مسائل مالی از تحصیل در این مدارس محروم نخواهد شد.

استان همدان در شش منطقه آموزشی دارای مدارس استعداد‌های درخشان است.

دیگر خبرها

  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تا پایان فروردین: تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 
  • کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است
  • توانمندسازی نیروهای شرکت گاز در عرصه قرآنی از اولویت‌ها است
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تمدید شد