Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@01:40:33 GMT

یاللعجب از این مدیریت درخشان و نمایان!

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۸۹۷۰

سرویس ورزشی خرداد: خبر کوتاه بود و البته تعجب برانگیز، کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم های باشگاهی ایران را از حق میزبانی در مسابقات قهرمانی آسیا محروم کرده و حکم به برگزاری بازی در کشور ثالث داد.

به گزارش خرداد، یک اقدام غیر منتظره و عجیب که البته نقش سیاسی کاری و مدیران ذینفوذ عربی در این تصمیم غیر منتظره و صد البته فرصت طلبانه غیر قابل کتمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهانه جویی که پیرو تنش نظامی ایران و آمریکا و سقوط هواپیمای اوکراینی کلید خورده و مشخص است که یک غرض و مرض سیاسی در این میان مطرح است اما نقل این مقال واکنش های عجیب و غریب مدیران ورزشی ماست که معلوم نیست در چه عواملی سیر می کنند و گویا حواسشان نیست که درست یا غلط سیستم مدیریتی نهادهای غیر دولتی در گستره جهانی و منطقه ای، چون فیفا یا ای اف سی یا کمیته المپیک جهانی و زیر مجموعه های آن مستقل از یکدیگر و به دور از تداخل وظایف پی گرفته شده و با شرایط داخلی ما متفاوت است.

اولین شاهکار به هنگامی رقم خورد که مسئولان ورزش و فوتبال ایران در شرایطی خبر از رسیدگی به پرونده تحریم میزبانی ایران در روز یکشنبه داده اند که خبر نداشته اند AFC امروز تعطیل است!!
جالب آنکه،تیم‌های ایرانی به AFC تا ظهر امروز فرصت داده اند در جلسه نهایی که قرار است برگزار کنند نظرشان درباره این مورد را بیان کنند!!
عجیب‌تر اینکه در صحبت‌های مسئولان رده بالای ورزش هم به این نکته اشاره شده بود که AFC هنوز رای نهایی را صادر نکرده و قرار است در جلسه روز یکشنبه تصمیم نهایی را بگیرد. رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک یکی ازچند مسئول رده بالای ورزش ایران بود که روزگذشته به این موضوع اشاره کرد وگفت: «یکشنبه هیات اجرایی AFC جلسه دارد و قطعی اعلام می‌کند. اما ما برای حفظ اقتدار و اعتبار نظام هیچ وقت فشار و تحقیر را تحمل نخواهیم کرد. رسما اعلام شده اگر چنین تصمیم گرفته شود ما در مسابقات شرکت نخواهیم کرد. تبعات آن هم بر عهده کسانی است که این تصمیم را می‌گیرند.»
خنده دار آنکه مسئولان به این نکته بدیهی و بچگانه توجه نکرده و معلوم نیست بر چه اساسی این اولتیماتوم را داده و منتظره برگزاری جلسه خیالی بوده اند!
البته شاهکار رئیس کمیته ملی المپیک به همینجا ختم نشده و دقایقی پیش نیز این کمیته اعلام کرد که رئیس کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به رئیس شورای المپیک آسیا از وی خواست تا در خصوص گرفتن میزبانی از ایران در لیگ قهرمانان آسیا ورود کند! گویی با رفاقت تو بمیری و من بمیرم می شود کارها را به سرانجام رساند!

و سئوال بزرگ در این میان آنست که اساسا ای اف سی یعنی کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تداخل وظایف و مسئولیتی با شورای المپیک آسیا دارد و مگر زیر مجموعه آنست که آقای صالحی امیری به شیخ الفهد الصباح نامه نوشته و از وی خواسته است که در این موضوع دخالت کند؟؟
البته اگر در موارد بالا اندکی بهره هوشی برای مسئولان محترم قائل باشیم علت این سوتی های بزرگ و رویکردهای تبلیغاتی و شعاری پیامدی را متوجه می شویم، آنها می خواهند بگویند که ما هستیم و کاری انجام می دهیم، آنها می خواهند خودشان را مطرح کنند اما نمی دانند یا نمی خواهند بدانند که این عرض اندام های بچگانه جز به سخره گرفتن افکار عمومی و فرافکنی نبوده و آن دوران سپری شده که مسئولان بی توجه به افکار عمومی هر حرف و نظری را اعلام کرده و انتظار داشته باشند که مردم هم بی توجه به واقعیات حرف آنان را شنوا باشند.

البته که ای اف سی اقدام بسیار زشت و قبیحی انجام داده و روح ورزش را به سیاست آلوده است و بهترین اقدام برخورد قاطعانه با این اقدام مشمئز کننده است و البته پیگیری حقوقی از نهادهای ذیربط در فیفا یا نهادهای قضایی بین المللی ورزشی همانند دادگاه حکمیت ورزشی نه آنکه در نامه های بی ارزش و صرفا تبلیغاتی به دنبال بهره برداری در برابر افکار عمومی باشیم. 
برچسب ها: صالحی امیری ، تحریم حق میزبانی ، ای اف سی ، کمیته المپیک

منبع: خرداد

کلیدواژه: صالحی امیری ای اف سی کمیته المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی مقتدرانه مقابل کویت به عنوان تیم نخست گروه D راهی مرحله یک چهارم پایانی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ شد.     استقلال و پرسپولیس فروخته شدند وزارت ورزش و جوانان امروز رسما ۸۵ درصد سهام پرسپولیس و استقلال را در بورس به مشتریان جدید واگذار کرد.   بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز بوکسور‌های ایران با کسب دو نشان نقره و یک برنز به کار خود در مسابقات بین‌المللی بیشکک پایان دادند.   پس از ۶۰ سال انتظار؛ ژیمناستیک ایران برای اولین بار المپیکی شد مهدی الفتی ژیمناست ایرانی با اعلام فدراسیون جهانی ژیمناستیک سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را دریافت کرد.   فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان تیم فوتبال بانوان جوان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های آسیای میانه برابر ترکمنستان به پیروزی پرگل دست پیدا کرد.   رقابت‌ والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران در دومین بازی گروهی خود به پیروزی دو بر صفر مقابل آلمان دست یافت.   تیم هندبال پسران نوجوان ایران راهی ترکیه شد تیم هندبال پسران نوجوان ایران برای حضور در دومین اردوی تدارکاتی برون مرزی خود امروز راهی ترکیه شد.     ۱۲ فرنگی کار مجوز حضور در المپیک پاریس را بدست آوردند رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک پاریس در قاره کهن، در بیشکک قرقیزستان برگزار شد.     انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی علی ایلکا با حکم وزیر ورزش و جوانان سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی شد.     یک ایرانی، داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا شد مهدی مختاری به عنوان داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا انتخاب شد.    

 

دیگر خبرها

  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • حمید درخشان: واگذاری سرخابی‌ها بهترین راه برای حل مشکلات آنها بود/ مدیریت کردن شرایط دو باشگاه بعد از واگذاری بسیار مهم است
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • پیام تبریک وزارت ورزش پس از کسب سهمیه‌های ایران در المپیک 
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک