Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرآموزش‌وپرورش درگردهمایی۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران با موضوع «گام دوم طرح مدرسه آماده» اظهار کرد: مصون‌سازی مدارس و دانش آموزان از بلایا و پدیده‌های طبیعی از اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورش است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران با موضوع گام دوم طرح مدرسه آماده که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه خطر بلایا و پدیده‌های طبیعی در همه جای دنیا وجود دارد لذا عاقلانه است که تدبیری برای مقابله با حوادث اتخاذ شود، اظهار کرد: کشور ایران را در معرض پدیده‌های طبیعی با درصد بالا معرفی می‌کنند لذا تلاش داریم با ایجاد آمادگی بالا در برابر حوادث بتوانیم از این مخاطرات آسیب کمتری ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید سعی کنیم تاب‌آوری جامعه را بالا ببریم لذا دانش آموزان بهترین بستر آموزش برای کاهش آسیب‌ها است.

وی افزود: هرچند همه افراد جامعه باید بیاموزند تا بتوانند در برابر حوادث خود را مصون بدارند اما دوره دانش‌آموزی دوره خاصی است زیرا ذهن دانش آموزان نسبت به بزرگ‌ترها آمادگی بیشتری برای یادگیری دارند و یادگیری آن‌ها نسبت به دیگر افراد بسیار پایدارتر و عمیق‌تر است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: دانش آموزان در تغییر رفتار خانواده بسیار مؤثر هستند لذا دانش آموزان با عمق تأثیری که دارند بهترین عرصه برای آموزش در برابر مخاطرات هستند.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش ۱۵ میلیون دانش‌آموز دارد که با احتساب آمار خانواده‌هایشان، ظرفیت خوبی برای انتقال پیام به جامعه دارد، گفت: هیچ رسانه‌ای در کشور به‌اندازه آموزش‌وپرورش وسعت، عمق و تأثیرگذاری ندارد. دانش آموزان نه ماه در اختیار مدارس هستند و می‌توان با هوشمندی از ظرفیت آن‌ها برای انتقال پیام استفاده کرد بنابراین همان‌طور که خانواده اولویت را به فرزندانش می‌دهد جامعه نیز باید اولویت را به دانش‌آموزانش دهد.

 وزیر آموزش‌وپرورش گفت:‌ مصون‌سازی مدارس از حوادث و دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌ها است که این کار در شهر تهران آغازشده و باید در سراسر کشور توسعه یابد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که مدرسه را کانون محله دانسته است، اظهار کرد: هرچه بیشتر بتوانیم پیوند بین مدرسه را با عوامل و مسائل محله تقویت کنیم و تعامل بیشتری در این زمینه برقرار می‌شود  و این امر در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت مؤثرتر است.

حاجی میرزایی افزود: دانش‌آموز اگر نتواند ارتباطش را با محیط پیرامون مدرسه و محله‌اش برقرار کند در آینده در جامعه نمی‌تواند با عوامل مختلف جامعه ارتباط مؤثری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش، شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران هدف مشترکی در راستای مصون‌سازی مدارس دارد پس باید در همکاری با یکدیگر، این هدف مشترک را اجرایی کنیم.

وزیرآموزش‌وپرورش ادامه داد: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است و از کمک سایر دستگاه‌ها برای بازسازی و نوسازی مدارس استقبال می‌کنیم. همچنین با اجرای طرح مدرسه آماده می‌توانیم مدارس خوب و مطلوبی داشته باشیم و به اهداف والای تعلیم و تربیت برسیم.

شایان‌ذکر است، درحاشیه این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه باهدف توسعه و تقویت همکاری‌ها بین شهردار تهران، مدیریت بحران شهر تهران و وزارت آموزش‌وپرورش منعقد و به امضای حاجی میرزایی، پیروز حناچی و سردار جلالی رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش ایران دانش آموزان شهر تهران مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است

هرمزگان-جام جم انلاین-دکترحمیدرضا خان‌محمدی معاون‌وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست هم‌ اندیشی با خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان با بیان اینکه توسط خیرین در این استان کارهای بی نظیری انجام‌شده‌ است و هر کاری انجام‌می شود از درگاه خداوند توفیق آن‌ ایجاد شده است، اظهار کرد: جهش اعتبارات را در زمینه خیرین داشتیم  و از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه نوسازی مدارس استان قدردانی می‌کنم.

به گفته وی، با همراهی خیرین می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت تحقق عدالت آموزشی و فراهم نمودن فرصت‌های برابر تحصیلی برای تمامی دانش‌آموزان در سراسر کشور برداریم.

معاون‌وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه ضمن قدردانی از رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ابراز داشت: رشد و‌تعالی در احداث و تجهیز فضاهای آموزشی کاملا محرز است که این امر نشان از همت والای خیرین گرانقدر دارد.

خان محمدی تصریح کرد: در این استان ۸۰ درصد خیرین و در کشور ۶۰ درصد خیرین در مدرسه سازی مشارکت دارند و‌ما علاقمند هستیم این‌مشارکت را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل منظم جلسات مجمع خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: این‌جلسات قلب مدرسه سازی است.

معاون‌وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشورافزود: ظرفیتهای خوبی با آمدن صنایع ‌و بنگاههای اقتصادی به عرصه مدرسه سازی ورود‌ کرده است.

خان محمدی با بیان اینکه در مقوله مولدسازی اولویت با پروژههای نیمه تمام خیری است، گفت:  با مولد سازی در استان هرمزگان و ‌در شهرستان میناب  ۴۰ کلاس درس تا مهرماه سالجاری به فضاهای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

به گفته وی، اولویت ما در تامین‌تجهیزات مدارس خیری است و مدارس خیری به سرعت تجهیز می شود.

معاون‌وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم خاطرنشان کرد: همیاری خیرین گامی بلند در جهت ارتقای عدالت آموزشی می باشد.

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است