Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@01:28:58 GMT

آلودگی هوا در کمین باروری مردان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۹۰۱۵

آلودگی هوا در کمین باروری مردان

رویداد۲۴  سید جلیل حسینی رئیس مرکز تحقیقات ناباروری، در آستانه برگزاری چهارمین کنگره سلامت مردان، گفت: در ایران بیش از ۳ میلیون زوج نابارور داریم که بیش از میانگین جهانی است. به نظر می‌رسد که دلیل ناباروری زوج در آقایان (۶۰ درصد موارد) و در خانم‌ها (۴۰ درصد) است و البته در هر دو جنس علل مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: در آقایان ناباروری به عوامل ژنتیکی، محیطی، تغذیه، دخانیات، آلودگی هوا و عفونت‌ها بستگی دارد. همچنین در خانم‌ها نیز عوامل ژنتیکی و محیطی می‌تواند تأثیر گذار باشد. بیشتر بخوانید: قرص‌های ضدبارداری برای مردان تولید می‌شود؟حسینی گفت: اختلالات آناتومی از جمله دلایل ناباروری در خانم‌ها است به این شکل که در خانم‌های مبتلا به انسداد لوله‌های رحمی به دلیل عدم انتقال به رحم نازایی رخ می‌دهد. مشکل دیگر در جامعه ما بالا رفتن سن بارداری است، ازدواج دیرهنگام و یا فاصله طولانی بین ازدواج و بچه دار شدن و یا فاصله بیش از حد بین فرزند اول و دوم می‌تواند منجر به کاهش توانایی باروری زوجین شود.

وی افزود: در کنگره امسال به جز سلامت مردان، پنجره جدیدی باز شده به نام جمعیت که این موضوع را نیز بررسی خواهیم کرد.

حسینی در خصوص عواملی که جمعیت را به چالش می‌کشد و باعث کاهش میزان باروری می‌شود، گفت: در چهارمین کنگره سلامت مردان که همزمان با هفته سلامت مردان برگزار می‌شود، موضوعاتی از قبیل تصادفات، سلامت مردان و مشکلات مردانگی مانند پروستات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر سال سه محور مهم در کنگره سلامت مردان مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، تاکید کرد: امسال علاوه بر موضوع حوادث ترافیکی، مسئله بیماری پروستات که همه مردان تقریباً گرفتار آن می‌شوند نیز در کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد و سه پنل تخصصی و چندین سمپوزیوم در این زمینه اجرا خواهد شد.

رئیس چهارمین کنگره هفته سلامت مردان، گفت: همچنین بحث جمعیت آقایان و اینکه کاهش جمعیت مردان در جامعه و تبعات اجتماعی آن، سالمندی در آقایان و عوامل مردانه منجر به طلاق در سمپوزیوم‌های اختصاصی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه هر ساله موضوعات متفاوتی در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که امسال برای این کنگره در نظر گرفته شده حوادث به ویژه حوادث ترافیکی و نقش آن در هدف گرفتن سلامت مردان است. چرا که سالانه تعداد زیادی از مردان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا دچار آسیب‌های شدید می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در مراکز درمانی کشور بسیار به روز است، تاکید کرد: امروزه در مراکز درمانی، تحقیقاتی تمامی خدمات باروری و ناباروری با به روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها ارائه می‌شود و روش‌های تشخیصی همزمان با متد‌های روز دنیا برابری می‌کند به طوری که در بعضی از مواقع حتی بیماران غیر ایرانی در قالب توریسم سلامت در کشور ما مورد درمان قرار می‌گیرند.

چهارمین کنگره سلامت مردان هم‌زمان با هفته سلامت مردان، ۳۰ بهمن لغایت ۲ اسفند ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. منبع: مهر لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qQM خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 باروری زوجین ناباروری زوجین آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص خطرات مصرف دارو‌های تقویت قوای جنسی قاچاق و تقلبی هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهسا حسنی پور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، به تولید برخی از دارو‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی در کشور‌هایی مانند هند، چین و پاکستان اشاره کرد و گفت:این دارو‌ها حاوی ترکیبات خطرناک و اعتیادآوری مانند ترامادول هستند، که می‌توانند منجر به تداخلات مرگبار و عوارض جبران‌ناپذیری شوند و در حال حاضر به دلیل عدم آگاهی مردم، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. 

وی افزود: این دارو‌ها تاکنون عوارض زیادی برای برخی همشهریان به وجود آورده است و به دلیل تقلبی و قاچاق بودن، امکان پیگیری قانونی نیز وجود ندارد و به طور غیرقانونی در عطاری‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند. 

او در ادامه از جمع‌آوری فوری آن‌ها توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو خبر داد و تأکید کرد:شهروندان دارو‌های مورد نیاز خود را فقط از داروخانه‌ها تهیه و تحت نظر پزشک و داروساز مصرف کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، موضوع قابل پیگیری باشد. 

وی هشدار داد: مصرف دارو‌های تقویت قوای جنسی قاچاق و تقلبی می‌تواند به قیمت جان شهروندان تمام شود.

دیگر خبرها

  • سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟
  • «سال گربه» در کمین «تمساح خونی»
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • تراکتور در کمین ستاره ملی‌پوش پرسپولیس/ وقت‌کشی ممنوع!
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند