Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل ثبت احوال لرستان از ثبت‌نام ۸۵ درصد مردم استان برای دریافت کارت هوشمند ملی خبر داد.

مصطفی امانی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد یک میلیون و ۲۶۷ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی پور افزود: این کارت برای افراد زیادی صادر شده و اکثراً آن را دریافت کرده‌اند اما برخی نیز برای کارت صادرشده اقدام نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان تأکید کرد: افرادی که برای تعویض کارت‌ ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهند تا مشکلی برای آنان در بحث امور اداری ایجاد نشود.

وی یادآور شد: کارت‌های ملی قدیمی برای انجام امور بانکی و اداری قابل قبول نیست و باید شخص برای تعویض این کارت اقدام کند.

امانی‌پور گفت: امیدواریم کسانی که برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند هر چه سریع‌تر به باجه‌های پستی و دفاتر پیشخوان در سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارت هوشمند ملی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژر بی‌سیم به گوشی شما آسیب می‌زند؟

کار کردن با شارژر بی‌سیم بسیار آسان است، اما با وجود سهولت استفاده، هنوز نگرانی‌هایی در مورد آن وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین نکات این است  که مردم اغلب نسبت به شارژ بی‌سیم محتاط هستند چرا که عمر باتری را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، اگر گوشی بدون توجه به فناوری استفاده شده چندین بار در روز شارژ شود، کاهش قابل توجهی در چرخه های شارژ باقی مانده باتری مشاهده می شود.

کار کردن با شارژر بی‌سیم بسیار آسان است، اما با وجود سهولت استفاده، هنوز نگرانی‌هایی در مورد آن وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین نکات این است  که مردم اغلب نسبت به شارژ بی‌سیم محتاط هستند چرا که عمر باتری را کاهش می‌دهد.
 

نحوه عملکرد شارژ بی‌سیم


شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند از القای الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی الکتریکی از شارژر به گوشی هوشمند استفاده می‌کند.

القای الکترومغناطیسی پدیده‌ای است که از طریق آن یک میدان مغناطیسی، انرژی الکتریکی را در یک حلقه بسته تولید می‌کند که با میدان مغناطیسی تعامل دارد.

هنگامی که گوشی هوشمند خود را روی شارژر قرار می‌دهید، میدان مغناطیسی با سیم‌پیچ مسی داخل گوشی هوشمند تعامل می‌کند و جریان الکتریکی تولید می‌کند که باتری را شارژ می‌کند. برای اینکه شارژ بی سیم کار کند، سیم پیچ های مسی باید بین تلفن و شارژر در یک راستا قرار گیرند.

اگر گوشی هوشمند خود را به درستی روی پد قرار ندهید، به آرامی شارژ می‌شود یا اصلا شارژ نمی‌شود. راه حل این است که برای اطمینان از قرارگیری بهینه، سیم پیچ‌های مسی بین تلفن و شارژر را از طریق آهن‌ربا تنظیم کنید.
  

تاثیر شارژ بی‌سیم بر چرخه شارژ باتری


شارژ بی‌سیم بیشتر از شارژ سیمی معمولی بر چرخه شارژ باتری تأثیر نمی‌گذارد، زیرا چرخه‌های شارژ باتری ربطی به شکل شارژی که استفاده می‌کنید ندارد، فقط به فرکانس شارژ مربوط می‌شود.

اگر گوشی بدون توجه به فناوری استفاده شده چندین بار در روز شارژ شود، کاهش قابل توجهی در چرخه‌های شارژ باقی مانده باتری مشاهده می‌شود.

به عبارت ساده‌تر، شارژ بی‌سیم به باتری گوشی آسیبی نمی‌رساند، اما مهم‌ترین نکته این است که وقتی باتری چند درصد افت می‌کند، گوشی هوشمند را روی پد شارژ نگذارید. زیرا شارژ مداوم به باتری گوشی هوشمند آسیب می‌رساند.
 

آیا شارژ بی سیم کارآمدتر است؟


آزمایشات نشان داد که شارژ بی‌سیم به طور متوسط ​​۴۷ درصد انرژی بیشتری نسبت به شارژ سیمی مصرف می‌کند، اما مصرف انرژی اضافی در صورتحساب های انرژی شما احساس می‌شود!

اگر همه کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان به شارژ بی‌سیم روی بیاورند، نیاز به ساخت حدود ۷۳ نیروگاه در مقیاس کوچک در سطح جهان خواهد بود که تأثیر زیست محیطی قابل توجهی خواهد داشت.به عبارت دیگر، تغییر جهانی به شارژ بی‌سیم ایده‌آل نخواهد بود.

  

تاثیر بر سلامت باتری


شارژ کامل تلفن می‌تواند باتری را تحت فشار بیشتری قرار دهد و باعث خراب شدن سریع‌تر آن شود، بنابراین شارژ جزئی در طول روز برای عمر باتری بهتر است.

پیشنهاد می‌شود که در حالت ایده‌آل، باتری گوشی شما باید تا حد امکان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد باقی بماند و این به معنای اجتناب از شارژ یا تخلیه کامل گوشی هوشمند است.

سازندگان تلفن همراه از این موضوع آگاه هستند و گزینه تنظیم حداکثر شارژ باتری را روی ۸۰ درصد برای اپل و ۸۵ درصد برای سامسونگ قرار داده‌اند. همچنین روش‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق آنها می‌توان عادات شارژ را تغییر داد تا عمر باتری گوشی هوشمند شما بهبود یابد.

یک تأثیر منفی  شارژ سریع سیمی بر روی باتری‌ها وجود دارد. برای مثال، به دلیل مقدار گرمای اضافی که تولید می‌کند، تقریباً تمام فناوری‌های شارژ سریع از حداکثر سرعت شارژ برای شارژ باتری تا ۵۰ درصد در حداقل زمان استفاده می‌کنند و سپس سرعت شارژ را به طور چشمگیری به منظور جلوگیری از آسیب گرمای اضافی به باتری کاهش می‌دهند تا بقیه شارژ شوند.
 

آیا شارژ بی‌سیم برای گوشی شما مضر است؟


شارژ بی‌سیم به باتری گوشی آسیبی نمی‌رساند. افرادی که معتقدند شارژ بی‌سیم به باتری گوشی هوشمند آسیب می‌زند، در توجیه عقیده خود می‌گویند که شارژ بی‌سیم نسبت به شارژ معمولی گرمای بیشتری تولید می کند که ممکن است باتری را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

در حالی که این دلیل تا حدی درست است اما گرمای تولید شده توسط شارژ بی‌سیم توسط گوشی هوشمند قابل کنترل است و نباید به باتری آسیب برساند.

 
خوشبختانه، استانداردهای شارژ بی سیم مانند Qi دستورالعمل‌های دقیقی برای این موضوع دارند. هر شارژر بی‌سیم دارای گواهی Qi، باید سرعت شارژ را برای مدیریت گرما تنظیم کند و اگر شارژر بی‌سیم گرمای اضافی را تشخیص دهد، سرعت شارژ را کاهش می‌دهد، در نتیجه گوشی سالم می‌ماند.

به طور خلاصه، اگرچه شارژ بی‌سیم کمی بیشتر از شارژ سیمی معمولی گرما تولید می‌کند، اما برای گوشی مضر نیست

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری
  • گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری
  • جزئیات گروگان گیری در جنوب تهران تشریح شد/آزادی ۳ مرد ربوده شده
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • مدافع تیم ملی فوتبال ایران دیدار با هنگ کنگ را از دست داد
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • پاکستان مرحله جدید اخراج پناهجویان افغان را شروع می‌کند
  • شارژر بی‌سیم به گوشی شما آسیب می‌زند؟