Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال هاست که تب زبان آموزی، تمام دنیا را فراگرفته و قطعا به این زودی‌ ها این اشتیاق فروکش نخواهد کرد. در هر خیابان اصلی شهر که پا می گذارید، حداقل با یک یا دو آموزشگاه زبان مواجه می شوید. در میان دوستان و آشنایان تان نیز حتما افرادی هستند که به یک ، دو یا چند زبان خارجی مسلط هستند. اما با خودتان فکر کردید که واقعا چرا امروزه تا این حد به تعداد متقاضیان یادگیری زبان های خارجی افزوده شده؟ راستش را بخواهید دلایل بسیاری برای یادگیری یک زبان خارجی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کار کردن در یک کشور خارجی تا برقراری ارتباط با کسایی که نمی ‌توانند به زبان شما صحبت کنند. اما به طور کلی چه دلایلی هستند که ما را قانع به یادگیری یک زبان جدید می کنند؟

مسلما یادگیری یک زبان جدید زمان ‌بر است و به دقت نیاز دارد. اما ما راهی را پیش پای تان می گذاریم که در زمان کمتر و آسان تر، زبان خارجی که به آن علاقه دارید را بیاموزید و به آن مسلط شوید. در ادامه دلایلی می ‌آوریم که میزان اهمیت زیاد یادگیری یک زبان جدید را کاملا مشخص می ‌کنند. مثال‌هایی که می آوریم از جنبه کاربرد یادگیری یک زبان جدید هستند، اما برخی هم به این دلیل سراغشان خواهیم رفت که می ‌توانند نیاز‌های روزانه هر شخصی باشند. به هر حال مهم نیست دلیل اصلی شما چیست، وقتی که یک ایده و امید برای یادگیری زبان داشته باشید، انگیزه دارید تا مطالعه را هر چه زودتر آغاز کنید.

چرا یادگیری زبان خارجی مهم است؟

همه ما تاحدودی از اهمیت یادگیری یک زبان خارجی باخبریم. بگذارید با چند مثال شروع کنیم. اگر وارد یک مهمانی شوید و کمی دقت کنید، با افرادی برخورد می کنید که نه تنها به یک زبان بلکه به دو یا سه زبان به جز زبان مادری شان تسلط دارند. راه دور نرویم؛ قطعا هنگام پر کردن رزومه کاری با سوال " آیا به زبان خارجی مسلط هستید؟" مواجه شدید و دیده اید افرادی که پاسخ شان به این سوال مثبت باشد، روند استخدامی شان چه تفاوت هایی با سایرین دارد. این ها فقط برخی از مزایای آشنایی با زبان دوم است. یادگیری زبان خارجی مزیت های شگفت انگیزی دارد.

مطالعات و تحقیقات فیزیولوژیکی نشان می دهند که صحبت به دو زبان یا بیشتر برای فرایند شناختی بسیار مفید است. عمل ‌کرد مغز افراد دوزبانه با افراد تک ‌زبانه متفاوت است و همین تفاوت‌ ها فوایدی ذهنی ایجاد می ‌کنند. باهوش تر شدن، دور کردن آلزامیر و زوال عقلی، بهتر شدن مهارت های تصمیم گیری، روبرویی با فرصت های شغلی بهتر و ... فقط تعدادی از مزایای یادیگیری یک زبان دیگر به جز زبان مادری است.

اجازه دهید به یکی از این میزیت ها و مهم ترین آن ها که این روزها ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده، اشاره کنیم؛ رویارویی با فرصت های شغلی بهتر و به دنبال آن داشتن درآمد بیشتر. حقوق بهتر و پست شغلی بهتر جزو مواردی است که اگر همین حالا از 80 درصد افراد بپرسند که آیا به دنبال آن هستید؛ همه پاسخ مثبت می دهند. اما برای رسیدن به آن تنها به مدرک تحصیلی و تجربه نیاز ندارید؛ بله درست شنیدید. امروزه اهمیت یادگیری زبانی به غیر از زبان مادری دو چندان شده. درصورتی که به دنبال شغل جدیدی هستید و یا تمایل دارید در شغل که فعالیت می ‌کنید پیشرفت کنید، مسلما برتری نسبت به دیگران برای تان بسیار جذاب است.

به عنوان مثال، زبان انگلیسی به دومین زبان پرکاربرد جهان تبدیل شده است. جمعیتی حدود دو میلیارد در سرتاسر جهان در سطح قابل قبولی به زبان انگلیسی تسلط دارند و می ‌توانند به این زبان صحبت کنند. این آمار نشان می دهد که به دلیل تعداد زیادی از افراد که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بسیاری از شرکت‌ های بین ‌المللی و حتی شرکت های داخلی، زبان انگلیسی را برای تجارت شان انتخاب می‌ کنند. پس چرا شما جزو افرادی نباشید که هم در زندگی روزمره و هم در محیط کار یک سروگردن از دیگران بالاتر هستند؟!

برای شروع یادگیری زبان خارجی دیر نیست

اگر تصمیم به یادگیری زبان خارجی گرفتید اما سردرگم هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید، به کدام موسسه زبان اعتماد کنید و هزینه و وقت خود را صرف کدام یک از کلاس های آموزشی زبان کنید؛ کاملا طبیعی است. همانطور که گفتیم یادگیری زبان خارجی فرآیندی زمان بر است و وقت طلاست، پس باید در انتخاب روش آموزش و راهنمای آن به شدت دقت کنید، چرا که با هر گونه آموزش اشتباه، زمان را از دست می دهید.

ما با استفاده از متدهای روز دنیا اقدام به طراحی و راه اندازی وب سایت آموزش آنلاین زبان های خارجی نموده ایم. اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان دوم هستید، سایت من و زبان همین حالا در دسترس شماست. ما به عنوان متخصصین زبان های خارجی سعی داریم تا با بکارگیری روش های روز آموزش مانند تمرین و تکرار، به شما عزیزان یاری دهیم تا در یکی از زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ترکی، چینی و ... حرف اول را بزنید.

یکی از مزایای بالقوه ی این وب سایت این است که با تمرین و تکرار زیاد شما را در یادگیری زبان مورد علاقه تان یاری می کند. خوشبختانه محیط و روند یادگیری زبان در این وب سایت به گونه ای است که شما می توانید هر مدت زمانی که می خواهید را به تمرین و تکرار مطالبی که آموختید، اختصاص دهید. پس معطل نکنید و همین حالا آموزش زبان مورد علاقه تان را آغاز کنید.

لینک کوتاه: asriran.com/002yaX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یادگیری زبان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org

دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی هنر، زبان‌های خارجی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات از سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در دسترس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه حداکثر تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

داوطلبان و علاقه‌مندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

ضرایب و سهم سوابق تحصیلی

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی / ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی / ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می‌شود.

همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری ۱۴۰۲ است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی مربوط به سال ۱۴۰۳ است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.

کد خبر 747973

دیگر خبرها

  • دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟