Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@18:06:41 GMT

بورس به قله ۴۱۰ هزار و ۹۶۴ واحد رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۹۳۰۲

بورس به قله ۴۱۰ هزار و ۹۶۴ واحد رسید

ایران اکونومیست- پرونده بازار سرمایه امروز هم صعودی بسته شد و در این میان سهام‌داران مخابرات ایران، پتروشیمی جم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر سهام‌داران سود بیشتری کردند. معاملات امروز (یکشنبه) بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که روند رو به رشد این بازار نسبت به روز گذشته کندتر بود و شاخص کل این بازار با ۷۳۲ واحد رشد در رقم ۴۱۰ هزار و ۹۶۴ واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۷۲ واحد رشد و رقم ۱۲۶ هزار و ۷۸۷ واحد را ثبت کرد.
امروز ۶۹۶ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال انجام شد که نسبت به روز گذشته کاهش داشت. همچنین مخابرات ایران، پتروشیمی جم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بورس گذاشتند.
بانک‌های تجارت و ملت، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، پالایش نفت اصفهان، س. صنایع شیمیایی ایران و ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس بودند.
رشد نامحسوس فرابورس
در این سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس ۲۳ واحد رشد کرد و در رقم ۵۲۹۷ واحد ایستاد. معامله گران فرابورس امروز ۳۳۵ هزار معامله انجام دادند که ۱۸ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال ارزش داشت. این تعداد معامله نسبت به روز قبل افزایش و ارزش آن نسبت به روز قبل کاهش داشت.
 در بازار امروز پتروشیمی مارون، صنایع ماشین‌های اداری ایران و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند، شرکت آهن و فولاد ارفع و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر فرابورس گذشاتد.
نمادهای پربیننده فرابورس سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، صنایع ماشین‌های اداری ایران، قاسم ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم بودند.

ایسنا برچسب ها: بورس و اوراق بهادار ، شاخص کل بورس ، فرابورس ایران ، شاخص کل بورس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس و اوراق بهادار شاخص کل بورس فرابورس ایران شاخص کل بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۳۱۵۸ واحدی به ۲,۲۵۲,۵۸۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با رشد ۳۱۵۸ واحدی به ۲,۲۵۲,۵۸۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۰۲.۷۲ و احدی واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۵۳۶ میلیارد سهم بود که طی ۹۹,۳۱۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۰,۸۶۳.۷۸۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۱۱۶,۸۲۶.۹۸۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 739546

دیگر خبرها

  • بورس مثبت بسته شد
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس قرمز شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام