Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: با نگاه به آمار نزاع های دسته جمعی طی 4 سال اخیر شاهد هستیم این درگیری ها با شیبی کند سیر نزولی به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سرهنگ «محمدرضا آمویی» در  جلسه کارگروه اجتماعی استان کرمانشاه که به ریاست استاندار و در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال 95 آمار نزاع های دسته جمعی در استان 516 مورد بود که این رقم در سال 96 به 417 مورد و در سال 97 نیز به 347 مورد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تعداد درگیری های دسته جمعی ثبت شده در 9 ماه سپری شده از سال جاری نیز به 258 مورد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ آمویی همچنین به آمار نزاع های فردی استان در طول 4 سال اخیر اشاره و تصریح کرد: در حالی که سال 95، 15 هزار و 331 مورد نزاع فردی بود، این رقم در سال 96 با یک سیر نزولی به 9 هزار و 488 مورد رسیده است.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه، ادامه داد: آمار درگیری‌های فردی سال 97 نیز در مقایسه با سال قبل آن کمی افزایش داشت و به 10 هزار و 748 مورد رسید.

وی همچنین آمار درگیری های فردی رخ داده سطح استان در 9 ماه سپری شده از سال را نیز 8 هزار و 427 مورد ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مقداری افزایش داشته است.

سرهنگ آمویی ادامه داد: برابر اعلام مرکز کنترل و فرمانده انتظامی استان به طور متوسط تعداد نزاع‌های فردی و دسته جمعی در استان روزانه 31 فقره است که 18 مورد آن در شهر کرمانشاه اتفاق می‌افتد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در عین حال، اختلافات ملکی و خانوادگی را عامل بیشتر تیراندازی های رخ داده در سطح استان اعلام کرد.

سرهنگ آمویی یادآوری کرد: خشونت و نزاع از جمله موضوعاتی است که در فرهنگ بعضی از شهروندان جامعه ما شاخص قدرت و یا دفاع از منزلت اجتماعی و فرهنگی و حیثیت خانوادگی محسوب می‌شود که نیاز به اصلاح جدی دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه آمار نزاع سیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، ۲۳۵ پرونده قصاص نفس در این استان سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • ۴ مجروح در نزاع خانوادگی
  • نزاع خانوادگی در منوجان  ۴ مصدوم در پی داشت
  • تیراندازی در نزاع خانوادگی ۴ نفر رادر منوجان مجروح کرد
  • تیراندازی در نزاع خانوادگی ۴ مجروح بر جا گذاشت