Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:16:17 GMT

شکارچی کل وحشی در جیرفت دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۹۳۹۷

شکارچی کل وحشی در جیرفت دستگیر شد

به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا، محسن کردستانی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست جیرفت افزود: طبق گزارش‌ یکی از همیاران محیط زیست، شکارچی متخلفی که به بهانه سرکشی از محل زنبورداری خود در منطقه سورگاه اسفندقه با اسلحه ساچمه‌زنی تک لول اقدام به شکار یک راس کل وحشی کرده بود، دستگیر شد.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست جیرفت با حضور به موقع در منطقه موفق به دستگیری این شکارچی شدند و از خودروی وی لاشه یک راس کل وحشی کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مراتب پس از کشف آثار و وسایل جرم، صورت جلسه تخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

کردستانی اضافه کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی، جریمه قابل پرداخت صید و شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی معادل ۲۵ میلیون تومان تعیین شده که این مبلغ فقط به دلیل ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.

 وی تصریح کرد: طبق بند 'ب' ماده ۱۲ قانون شکار و صید، شکار غیرمجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات است از این رو با شکارچیان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی و کنترل مناطق مختلف شهرستان هستند تا در صورت مشاهده تخلف، مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها محیط زیست کرمان شکارچیان غیرمجاز جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست کرمان شکارچیان غیرمجاز جیرفت محیط زیست کرمان شکارچیان غیرمجاز جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد