Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به مراکز آموزشی شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی یمن در شمال مأرب، به کشته شدن 90 نفر از شبه‌نظامیان و زخمی شدن بیش از 130 نفر دیگر انجامید.
به گزارش سرویس بی الملل خبرگزاری آریا، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب (دیشب) در واکنش به حملات اخیر ائتلاف سعودی و متحدانش، یک پایگاه نیروهای دولت مستعفی یمن در مأرب (در شمال شرق یمن) را با موشک هدف گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وبگاه «الخبر الیمنی» امروز (یکشنبه) اعلام کرد: بیمارستان‌های استان مأرب جسد 90 کشته را تحویل گرفته‌اند و 110 مجروح را پذیرش کرده‌اند.
نیروهای یمنی روز شنبه دو ارودگاه آموزشی «الاستقبال» و «النصر» در نزدیکی کوه‌های الفرضه شهرستان نهم (شمال شرق استان صنعاء) واقع در شمال شهر مأرب (شرق یمن) را هدف حملات موشک بالستیک و پهپادهای خود قرار دادند.
بر اساس این گزارش، در این عملیات مشترک یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، بیش از 220 نفر از شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» را کشته و یا زخمی کردند.
منابع بیمارستانی و نظامی یمن می‎گویند که در این عملیات مشترک، 90 نفر از شبه‌نظامیان طرفدار منصور هادی از پای درآمده و بیش از 130 نفر هم زخمی شدند.
منابع پزشکی یمن تأکید کردند که وضعیت جسمانی برخی ازشبه‌نظامیان وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

افزایش حملات سعودی در جبهه‌های مختلف یمن
ائتلاف سعودی طی سه روز اخیر حملات را در جبهه‌های مختلف یمن شدت بخشیده است که با مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی، ده‌ها نفر از عناصر ائتلاف کشته یا زخمی شده‌اند.
ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان آن، طی روزهای اخیر حملات را در جبهه‌های مختلف یمن شدت بخشیده‌اند.
پایگاه خبری المسیره به نقل از یک مقام نظامی یمن اعلام کرد: «نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز شنبه تلاش مزدوران ائتلاف سعودی برای نفوذ در شهر قعطبه در شمال استان الضالع را ناکام گذاشتند».
به گفته این منبع تعدادی از نیروهای ائتلاف سعودی در این درگیری کشته یا زخمی شدند.
یک مقام نظامی یمن هم از کشته شدن 10 نفر از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهرهای مرزی «حرض» و «حیران» خبر داد.
یک مقام محلی در شهر محاصره شده «الدریهمی» در استان «الحدیده»‌در غرب یمن هم خبر داد، نیروهای ائتلاف سعودی با حملات توپخانه‌ای یک منزل مسکونی در شمال غرب این شهر را به آتش کشیدند.
هواپیماهای جاسوسی ائتلاف هم به شکلی گسترده در آسمان «الحدیده» پرواز می‌کنند. منطقه «الجبلیه» در شهر «التحیتا» در استان الحدیده هم هدف حملات توپخانه‌ای و سلاح سنگین مزدوران ائتلاف سعودی قرار گرفته است.
رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه هم یک پیشروی بسیار گسترده نیروهای ائتلاف سعودی در شهر راهبردی «نهم» در استان صنعاء که دروازه صنعاء محسوب می‌شود، ناکام گذاشتند.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: «رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند یک پیشروی گسترده نیروهای دشمن را به شهر نَهِم که از سحرگاه روز جمعه تا وقت غروب ادامه داشت با پشتیبانی نیروی هوایی یمن ناکام گذارند».
این مقام نظامی یمن حمله مذکور مزدوران ائتلاف را خطرناک خواند و گفت: «رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در کمین عناصر دشمن نشسته و ضربات دردناکی به آنها وارد کردند».
به گفته سرتیپ سریع ده‌ها نفر از مزدوران ائتلاف سعودی در این حمله کشته یا زخمی شدند و به پیشروی قابل ذکری دست نیافتند.
وی تاکید کرد: همه تلاش‌های دشمن به شکست خواهد انجامید و همه تدابیر مناسب برای مقابله با تشدید حملات ائتلاف سعودی و مزدورانش به کار گرفته خواهد شد».
سخنگوی نیروهای مسلح یمن دو روز پیش هم گفت که ائتلاف سعودی با یورش‌های زمینی روزانه و تلاش‌هایش برای نفوذ در خاک یمن به تشدید درگیری‌ها دامن می‌زند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادعای روز پنجشنبه نماینده سازمان ملل در امور یمن مبنی بر کاهش حملات ائتلاف سعودی به یمن را خلاف واقع خواند و گفت که شهر کتاف استان صعده در روز پنجشنبه سه بار بمباران شد.

ادعای منصور هادی: انصارالله «ابزاری برای دستورکارهای ایران در منطقه» است
رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن در واکنش به عملیات ارتش یمن علیه نیروهای ائتلاف، با چشم‌پوشی از حملات اخیر ائتلاف سعودی به برخی مناطق صنعا، اتهاماتی علیه انصارالله مطرح کرد.
«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن که مقیم عربستان سعودی است، در واکنش به این عملیات، بدون هیچ اشاره‌ای به حملات شدید چند روز اخیر ائتلاف به «نَهِم» و دیگر مناطق استان صنعاء، در اتهاماتی مدعی شد، انصارالله تمایلی به صلح ندارد و «ابزاری برای دستورکارهای ایران در منطقه» است.
بر اساس گزارش «یمن الان»، وی دو تماس تلفنی با «سلطان العراده» استاندار مأرب و «عادل القمیری» بازرس کل ارتش دولت مستعفی برقرار کرد تا در جریان امور پس از هدف گرفته شدن پایگاه تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری در مأرب، قرار بگیرد.
هادی در این تماس‌ها بر ضرورت اهمیت «بیداری نظامی، آمادگی جنگی، اجرای مأموریت‌های نظامی و شکست تمام برنامه‌های تخریبی» تأکید کرد.
دیروز یک روزنامه لبنانی با تشریح تحرکات میدانی اخیر ریاض در چند جبهه یمن، نوشت، سعودی‌ها با پوشش «توافق ریاض» در حال سازماندهی مجدد نیروهای ائتلاف علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بلینکن به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا به حمله شب گذشته ایران به سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام گرفت، واکنش نشان داد.

بلینکن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که واشنگتن با شدیدترین لحن حمله ایران را محکوم می‌کند.

وی افزود: اگرچه ما به دنبال تشدید تنش (با ایران) نیستیم، به حمایت از دفاع اسرائیل ادامه خواهیم داد و همان‌طور که رئیس‌جمهور تصریح کرد، از پرسنل ایالات متحده دفاع خواهیم کرد.

به نقل از ایسنا وزیر امورخارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: من در ساعات و روزهای آینده با متحدان و شرکای ایالات متحده در منطقه و سراسر جهان مشورت خواهم کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد یک‌شنبه (امروز) پس از حمله پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو و به او تاکید کرد که ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

همچنین لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یک‌شنبه و در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای آمریکایی در منطقه شماری از پهپادها و موشک‌هایی را که از ایران، عراق، سوریه و یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بودند، رهگیری کرده است.

آستین بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «حملات بی‌پروا و بی‌سابقه ایران و نیروهای نیابتی آن» را محکوم کرد و از تهران خواست تا فورا این حملات را، از جمله از جانب نیروهای مقاومت منطقه متوقف و در منطقه تنش‌زدایی کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894898

دیگر خبرها

  • اذعان اندیشکده انگلیسی به حمله موفق ایران به اسرائیل
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • نشست شورای امنیت درباره حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • کشته و زخمی شدن نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان
  • ۱۱ کشته و زخمی به علت تیراندازی در شیکاگو آمریکا
  • ائتلاف فتح: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ شاهد حملاتی مشابه حملات ایران نبوده است
  • واکنش بلینکن به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل