Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمارهای اعلام شده، سال ۹۷ میزان حقوق دولتی معادن ۹۰۰ میلیارد تومان تعیین شده بود و امسال در دوره سه ماهه نخست بیش از ۲۵۵.۷ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن فعال اخذ شد.

شمار معادن فعال بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ معدن ذکر شده و بطور متوسط سالیانه ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد مواد معدنی استخراجی شامل مصالح ساختمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد آقاجانلو پیش از ظهر امروز در دومین همایش و نمایشگاه تخصصی معادن وصنایع فلزات غیرآهنی با رویکرد اکتشاف، استخراج و فرآوری در هتل المپیک افزود: موضوع خام فروشی مواد معدنی نیازمند بازنگری به تعریف قانونی آن است و تعریف ها باید دقیق تر در زنجیره تولید باشد.

وی پیرامون اخذ عوارض صادراتی از برخی مواد معدنی گفت: بسیاری از فعالان حوزه در این زمینه با مشکل روبرو شدند و سازمان ایمیدرو هم دچار آسیب شده است.

آقاجانلو اضافه کرد: معتقدم وقتی کنسانتره مس مازاد داریم، نباید انبارسازی کرد که در روند تولید نیز پیامد آلوده سازی محیط زیست را به همراه داشته باشد، بلکه تسهیل صادرات آن مورد انتظار است.

وی گفت: براساس برخی آمارها ایران دوازدهمین کشور معدنی جهان محسوب می شود و معدن و صنایع معدنی سهم پنج درصدی در "GDP" کشور را دارند و پارسال ارزش تولیدات بخش معدن وصنایع معدنی به حدود ۲۰ میلیارد دلار رسید.

این مقام مسوول یادآور شد: تولید کاتد مس اکنون به ۲۵۰ هزار تن رسیده و ظرفیت مس کشور بالغ بر ۴۵۰ هزار تن است که ۶۰ درصد ظرفیت مورد بهره برداری قرار می گیرد و ۴۰ درصد خالی است.

وی افزود: تولید فلز روی نسبت به ظرفیت ایجاد شده بالغ بر ۴۵ درصد است و حدود ۵۵ درصد بدلیل نبود خاک، معطل مانده است.

آقاجانلو تصریح کرد: سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) اکنون در کنار تولید کنندگان بخش معدن و صنایع معدنی قرار دارد و در چارچوب برنامه توسعه، اکتشاف مواد معدنی ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار داده است تا زمینه ریسک بهره برداران را کاهش دهد. 

این همایش و نمایشگاه با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی معدنکاران سرب و روی ایران و حمایت سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان نظام مهندسی معدن ایران، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های صنایع ومعادن سرب و روی ایران تا یکم بهمن دایر است.

محمود بندرچی مدیربرگزاری همایش و نمایشگاه نیز گفت: این رویداد با نگرش ویژه بر توسعه پایدار و به عنوان یکی از تخصصی ترین نمایشگاه های حوزه معدن محسوب می شود که برای بستر سازی به منظور سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور تلاش می کند.

برچسب‌ها صنعت و معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور صنعت و معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش وصول حقوق دولتی بخش معادن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ به گفته مدیر کل صنعت معدن و تجارت کمک به  توسعه معادن / فراوری محصولات / ارزش افزوده بیشتر و جلو گیری از خام فروشی از اهداف مهم بخش معادن در سال جاری است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش وصول حقوق دولتی بخش معادن
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید