Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس حوزه هنری ایلام از برگزاری کارگاه تخصصی «جهانی‌شدن، قومیت و فرهنگ» با تأکید بر زبان و ادبیات کُردی ایلامی خبر داد.

 «محمدعلی قاسمی» امروز در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کارگاه تخصصی چهارشنبه 2 بهمن، ساعت 16  با حضور دکتر عباس سهراب زاده و دکتر حبیب‌الله بخشوده در سالن جلسات حوزه هنری ایلام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: زبان و ادبیات کردی جنوبی بخش مهمی از هویت و شاکله فرهنگ بومی و محلی در این استان است که با توجه به غنی بودن این فرهنگ در حوزه‌های مختلف، لازم است که این زبان و ادبیات بومی، حفظ و صیانت شود.

رئیس حوزه هنری ایلام تصریح کرد: این نهاد در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی، جشنواره‌ها، مسابقه‌های ادبی، چاپ و انتشار آثار مکتوب در قالب کتاب توسط شاعران، هنرمندان و منتقدان، تولید فایل‌های صوتی و آلبوم‌های شعر توسط شاعران کُردی‌سرای ایلامی گام‌های موثری در راستای حفظ و ترویج ادبیات کردی ایلامی بردارد.

قاسمی گفت: حوزه هنری به عنوان یکی از پیشگامان ترویج فرهنگ و ادبیات کُردی حوزه جنوب، علاوه بر بهره‌گیری ازنظر کارشناسان، صاحب‌نظران و راه‌اندازی کانون شعر کُردی «هانا» با ارائه یک رسم‌الخط پیشنهادی ویژه حوزه ادبیات کُردی جنوبی گام‌های اساسی برداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر جمعه نمایشگاه و کارگاه خیابانی ۲ روزه نقاشی وعده صادق به مناسبت حمله مشروع و غرور آفرین تنبیهی سپاه سرافراز ایران اسلامی به رژیم منحوس، جعلی و متجاوز صهیونیستی در بلوار نوبهار کرمانشاه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

این برنامه با مشارکت خوب هنرمندان و استقبال شهروندان در ادامه سیاست‌های مردمی سازی جریان‌ها و رویدادها هنری و سهولت دسترسی شهروندان به بازدید از آفرینش‌های بدیع هنرمندان و همچنین بهره برداری از ابزارهای هنری جهت ابلاغ پیام‌های متعالی، ارزشمند، دینی، ملی و ابلاغ مجاهدت‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت و ملت بزرگ ایران اسلامی برگزار گردید

کد خبر 6082807

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم