Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه نشریه " تایمز او ایندیا" راجو واگمار سخنگوی حزب کنگره اعلام کرد: دولت ماهاراشترا مخالف اصلاحات قانون شهروندی است. حتی  اوداو تاکری اعلام کرده است که با این اصلاحات مخالف است. پارلمان ماهاراشترا  به زودی در مخالفت با اصلاحات قانون شهروندی تصمیم گیری خواهد کرد.

کاپیل سیبال یک رهبر حزب کنگره گفت: اصلاحات قانون شهروندی هند غیر قانونی است و پارلمان هر ایالتی می تواند با آن مخالفت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهارشترا سومین ایالتی است که با اجرایی کردن این اصلاحات در هند مخالفت کرده است. پیش از این ایالت های کرالا و پنجاب نیز با اجرایی کردن آها مخالفت کرده بودند.

دولت ایالتی کرالا با ارائه دادخواستی به دادگاه عالی هند اصلاحات قانون شهروندی هند را نقض چندین اصل قانون اساسی این کشور دانست و اعلام کرد که این قانون مخالف اصول پایه ای و فراگیر در قانون اساسی هند است.
 

راهپیمایی بزرگ دانشجویان هند در ناگالند در اعتراض به اصلاحات قانون شهروندی هند

شبکه خبری "ان دی تی وی" گزارش داد: رو یکشنبه هزاران نفر از دانشجویان و مردم محلی  در بخش دیماپور در ناگالند واقع در شمال شرق هند به خیابان ها آمده و علیه اصلاحات قانون شهروندی هند اعتراض کردند.

  در این راهپیمایی معترضان شعارهای " ما علیه اصلاحات شهروندی متحد می شویم"، "به صدای مردم گوش کنید" و " دولت به دنبال جمع آوری رای است" سر دادند.

دانشجویان همچنین از مردم خواستند که با اتحاد با یکدیگر برای لغو اصلاحات قانون شهروندی تلاش کنند.
 

اعتراضات به اصلاحات قانون شهروندی یک توطئه علیه هند است

یوگی ادیتیانات سروزیر ایالت اوتار پرادش روز شنبه ضمن انتقاد از معترضان به اصلاحات قانون شهروندی اعلام کرد که جریان مخالف این اصلاحات نه تنها ضد حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) است بلکه آن یک توطعه علیه کشور هند است.

وی افزود: این قانون حقوق شهروندی را سلب نمی کند بلکه آن به افراد حق شهروندی اعطا می کند. احزاب مخالف در حال تحریک مردم علیه نخست وزیر هند هستند.

ایالت اوتار پرادش از جمله اولین ایالت هایی در هند است که هم اصلاحات قانون شهروندی را  اجرا کرده است و همچنین یک لیست از مهاجران غیر قانونی در این ایالت تهیه کرده است.

 شریکانت شرما وزیر امور داخلی ایالت اوتار پرادش در ماه جاری  اعلام کرد که مقامات این ایالت پس از اجرایی کردن اصلاحات قانون شهروندی هند توانسته اند ۳۲ هزار مهاجر را در ایالت اوتار پرادش شناسایی کنند.

در یک ماه  گذشته این ایالت شاهد اعتراضات خشونت آمیز علیه این اصلاحات بوده است. تاکنون حدود ۲۰ نفر در اعتراضات ایالت اوتار پرادش کشته شده اند.
 

پلیس اوتار پرادش پتو و غذای زنان معترض به اصلاحات قانون شهروندی را در شهر لاکنو ضبط کرد

رسانه های هند روز یکشنبه گزارش داد که پلیس در شهر لاکنو پایتخت ایالت اوتار پرادش با حضور در میان جمعی از زنان معترض به اصلاحات قانون شهروندی، اقدام به جمع آوری پتو، وسایل گرمایشی و مواد خوراکی معترضان کرد.

معترضان زن در شهر لاکنو چندین روز است که در اعتراض به اصلاحات قانون شهروندی به خانه نمی روند و شب و روز در بخش "قانتا گر" اعتصاب کرده اند.

در بخش شاهین باغ در دهلی نو نیز مردم محلی که اکثر آنها را زنان تشکیل می دهند اقدام به بستن خیابان کرده و در خیابان اعتصاب بیست و چهار ساعته دارند.
 

وزیر اقتصاد هند: در شش سال گذشته بیش از ۲ هزار پاکستانی شهروندی هند را دریافت کرده اند

نیرمالا سیتارمان وزیر اقتصاد هند روز یکشنبه اعلام کرد که در شش سال گذشته بیش ۲ از  هزار  مهاجر پاکستانی، ۹۰۰ افغان و ۱۷۲ بنگلادشی  که در میان آنها مسلمانان نیز هستند توانسته اند تابعیت هند را دریافت کنند.

وی افزود: از سال ۱۹۶۴ تا ۲۰۰۸ بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر تامیل متعلق به سریلانکا توانسته اند تابعیت هند را دریافت کنند.

اصلاح قانون  شهروندی هند  در تاریخ  ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود.

اصلاح قانون شهروندی باعث شکل گیری اعتراضات گسترده در سرتاسر هند شده است. معترضان معتقدند که این اصلاحات به همراه طرح ملی ثبت نام شهروندان سبب هدف قرار گرفتن مسلمانان و تبعیض علیه آنان خواهد شد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند، ماه گذشته  یک کارزار تبلیغاتی عمومی برای برطرف کردن تفسیرهای غلط از این قانون را آغاز کرد. نخست وزیر هند که از حامیان سرسخت این اصلاحات است اعلام کرده این اصلاحات به هیچ وجه علیه شهروندان مسلمان هند نیست.

برچسب‌ها هند حقوق شهروندی اعتراض نارندرا مودی قانون اساسی هند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند حقوق شهروندی اعتراض نارندرا مودی قانون اساسی هند هند حقوق شهروندی اعتراض نارندرا مودی قانون اساسی هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست

جنبش حماس در پیام خود به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» خواستار یک جنبش جهانی برای حمایت از بازداشت شدگان و اسرای فلسطینی شده و به این اسرا قول داد که آزادی آنها همچنان در راس اولویت‌های مقاومت در نبرد طوفان الاقصی قرار دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین در بیانیه‌ای که امروز به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» منتشر نمود اعلام کرد که در روز اسیر فلسطینی، از خداوند متعال برای روح اسرای شهید خود رحمت و برای اسرای بیمارمان شفای عاجل مسئلت داریم و به اسرای قهرمان مرد و زن فلسطینی در زندان‌های دشمن صهیونیستی درود می‌فرستیم.

حماس در ادامه بیانیه خود به مناسبت روز اسیر فلسطینی به چند نکته اشاره کرد:

-هدف آزاد کردن اسرای قهرمان فلسطینی از زندان‌های دشمن صهیونیستی در قلب نبرد طوفان الاقصی قرار دارد و در راس اولویت‌های ما باقی خواهد ماند و حماس از هیچ تلاشی برای رسیدن به یک توافق کامل جهت وفاداری به اسرا و آزادی آنها دریغ نخواهد کرد و به خواست خداوند، اسرای ما از نعمت آزادی در وطن خود بهره‌مند خواهند شد.

-تشدید جنایات اشغالگران ضد اسرای زن و مرد ما در زندان‌ها، از حبس انفرادی تا اهمال‌کاری عامدانه پزشکی، تفتیش وحشیانه و اهانت، شکنجه‌های روانی و جسمی و محروم کردن اسرا از ساده‌ترین حقوق انسانی خود، جنایت‌هایی است که هرگز موجب شکستن اراده اسرای فلسطینی نخواهد شد و هر چقدر هم طول بکشد، عاملان این جنایات علیه اسرای ما مجازات خواهند شد.

-تجاوزات سیستماتیک و هولناک و شکنجه‌های وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر ضد اسرا و ربوده شدگان از نوار غزه مرتکب می‌شود، جنایتی جنگی است که به سلسله جنایت‌های فاشیستی ارتش اشغالگر نازی علیه غیرنظامیان فلسطینی اضافه می‌گردد.

-ما رژیم اشغالگر را مسئول کامل زندگی و سلامت هزاران غیرنظامی ربوده شده در کرانه باختری از 7 اکتبر گذشته می‌دانیم که در معرض شنیع‌ترین شکنجه‌ها قرار دارند. ما همچنین سکوت بین‌المللی در برابر ادامه جنایات اشغالگران علیه بازداشت شدگان فلسطینی را محکوم می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم برای نجات و آزادی فوری آنها اقدام کنند.

-ما از ملت فلسطین و نیروها و گروه‌های ملی در همه عرصه‌های داخل و خارج فلسطین می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای همبستگی با اسرا متحد و فعالیت‌های خود را در این زمینه تشدید کنند و با همه ابزارها و امکانات از اسرا حمایت کنند. ما همچنین از امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان می‌خواهیم تا یک جنبش جهانی برای پیروزی آرمان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر راه اندازی کنند.

- ما از نهادهای حقوق بشری در جهان می‌خواهیم که جنایات اشغالگران علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی 1948 را افشا کرده و اقدامات موثری برای تحت فشار گذاشتن رژیم اشغالگر جهت توقف جنایت‌های آن ضد اسرای فلسطینی انجام دهند و سران این رژیم را به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه کنند.

17 آوریل، مصادف است با روز اسیر فلسطینی؛ روزی که شورای ملی فلسطین در سال 1974 آن را به عنوان روز ملی برای یکپارچه کردن تلاش‌ها برای دفاع از اسیران فلسطینی و آزادی آنان مشخص کرد.

افشای شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران علیه بازداشت‌شدگان فلسطینیواکنش حماس به جنایات وحشیانه اسرائیل علیه اسرای فلسطینی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم
  • تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • عرضه ارز نیمایی به تجار و بازرگانان با دستور بانک مرکزی همچنان ادامه دارد