Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه رسانه‌های ترکیه، وی پس از دیدار با همتای ایتالیایی خود در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: انتظار نتایج مثبتی از این کنفرانس داریم. این نشست باید در راستای دستیابی به نتیجه باشد. پیش از این دوستانی از طرف های مختلف دیدار و پیش نویس متنی را تهیه کرده‌اند که تقدیم رهبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش اوغلو ابتکار و تلاش های روسای جمهوری ترکیه و روسیه را برای ایجاد آتش بس در لیبی بستر و زمینه ای برای برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس برلین خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: بیشترین انتظاری که از این کنفرانس داریم، دستیابی به آتش بس پایدار، آغاز روندی سیاسی با حضور همه طرف ها و در نتیجه رسیدن به اتحاد، برابری و استقرار ثبات در لیبی است. البته این کنفرانس تمامی مشکلات لیبی را حل نخواهد کرد و این تلاش ها باید ادامه یابد.

دیدار وزیر امور خارجه ترکیه با همتایان آمریکایی و ایتالیایی در برلین

وزیران امور خارجه ترکیه و آمریکا نیز در حاشیه کنفرانس برلین پیرامون روابط دوجانبه و تحولات لیبی به گفت و گو پرداختند.

چاووش‌اوغلو با انتشار پیامی در توئیتر خود در این باره نوشت : ''در دیدار با مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده به بررسی روابط ترکیه -آمریکا و کنفرانس لیبی پرداختیم. تماس‌های‌ ما با تمامی بازیگران برای بازگرداندن آتش‌بس پایدار و روند سیاسی در این کشور ادامه دارد. ''

وزیر امور خارجه ترکیه ساعاتی قبل در پیام توئیتری دیگری از دیدار با لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی خود خبر داده و محور آن را «آمادگی برای کنفرانس سران برلین و همچنین همکاری‌ها در مدیترانه شرقی» اعلام کرد.

چاووش اوغلو در حساب توئیتری خود در این باره اعلام کرد: با لوئیجی دی مایو در خصوص آمادگی برای کنفرانس سران برلین و همچنین همکاری ها در مدیترانه شرقی گفت و گو کردیم.

پایتخت آلمان امروز میزبان رهبران و مقامات سیاسی ۱۲ کشور و ۴ شرکت چندملیتی، برای برگزاری نشستی در خصوص لیبی و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و روندی سیاسی در این کشور خواهد بود.

توقف درگیری‌ها، ایجاد فضای اعتماد میان طرفین و دستیابی به صلح پایدار در چارچوب تمامیت ارضی لیبی، از محورهای این نشست خواهد بود که به میزبانی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برگزار می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان، آلمان با میزبانی از این نشست که پس از برگزاری اجلاس گروه بیست و همچنین کنفرانس افغانستان انجام می‌شود، در حال پررنگ تر کردن نقش سیاسی خود در روابط بین المللی است.

کنفرانس برلین به ابتکار ترکیه و روسیه و پس از توافق آتش بس در لیبی برگزار می شود.

روسای جمهوری ترکیه، روسیه، فرانسه، مصر، کنگو، الجزایر و نخست وزیر کشورهای انگلستان و ایتالیا به همراه رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی و نمانیدگان اتحادیه آفریقا و عرب در این نشست شرکت دارند. وزیر امور خارجه امارات نیز در نشست برلین حضور می‌یابند.

انتظار می رود که در این کنفرانس بین المللی در خصوص مسایل مربوط به حل بحران لیبی از جمله مسئله پایان اقدامات جنگی و برقراری آتش بس دائمی بین طرف‌های متخاصم و آغاز گفت و گوهای سیاسی و وحدت ملی تحت نظارت سازمان ملل تبادل نظر شود.

البته "هایکو ماس" وزیر خارجه آلمان پیشتر تاکید کرده بود که پیام نشست برلین واضح است و آن اینکه بحران لیبی راه حل نظامی ندارد و همه طرف ها باید از این فرصت برای بازگشت به روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل و به دور از دخالت های خارجی استفاده کنند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که نشست برلین قرار است به ۶ محور اساسی شامل پایان دادن به درگیری ها و آتش بس دائمی، ممنوعیت استفاده از سلاح، اصلاح نظام امنیتی، بازگشت به روند سیاسی، اصلاحات اقتصادی و احترام به قوانین حقوق بشری در لیبی بپردازد.

فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر رهبر دولت شرق لیبی نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

ترکیه، ایتالیا و الجزایر از دولت آشتی ملی که از طرف سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شوند، حمایت می کنند و فرانسه، امارات و مصر از خلیفه حفتر پشتیبانی می‌کنند. روسیه نیز نفوذ زیادی بر روی حفتر دارد.

برچسب‌ها روسیه برلین لیبی چاووش اوغلو ترکیه پروندهٔ خبری تلاش برای صلح در لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه برلین لیبی چاووش اوغلو ترکیه روسیه برلین لیبی چاووش اوغلو ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...

به گزارش همشهری آنلاین، دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: ما با نقشه‌های شوم آمریکا و اسرائیل روبرو هستیم، آنها به روی مردم منطقه سلاح کشیدند و جوابش را از ایران دریافت کردند، ما از عزم راسخ ایران از صمیم قلب حمایت و قدردانی می‌کنیم.

تمل کاراملااوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه گفت: ایران پاسخ خوبی به گستاخی رژیم صهیونسیتی داد و این پاسخ، حساب شده و در چهارچوب قوانین بین المللی بود، اقدام ایران قابل ستایش است و می‌تواند گام موثری در راستای شکست رژیم صهیونسیتی و آزادی مردم فلسطین باشد.

محمت سعید باز نماینده مجلس از حزب حاکم ترکیه با تشبیه رژیم صهیونسیتی به سپاه ابرهه و موشک‌های ایران به ابابیل آهنین طبق سوره فیل قرآن کریم گفت: رژیم صهیونسیتی بسان اصحاب فیل توسط ابابیل آهنین ایران به شکلی بی سابقه و در مسافتی ۱۱۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار داده شد. می‌بینم که این عملیات قابل تحسین و ستایش، ترس بر دل صهیونیست‌ها انداخته و راه فراری ندارند.

محمدحسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این مراسم با اشاره به خویشتنداری و پاسخ متناسب ایران در برابر حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای جلوگیری از تعدی نسبت به حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و دفاع از مردم و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه و پاسخگویی قاطعانه منطبق بر قوانین بین المللی تصریح می‌کند.

ارتشبد ضیا جمال کادی اوغلو، فرمانده نیروی هوایی ارتش ترکیه ضمن تشکر از یاری رسانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بحران‌های طبیعی ترکیه گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر با روابط دیرینه و نیروهای مسلح دو کشور نیز در برابر تهدیدها همواره در کنار هم بوده و همکاری و روابط خوبی دارند.

سرهنگ خلبان تورج زین الدین رایزن نظامی ایران در ترکیه با اشاره به رویکرد و نقطه نظرات مستشاران نظامی مامور در کشور میزبان درباره عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونسیتی گفت: عملیاتی که به نام وعده صادق انجام شد امروزه باعث افتخار ایران و کشورهای مستقل دنیا است.

وی افزود: از گفته‌های نمایندگان نظامی می‌توان دریافت که عملیات وعده صادق چقدر موجب حیرت و خوشحالی کشورهای مستقل شده است.

کد خبر 846739 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)
  • طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد