Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: امسال ۱۱ واحد صنعتی و معدنی در شهرستان اردستان اخطار زیست محیطی دریافت کرده‌اند.

حسین شواخی، امروز (یکشنبه – ۲۹ دی) در نشست خبری به مناسبت روز هوای پاک، اظهار کرد: موضوع هوای پاک موضوع خاصی است که سال‌هاست در کشور دنبال می‌شود. امروز دغدغه‌هایی را در بخش کاهش آلودگی هوا داریم که دیگر حالت بحران ندارد، بلکه عجین با زندگی مردم شده است، طبیعتاً حمل و نقل و صنایع ثابت و متحرک نقش بسزاییدر آلودگی هوا دارند، این مشکل رفع نمی‌شود مگر اینکه همه بخش‌ها در این مسیر گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ضرورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می‌تواند در تأمین زندگی سالم و در راستای دسترسی به اهداف توسعه پایدار مؤثر باشد، افزود: با استفاده مطلوب از امکانات به خصوص وسایل نقلیه عمومی، کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی و خدماتی می‌توان نسبت به داشتن هوای پاک و عاری از دود و آلودگی در محل زندگی خود اقدام کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با اشاره به وضعیت پایش واحدهای صنعتی اردستان، گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۳۵۱ مورد تعداد پایش از کل واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان انجام شده که ۱۱ مورد آن اخطار زیست محیطی دریافت کرده‌اند.

شواخی با اشاره به وضعیت پسماندهای شهری، گفت: در شهرستان اردستان ۳ مجوز پسماندهای شهری صادر شده است که وضعیت آن‌ها از قبل بهتر شده است. البته ایرادهایی در بحث دفع و سوزاندن زباله‌ها داریم که باید بهتر شود. همچنین مراکز تخلیه نخاله برای شهرداری‌ها تعیین شده است، ولی متأسفانه مردم رعایت نمی‌کنند و زباله‌ها و نخاله‌های خود را در حاشیه جاده‌ها تلنبار می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت حیات وحش شهرستان اردستان، گفت: امسال انواع گونه‌های کل و بز، قوچ و میش و آهو در منطقه حفاظت شده کهیاز ۱۰ درصد افزایش داشته است. در منطقه خارو به دلیل اینکه دستورالعمل آن به تازگی صادر شده است هنوز فعالیت سرشماری انجام نداده‌ایم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست اردستان با بیان اینکه با فرهنگ سازی که در مدارس شده و همچنین همکاری جوامع مردمی گونه‌های مختلف حیات وحش افزایش یافته‌اند، گفت: افزایش سه برابری جریمه‌های شکار یکی دیگر از عوامل بازدارنده شکار بوده است. از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱ پرونده شکار تشکیل شده است که در این بخش ۷ اسلحه کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخطار زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از وضعیت مناسب تالاب هشیلان با توجه به بارش‌ها، گفت : این تالاب با دارابودن ۱۰۲ جزیره به وسعت ۴۵۰ هکتار در بحث مطالعات زیستی و اکولوژیکی و ذخیره آب بسیار اهمیت دارد. این تالاب زیستگاه خزندگان، پستانداران، پرندگان مهاجر و بومی منطقه است.

وی با اشاره به وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها، گفت: با توجه به بارش‌ها وضعیت سایت‌ها خوب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به ۲۵۰ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت، گفت: ۱۸ اکیپ در راستای گشت مستمر از مناطق تحت مدیریت به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند که از گردشگران انتظار همیاری با طبیعت را داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد