Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد صاحبی نخستین جراح متخصص مغز و اعصاب بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بیمار مذکور با کاهش هوشیاری و تشنج‌های پیاپی به بیمارستان مراجعه کرد که پس از انجام سی‌تی اسکن، ضایعه تومورال بزرگی در مجاورت ناحیه حرکتی و تکلم مغز وی دیده شد.

وی افزود: این مرد ۵۰ ساله که به دلیل وجود تومور مغزی در سر، دچار مشکلات بسیاری از جمله تشنج تکلم شده بود در این بیمارستان بستری و سپس مورد عمل جراحی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: عمل جراحی این بیمار ۶ ساعت و با موفقیت کامل و بدون ایجاد نقص عصبی به انجام رسید و حال عمومی بیمار پس از چند روز بستری در بخش مراقبت ویژه و دریافت مراقبت‌های درمانی هم‌اکنون رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه از زمان فعالیت بخش مغز و اعصاب در این بیمارستان تاکنون بیش از ۱۰۰ عمل جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات انجام شده است ادامه داد: در میان جراحی های انجام شده چندین عمل جراحی سخت و پیچیده ستون فقرات و مغز از جمله جراحی شکستگی و جابجایی شدید مهره های C۱ -C۲ گردن (عمل هارمز ) که در نوع خود یکی از حساس‌ترین و دشوارترین عمل‌های جراحی ستون فقرات نیز است با موفقیت کامل در این بیمارستان انجام شده است.

نخستین جراح متخصص مغز و اعصاب بیمارستان بوکان ادامه داد: مهمترین این عمل‌های جراحی انجام جراحی تومور مغزی بود که امروز برای اولین‌بار در بوکان انجام شد.

دکتر صاحبی بیان کرد: از زمان راه‌اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در این بیمارستان، هیچ بیماری به مراکز دیگر جهت بستری و درمان در حیطه جراحی مغز و اعصاب ارجاع و یا اعزام نشده است.

بیمارستان بوکان دارای ۶ بخش جراحی زنان و مردان، آی‌سی‌ یو، سی‌سی‌یو، کودکان، ان‌آی‌سی‌یو و بخش داخلی است و ظرفیت پذیرش ۲۷۳ نفر را دارد.

یک هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم‌اکنون مشغول خدمات دهی به مراجعه‌کنندگان هستند.

با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت در کشور و به ویژه مناطق محروم و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز بهداشتی و درمانی در این مناطق امروزه شاهد انجام اعمال جراحی زیادی در شهرهای دورافتاده و مرزی آذربایجان غربی هستیم.

برچسب‌ها علوم پزشکی جراحی مغز و اعصاب بوکان بهداشت و سلامت بیمارستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی جراحی مغز و اعصاب بوکان بهداشت و سلامت بیمارستان علوم پزشکی جراحی مغز و اعصاب بوکان بهداشت و سلامت بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • حادثه رانندگی در محور روستایی آلبلاغ بوکان
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی