Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمله تروریستی رژیم آمریکا در خاک عراق، روزهای جمعه و یکشنبه در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد پایتخت این کشور به برگزاری تجمع همبستگی با محور مقاومت و تظاهرات ضدآمریکایی اختصاص یافت.

بر همین اساس امروز (یکشنبه) هزاران نفر از حامیان جبهه مقاومت، فعالان سیاسی، مذهبی و اجتماعی، دانشجویان و مسئولان احزاب مختلف تحت مجمع وحدت اسلامی از میدان "آبپاره" به سمت سفارت آمریکا در داخل منطقه دیپلماتیک راهپیمایی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهپیمایی قرار بود تا محل سفارت آمریکا پیش برود اما به دلیل ملاحظات امنیتی، تظاهرکنندگان خود را به میدان اول منتهی به منطقه دیپلماتیک رسانده و سپس تجمع کردند.

به رغم ابلاغ قانون ویژه ۱۴۴ که طی آن تجمع بالای پنج نفر در شهر اسلام آباد و برگزاری هرگونه راهپیمایی و تظاهرات ممنوع می باشد، راهپیمایی ضدآمریکایی به صورت مسالمت آمیز برگزار شد.

آنان با در دست داشتن پلاکاردهای حاوی شعارهای ضدآمریکایی، اقدام نیروهای تروریستی رژیم ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را محکوم کردند. آنان تابوت نمادین آمریکا و اسرائیل و همچنین پرچم این رژیم ها را به آتش کشیدند.

روسای احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله مجلس وحدت مسلمین، سازمان دانشجویان امامیه، نهضت بیداری امت مصطفی (ص) و برخی دیگر از نهادهای مردمی با حضور پرشور در این راهپیمایی، خواستار خروج نیروهای استکباری از جمله آمریکا از منطقه شدند.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان به عنوان سخنران اصلی این گردهمایی گفت: تهاجم آمریکایی ها در منطقه و نقض آشکار حاکمیت ها کشورها امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است به همین دلیل ملت ها و دولت های منطقه نباید در برابر تحرکات شیطانی و ضدبشری ترامپ و ارتش تروریستی آمریکا ساکت بمانند.

وی با ادای احترام به مقام والای شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی و همرزمان شهید وی، افزود: فرمانده شهید نیروی قدس محدود به یک جامعه و یا یک مذهب نبود بلکه وی الگوی درخشان و قهرمان تمامی ملت های منطقه شناخته می شد.

دیگر شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان در این تجمع از رویکرد خردمندانه جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از ملت های مظلوم در منطقه و پاسخ کوبنده اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات تروریستی آمریکا قدردانی کردند.

آنان خطاب به سفیر آمریکا در پاکستان، از وی خواستند تا مراتب اعتراض و خشم ملت پاکستان را به اطلاع کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه دولت ترامپ برساند و به آنان بگوید که پاکستانی ها نیز در کنار سایر ملت های مظلوم در منطقه در کنار جبهه مقاومت ایستادگی کرده و راه شهدای بلند مرتبه را ادامه خواهند داد.

علامه جعفری نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما از مردم آمریکا متنفر نیستیم بلکه خشم و نفرت ما نسبت به اقدامات ضدبشری و جنایاتی است دولت آمریکا علیه سایر کشورها و ملت های آنان مرتکب شده است.

وی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار برخورد با اقدامات دولت ترامپ که مغایر با قوانین بین المللی، شد و تاکید کرد که آمریکا باید به جرم جنایت اخیر محکوم شود.

انبوهی از نیروهای پلیس، یگان ضدشورش و مسئولان انتظامی پایتخت پاکستان با حضور در میدان منتهی به منطقه دیپلماتیک، در حالت آماده باش بسر برده و اجازه حرکت تظاهرکنندگان به سمت منطقه دیپلماتیک را ندادند.

برچسب‌ها پاکستان اسلام آباد قاسم سلیمانی راهپیمایی پروندهٔ خبری انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان اسلام آباد قاسم سلیمانی راهپیمایی پاکستان اسلام آباد قاسم سلیمانی راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

بنابر گزارش فارس، عملکرد سردار حجازی در سالهای مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود.

در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیروهای مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کارهای مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد.

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896412

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • تظاهرات ادامه دار اردنی‌ها در حمایت از فلسطین + فیلم
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه