Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@12:51:21 GMT

انتقال ۱۶ نظامی مجروح آمریکا به جنوب کویت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۰۶۱۴

روزنامه القبس کویت: ۱۶ نظامی مجروح آمریکایی در حمله ایران به «عین الاسد»، به یک بیمارستان نظامی در عریفجان (در جنوب کویت) منتقل شده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از فارس، یک روزنامه کویتی از انتقال شانزده نظامی آمریکایی به یکی از بیمارستان‌های نظامی در جنوب کویت خبر داد که در حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد مجروح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 هر روز که از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در غرب عراق می‌گذرد، دروغ رئیس جمهور و وزارت دفاع آمریکا، مبنی بر اینکه هیچ نظامی آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده، بیشتر روشن می‌شود.

پس از آنکه روزنامه «واشنگتن پست» یک هفته پس از حمله ایران (چهارشنبه ۲۵ دی) به زخمی شدن شماری نظامی آمریکایی و دو روز بعد جمعه ۲۷ دی، پایگاه خبری «دیفنس وان» به مجروح شدن حداقل یازده آمریکای اذعان کرد، امروز یکشنبه، یک روزنامه کویتی از انتقال شانزده نظامی مجروح آمریکا به کویت خبر داد.

روزنامه القبس در شماره امروز ۲۹ دی ماه (۱۹ ژانویه) فاش کرد، شانزده نظامی آمریکا که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در غرب عراق، مجروح شده‌اند، چند روز پیش برای درمان به یکی از بیمارستان‌های نظامی منطقه «عریفجان» در جنوب کویت منتقل شده‌اند.

جزئیات
القبس به نقل از «منابع مطلع» نوشت: «مجروحان با حفاظتی شدید، با یک هواپیمای نظامی مجهز، از عراق به پایگاه هوایی احمد الجابر منتقل شدند. آن‌ها ابتدا به بیمارستان نظامی مخصوص نیرو‌های آمریکایی در اردوگاه عریفجان منتقل و تحت عمل جراحی فوری قرار گرفتند. این افراد هنوز تحت مراقبت‌های ویژه هستند».

سوختگی شدید
منابع مطلع به القبس گفتند، «جراحت این نظامی‌ها شدید و نیمه‌شدید است. برخی چند نقطه از بدنشان سوخته و برخی دیگر ترکش به بدنشان اصابت کرده است».

بنا بر این گزارش، «کادر پزشکی آمریکایی در بیمارستان نظامی که مخصوص نیرو‌های آمریکایی در کویت است، این نظامیان مجروح را تحت درمان دارد». «بخش وسیعی از پایگاه هوایی احمد الجابر مختص نیرو‌های آمریکایی و متحدانش در چارچوب توافقنامه‌های دفاع مشترک است که بین کویت و آمریکا و دیگر کشور‌های دوست، امضا شده است».

القبس به نقل از منابع مطلع افزود: در پی حمله موشکی ایران افراد دیگری از نیرو‌های آمریکاییهم مجروح شده‌اند، اما آن‌ها الان در خاک عراق تحت درمان هستند «چون جراحتشان سطحی است و نیازمند انتقال به کویت نبوده‌اند».


تصویر خبر القبس از انتقال ۱۶ نظامی مجروح آمریکا

دو روز پیش پایگاه دیفنس‌وان نوشته بود که یازده نظامی آمریکا در حمله موشکی ایران در تاریخ هشتم ژانویه به پایگاه عین‌الاسد زخمی شده‌اند. چند مقام ارتش آمریکا و پنتاگون در گفتگو با دیفنس‌وان تصریح کرده‌اند این نظامیان در هفته جاری (نیمه ژانویه)به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و شهر «لنداشتول» آلمان منتقل شده و بابت ضربه مغزی تحت مداوا یا معاینات بیشتر قرار گرفته‌اند.

مقام‌های ارشد ارتش آمریکا و مقام‌های دولت ترامپ، روز ۸ ژانویه مدعی شدند حمله موشکی ایران هیچ تلفاتی اعم از کشته یا زخمی در میان نظامیان آمریکایی، نیرو‌های ائتلاف، پیمانکاران و ... نداشته است.

در هفته گذشته، رسانه‌هایی که برای فیلمبرداری یا تهیه گزارش امکان دسترسی به عین‌الاسد داشتند نیز ادعا کردند که هیچ آمریکایی کشته یا زخمی نشده یا آسیب جدی ندیده است. اما روزنامه واشنگتن‌پست چهارشنبه گزارش داد چند پرسنل آمریکایی بابت «ضربه مغزی خفیف» تحت درمان قرار گرفته‌اند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روزنامه کویتی الاسد بیمارستان کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است

مقامات آمریکایی مدعی شدند واشنگتن انتظار دارد پاسخ احتمالی اسرائیل به عملیات «وعده صادق» ایران علیه اراضی اشغالی، محدود و شامل اهدافی در خارج از ایران باشد.

به گزارش ایسنا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات این کشور و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی اسرائیل به ایران محدود باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات این کشور انتظار دارند که گستره پاسخ اسرائیل به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیرو‌های نظامی و «نیرو‌های نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

در ادامه گزارش ان‌بی‌سی آمده است: مقامات آمریکایی می‌گویند با آمادگی اسراییل برای پاسخ به حمله احتمالی ایران در روز‌های گذشته، مقامات اسراییلی درباره گزینه‌هایی که برای پاسخ احتمالی در نظر داشتند، به مقامات آمریکایی توضیحاتی ارائه کرده بودند.

این مقامات آمریکایی تاکید کردند که درباره تصمیم نهایی اسرائیل و چگونگی آن توضیحی به آن‌ها داده نشده است و ممکن است گزینه‌ها پس از حمله شامگاه شنبه ایران تغییر یافته باشند. آن‌ها همچنین گفتند که مشخص نیست پاسخ این رژیم چه زمانی خواهد بود، اما هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد.

آن‌ها همچنین مدعی شدند که سناریو‌هایی که هفته گذشته برای پاسخ احتمالی ایران به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری آن در دمشق در نظر گرفته شده بود، شامل حمله‌ای محدود از سوی ایران تا حمله‌ای گسترده‌ای بود که منجر به خسارات و تلفات در اراضی اشغالی و تخریب تاسیسات این رژیم می‌‎شد.

طیف پاسخ‌هایی که اسرائیل می‌توانست به حمله احتمالی ایران بدهد نیز از هیچ گونه پاسخ نظامی تا حملاتی به داخل ایران متنوع بود.

این مقامات آمریکایی مدعی هستند به دلیل آن که حملات ایران منجر به کشته شدن ساکنان اراضی اشغالی یا ویرانی‌های گسترده نشده، اسرائیل ممکن است به سراغ گزینه‌های معتدل‌تری، مانند انجام دادن حملاتی در خارج از ایران برود.

سه مقام آمریکایی مدعی شدند که گزینه‌ها ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ اسرائیل هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبار‌هایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که اسرائیل اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامد‌هایی منفی به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بنر جدید اتوبان همت؛ تیترزنی وسط خیابان به نقل از آمریکایی‌ها | تصویر
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • عطا الله مهاجرانی: در حمله موشکی ایران هدف اصلی پایگاه «نواتیم» بود
  • گفت و شنود/ خودتو جمع کن!
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست
  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟