Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز جمعه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز از ۱۰۳ به ۱۲۷ افزایش پیدا کرده است و همچنین شاخص هم‌اکنون کیفیت هوای پایتخت ۱۰۷ است.

غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون در مدت مذکور از ۶۰ به ۶۷ افزایش پیدا کرده، اما شاخص منواکسیدکربن از ۲۸ به ۱۸ کاهش یافته است.

براساس این گزارش، ایستگاه‌های شادآباد (منطقه۱۸)، شهرداری منطقه ۲۱ و ایستگاه‌های شهر ری (منطقه۲۰)، پیروزی (منطقه۱۳) و تربیت مدرس (منطقه ۶) به ترتیب با شاخص‌های ۱۵۴، ۱۵۱ و ۱۲۳ بالاترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین شهرداری منطقه ۱۹ و شهرداری منطقه ۱۶ و محلاتی (منطقه ۱۴) به ترتیب با شاخص‌های ۱۳، ۵۶ و ۷۲ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

امسال ۲۵ روز هوای پاک، ۲۰۷ روز هوای قابل قبول، ۶۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار) و پنج روز هوای ناسالم برای همه افراد به ثبت رسیده است.

بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۲ قانون هوای پاک، از ۲۳ دی امسال واژه «قابل قبول» جایگزین عبارت «سالم» در سایت شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران شده است.

    منبع:شفقنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کیفیت سالم هوا در تهران

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق