Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:21:17 GMT

مساجد بیوت الله هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۰۶۹۳

مساجد بیوت الله هستند

حجت الاسلام اسلامی تبار، ارتباط با مسجد را یکی از نمونه های مهم تجارت اخروی دانست و گفت: مساجد خانه خدا و مکانی مقدس و بیوت الله و دارای احکام فقهی خاصی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام «محمدرضا اسلامی تبار» جمعه شب در تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های دین اسلام این است که یک دین جامع است و دین تک بعدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت کاشان، با اشاره به اینکه دین اسلام به همه ابعاد زندگی انسان توجه و برای همه نیازهای بشر دستورالعمل دارد، افزود: اسلام به زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، جسمی، روحی، دنیوی و اخروی انسان توجه دارد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان همانگونه که برای تأمین دنیای خود باید تلاش و تجارت داشته باشد برای آخرت خود نیز باید تلاش و تجارت داشته باشد.

 

 افزود: تجارت برای آخرت آسان است، اما انسان از آن غافل است و بسیاری از ثواب ها را به آسانی از دست می دهد، از این رو یا ثواب انجام نمی دهد و یا زمانی هم که انجام می دهد آن را با گناه نابود می کند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از نمونه های تجارت اخروی انسان را ارتباط با مساجد دانست و اظهار داشت: دشمن تلاش می کند تا مردم به ویژه جوانان را از مسجد دور کند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار ارتباط با مسجد را یکی از نمونه های مهم تجارت اخروی دانست و گفت: مساجد خانه خدا و مکانی مقدس و بیوت الله و دارای احکام فقهی خاصی هستند.

 

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر ارتباط قوی با مساجد، افزود: مسجد سبب نورانیت، کسب معونیت و سبب تجارت اخروی است، از این رو اقامه نماز جماعت یکی از راه های ارتباط با مساجد است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار حضور در مسجد برای اقامه نماز جماعات را یک تجارت بزرگ دانست و ادامه داد: نماز اول وقت سبب خشنودی خدا و نماز اول وقت و به جماعت به ویژه به همراه فرزندان دارای ثواب غیر قابل شمارش است.

 

وی افزود: انسان مومن و انقلابی کسی است که با مسجد در ارتباط باشد، از این رو امام خمینی(ره) می فرماید، مسجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید.

 

وی افزود: پیامبراکرم(ص) می فرماید کسی که برای اقامه نماز جماعت به مسجد می رود برای هر قدمی که بر می دارد 70 هزار پاداش در نظر گرفته می شود و بر درجات او اضافه می شود و این بزرگترین تجارت اخروی آسان انسان است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه فعالیت های مسجدی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مناطق سیل زده کاشان فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا علوی‌تبار، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای سردبیری روزنامه "صبح امروز" در دهه۷۰، در توضیحی برای "راهبرد" به شرح زیر نوشت:

در خاطرات نقل شده از مرحوم هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۸۰/۱/۲۸ به نکته‌ای در مورد من (علیرضا علوی‌تبار) اشاره شده است. برای افزایش دقت و رفع سوءتفاهم توضیحی در مورد آن عرض می‌کنم.

در بازرسی نیروهای امنیتی از دفتر یکی از روزنامه‌ها خلاصه مکتوبی از کتاب هانتینگتون در مورد موج سوم گذار به دموکراسی و راه‌های مختلف آن که توسط من تهیه شده بود، به دست آنها افتاده بود.

آقای مرتضوی (قاضی! مشهور) آن را به‌عنوان سند یک برنامه براندازی مبنایی برای برخورد قرار داده بود. من که از طریق زنده‌یاد غلامعلی ریاحی (وکیلم) از این جریان مطلع شدم، بلافاصله با محبت و همیاری دوستان گرداننده نشریه "عصر ما" به چاپ کامل آن همراه با توضیح اقدام کردم.

مرتضوی پس از مواجهه با چاپ آن، زنده‌یاد ریاحی را به دفتر خود خوانده بود. قدری بد و بیراه نثار من و زنده‌یاد ریاحی کرده و پرونده مختومه شد.

در جریان این اتفاق، من نه بازجویی شدم و نه گفت‌وگویی در مورد براندازی و لیبرال‌ها با من شد. متن خاطرات آقای رفسنجانی در این مورد مبهم و غیردقیق است.

گفتنی است در خاطرات ۲۸بهمن ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی آمده: آقای [سیدابراهیم] رییسی، رییس سازمان بازرسی ‌کل‌ کشور آمد.گفت، سندی از آقای [علیرضا] علوی‌تبار، [سردبیر روزنامه صبح امروز] گرفته‌اند و اعترافات از ادله قصد براندازی لیبرال‌هاست و از ضعف آقای [علی] مبشری، [رییس دادگاه انقلاب تهران]، در اطلاع‌رسانی گفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896234

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!