Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:02:08 GMT

ماجرای تأیید صلاحیت تاجگردون و حسنوند چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۰۷۷۱

ماجرای تأیید صلاحیت تاجگردون و حسنوند چه بود؟

خبرگزاری مهر، گروه سیاست، همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی که در تاریخ ۲۲ دی ماه از سوی شورای نگهبان به فرمانداری های سراسر کشور اعلام شد، شایعات و گمانه زنی‌های رسانه ای درباره تائید و رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شد.

در این میان اسامی داوطلبان، نتیجه بررسی صلاحیت ۲ تن از داوطلبان یعنی آقایان غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت و فریدون حسنوند نماینده اندیمشک بیشتر جلب توجه کرد و خبر رد صلاحیت آنان در رسانه ها منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو روز بعد برخی رسانه ها با انتشار خبر تأیید صلاحیت ۲۴ ساعته آنان، از فشار و لابی گری این دو نماینده برای تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان سخن گفتند و اندکی بعد نیز نامه تأیید صلاحیت آنان منتشر شد. اما واقعیت چه بود؟

پرونده تاج گردون و حسنوند وقتی در هیات مرکزی نظارت مورد بررسی و مداقه قرار می گیرد، هیات مرکزی، رای به تائید صلاحیت این دو نماینده می دهد اما اعلام نظر درباره پرونده آنها را به دلیل بررسی های بیشتر و کارشناسی تر، به تاخیر می اندازد و از همین رو نتیجه بررسی صلاحیت این دو نفر در فهرست اعلام شده به وزارت کشور خالی می ماند.

پس از بررسی هایی که در شب اعلام نتایج و روز ۲۳ دی ماه صورت می گیرد، مجدداً مستندات پرونده هر دو نماینده با حضور آنان در شورای نگهبان و توضیح در خصوص موارد مطروحه مورد بررسی قرار می گیرد و هیات مرکزی نظر اولیه خود را تأیید می نماید. این نظر با تأخیر دو روزه به وزارت کشور ارسال و در رسانه ها منتشر می گردد.

همین موضوع در حاشیه نماز جمعه تهران از سخنگوی شورای نگهبان مورد سئوال قرار گرفت و در پاسخ به این سئوال که گفته می شود برخی با فشار به شورا تاییدیه گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: خیر اینگونه نیست، ما در مرحله گذشته هیات مرکزی و هیات استانی را داشتیم و مرحله کنونی مرحله شورای نگهبان است، اسامی ممکن است از جهت ترتیبات اداری دیر و یا زود اعلام شود اما آنچه اعلام شده است همگی مصوبات هیات مرکزی و هیات استانی است. در این مرحله هم که امروز در خدمت شما هستیم، مرحله رسیدگی به شکایات است که طبیعتاً هر شکایتی باشد بررسی می شود و اگر حقی از کسی تضییع شده باشد طبیعتاً احقاق حق خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: اصلاً و ابداً هیچکس با فشار تایید صلاحیت نشده است و اینها همگی شایعه است، ما نظرات هیات مرکزی را اعلام کردیم که همگی مستند به مدارک قطعی در پرونده های آنان است.

کد خبر 4829872 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 98 گچساران مجلس تهران خبر گزاری مهر فریدون حسنوند قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف انتقام سخت موشکی سپاه پاسداران ایران شورای نگهبان انتخابات 98 حسن روحانی سردار سلیمانی علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

۱۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888941

دیگر خبرها

  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها